Ίσως είναι λίγο νωρίς για να κάνουμε αυτήν την κουβέντα, αλλά όλο και βλέπω να ξεφυτρώνουν βιτρίνες στολισμένες με τα σχετικά λαμπάκια... Το είπαν εξ άλλου και στις ειδήσεις, «η κρίση έφερε νωρίτερα τις γιορτές» και ως γνωστόν, τα δελτία ειδήσεων λένε πάντα και μόνο την αλήθεια...
Ίσως είναι λίγο νωρίς για να κάνουμε αυτήν την κουβέντα, αλλά όλο και βλέπω να ξεφυτρώνουν βιτρίνες στολισμένες με τα σχετικά λαμπάκια... Το είπαν εξ άλλου και στις ειδήσεις, «η κρίση έφερε νωρίτερα τις γιορτές» και ως γνωστόν, τα δελτία ειδήσεων λένε πάντα και μόνο την αλήθεια... Οπότε, θέλοντας και μη, ερχόμαστε αντιμέτωποι με το γνωστό πονοκέφαλο των Χριστουγέννων, τα δώρα... Όσο και να θέλεις να ξεφύγεις και να το παίξεις υπεράνω, αργά ή γρήγορα πέφτεις στην παγίδα και βρίσκεσαι παραμονή Χριστουγέννων στα μαγαζιά, να ξεσηκώνεις ό,τι βρεις μπροστά σου! Βεβαίως η κρίση θα μας λύσει εν μέρει -και αυτό- το πρόβλημα, αλλά και πάλι, είναι να σπας το κεφάλι σου...
Μην ανησυχείτε. Τη λύση την έχει και πάλι η δημιουργική κοινότητα της διαφήμισης! Μία ιδέα καταπληκτική -όσο και σατανική θα πουν κάποιοι- μας έρχεται από την Ισπανία και τη Vitruvio Leo Burnett.
Η εταιρεία, σε μία κρίση εορταστικής γενναιοδωρίας τα περασμένα Χριστούγεννα, αποφάσισε να δωρίσει... τους δημιουργικούς της! Ναι, ακριβώς έτσι. Όλοι οι δημιουργικοί της εταιρείας, εστάλησαν ως δώρο -άραγε με περιτύλιγμα;- σε άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες, για δύο μέρες. Αποστολή τους ήταν να βοηθήσουν, αφιλοκερδώς φυσικά, σε οποιαδήποτε δουλειά. Οι δημιουργικοί-δώρα πήγαν σε κάθε είδους εταιρείες, μικρές ή μεγάλες, διαφορετικών εξειδικεύσεων, σε όλη τη χώρα, ακόμη και στο εξωτερικό (...φαντάζομαι αυτοί θα ήταν head creatives). Καθένας είχε μαζί του και μία... εργαλειοθήκη, η οποία περιείχε: Μία τσάντα, δύο t-shirt (ένα για κάθε ημέρα προφανώς), ένα memory stick με αποχαιρετιστήριο μήνυμα και... καραμέλες.
Το αποτέλεσμα; Τα «δωράκια» κέρδισαν ένα spec, μία έντυπη καμπάνια βγήκε στον αέρα, όπως επίσης και τρεις online ταινίες, και σύμφωνα με την εταιρεία, το 90% των ιδεών τους, έφθασαν μέχρι τους -ανυποψίαστους- πελάτες.
Για τους γνωρίζοντες ισπανικά, στο site www.thegiftisus.com <http://www.thegiftisus.com>, οι δημιουργικοί περιγράφουν τις εμπειρίες τους και απ’ ότι φαίνεται μάλλον το διασκέδασαν. Αν εξαιρέσει κανείς κάτι ανησυχίες του τύπου «και τι θα μου ζητήσουν να κάνω; Μήπως να καθαρίσω τις τουαλέτες;», που όπως καταλαβαίνουμε όλοι, είναι εκτός τόπου και χρόνου, εφόσον όλοι οι διαφημιστές είναι μία αγαπημένη οικογένεια, κατά τα άλλα, το πείραμα μάλλον πέτυχε. Η Vitruvio έκανε μία επίδειξη γενναιοδωρίας και συγχρόνως δυνατή αυτοδιαφήμιση, δηλαδή ένα δώρο και στον εαυτό της...
Λοιπόν; Σας βοήθησα καθόλου για τα δώρα των φετινών Χριστουγέννων; Εμένα πάντως, όλο και κάποιες ιδέες μού μπήκαν στο μυαλό με τα καμώματα της Vitruvio...