Μύδροι Σηφουνάκη κατά ιερέα στη Λήμνο που «διπλομισθοδοτείται ως ιερέας και ως εκπαιδευτικός», για αναφορές του σε «καθεστώς υποτέλειας» στον πανηγυρικό για τα «Ελευθέρια» της Λήμνου.
Μύδροι Σηφουνάκη κατά ιερέα στη Λήμνο που «διπλομισθοδοτείται ως ιερέας και ως εκπαιδευτικός», για αναφορές του σε «καθεστώς υποτέλειας» στον πανηγυρικό για τα «Ελευθέρια» της Λήμνου
Πόλεμο κήρυξε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Νίκος Σηφουνάκης, κατά του ιερέα της Λήμνου π. Νικολάου Καλογιάννη, που εκφώνησε ως καθηγητής λυκείου μέσα στο Μητροπολιτικό Ναό της Μύρινας, το περασμένο Σάββατο, τον πανηγυρικό της ημέρας για την 99η επέτειο απελευθέρωσης του νησιού από τους Οθωμανούς.
Τα όσα ανέφερε κατά διάρκεια του πανηγυρικού ο ιερέας-καθηγητής του Λυκείου της Μύρινας, προκάλεσαν την αντίδραση του κ. Σηφουνάκη, ο οποίος σε μακροσκελή δήλωσή του χθες αναφερόταν στο περιστατικό με βαρείς χαρακτηρισμούς, καταγγέλλοντας τη συμπεριφορά του ιερέα, αλλά και τον ίδιο ως διπλοθεσίτη, καθώς εισπράττει μισθό ιερέα χωρίς να είναι τοποθετημένος καν σε ενορία ενώ διδάσκει και στο Λύκειο της Μύρινας. Το επεισόδιο ήδη συζητείται έντονα στην κοινωνία της Λήμνου και έχει προκαλέσει αναταραχή και μεγάλες αντιδράσεις.
Τι είπε…
Το προηγούμενο Σάββατο, λοιπόν, μετά το πέρας της δοξολογίας στη Μητρόπολη του νησιού, σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλει ο κ. Σηφουνάκης, «κάποιος ιερέας ονόματι Νικόλαος Καλογιάννης, ενώπιον πολιτών, βουλευτών, τοπικών αρχών και πιστών, καλούσε με πύρινο λόγο το λαό να εξεγερθεί:
- ενάντια στο καθεστώς της “υποτέλειας”,
- ενάντια στην Ευρώπη που “ρουφά” το αίμα του ελληνικού ορθόδοξου λαού και απεργάζεται δεινά και αιχμαλωσία του φρονήματός του, όπως έπραξε το 1453 που μας παρέδωσαν στους Τούρκους!
- Ενάντια στην ντόπια “κατοχική” κυβέρνηση και την ξένη τροϊκανή πολιτική εξουσία, σηκώνοντας δυνατά το χέρι εναντίον τους, να εκδιωχθούν με κάθε τρόπο.».
Μετά το συγκεκριμένο περιστατικό, ο κ. Σηφουνάκης ζήτησε να μάθει περισσότερα για το συγκεκριμένο ιερέα και, όπως τονίζει στη δήλωσή του, πληροφορήθηκε πως «ο ιερέας είναι διπλοθεσίτης και λαμβάνει δυο μισθούς από το κράτος, το οποίο κατά τα άλλα καταγγέλλει! Εκείνον του ιερέα - χωρίς όμως να έχει ενορία για να προσφέρει τις υποτιθέμενες υπηρεσίες του - και εκείνον του καθηγητή σε γυμνάσιο του νησιού.».
Αφορμής δοθείσης…
Ο κ. Σηφουνάκης, παίρνοντας αφορμή από τις δύο ιδιότητες του π. Νικόλαου Καλογιάννη, για τις οποίες όπως αναφέρει στη δήλωσή του ενημέρωσε τα δύο αρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, τονίζει: «Γιατί όμως να υστερήσει σε πολιτικαντισμό και ποπουλισμό ένας παπάς που διπλομισθοδοτείται, όταν διάφοροι αρχιερείς και μάλιστα οι φερέλπιδες καταλλήλως προπαγανδιζόμενοι, όπως ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος, που στο όνομα της ακροδεξιάς ιδεολογίας του αείμνηστου προκαθήμενου επιδιώκει να καρπωθεί κι αυτός ο έρημος, ως δελφίνος της ιεραρχίας της Εκκλησίας, μέρος της κληρονομιάς του; Αγνοούν οι άμοιροι, την ιστορία που διδάσκει ότι όσοι ζήλεψαν την πρακτική του Θεόκλητου Μηνόπουλου δεν έχουν καμμία τύχη. Θα είναι απλές καρικατούρες του φαιδρού προκαθήμενου που ηγείτο του λιθοβολισμού του ομοιώματος του Ελευθερίου Βενιζέλου στα χρόνια του διχασμού.».
Επεκτείνοντας τη δήλωσή του, ο κ. Σηφουνάκης τοποθετείται και σε ζητήματα τα οποία απασχολούν το τελευταίο χρονικό διάστημα τις σχέσεις Εκκλησίας και κράτους τονίζοντας: «Ο εκσυγχρονισμός του κράτους σαφώς συμπεριλαμβάνει την απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων, αλλά δεν μπορεί ν’ αφήσει εκτός προνόμια αρχιερατικά και ο λογαριασμός να στέλνεται στο κράτος για χριστιανικούς παχυλούς μισθούς, λιμουζίνες και οδηγούς, γραμματείς και ιπποκόμους εφ’ όρου ζωής στην υπηρεσία τους. Επειδή αμφιβάλλω αν το παράδειγμα της λιτής χριστιανικής ζωής μπορούν να το δώσουν πλέον από μόνοι τους, θα πρέπει να αντιμετωπισθεί το μέγα θέμα της μισθοδοσίας όλων των λειτουργών της Εκκλησίας. Θα πρέπει να υπάρξει χρονοδιάγραμμα, όπου το κράτος θα εγγυηθεί την ευθύνη μισθοδοσίας όσων υπηρετούν και μόνο, και εφόσον δεν είναι αργόσχολοι, όπως ο πολιτευόμενος “ιερέας” της Λήμνου. Από κει και πέρα θα είναι ευθύνη της Εκκλησίας, όπως συμβαίνει σ’ όλο τον πλανήτη. Να υπάρξει ισότιμη φορολογία στα εισοδήματά τους που σήμερα διαφεύγουν. Ο παραλογισμός η υπηρέτηση της πίστης και της λατρείας να είναι κρατική και να μισθοδοτείται δεν απαντάται πουθενά στον κόσμο, σε οποιοδήποτε θρησκευτικό δόγμα.»
«Μέρος του πολιτικού συστήματος»
Με την ευκαιρία του περιστατικού, ο κ. Σηφουνάκης αναφέρεται και στη γενικότερη κατάσταση που αντιμετωπίζει η χώρα, σε συνδυασμό με τις συμπεριφορές ορισμένων ιερέων. Συγκεκριμένα ο κ. Σηφουνάκης τονίζει: «Η χώρα μας διέρχεται δύσκολες μέρες. Επί δύο χρόνια η εκλεγμένη κυβέρνηση προσπαθεί ν’ αποτρέψει την ολοκληρωτική κατάρρευση. Οι μέρες και οι στιγμές γίνονται κρισιμότερες από την πολιτική σύγχυση που ουσιαστικά και επικοινωνιακά βιώνει ο Έλληνας πολίτης. Έχει φθάσει σε σημείο που ο αριστερός λόγος να ταυτίζεται με το δεξιό και αντίστροφα, και οι εκφραστές του συναγωνίζονται σε ανευθυνότητα - ξανά στο όνομα των μικροκομματικών υπολογισμών τους - όπως και πριν 22 χρόνια. Αυτή η δεξιά και αυτή η αριστερά είναι μέρος του πολιτικού συστήματος, το οποίο η αριστερά λοιδορεί και η δεξιά το ψέγει επειδή δεν ελήφθησαν, ως έπρεπε στο παρελθόν, αντιδημοφιλείς αποφάσεις που θα έσωζαν τη χώρα. Σήμερα που η κυβέρνηση αναλαμβάνει αυτή την ευθύνη, πράττουν το ίδιο, και κυρίως η δεξιά - κύρια υπεύθυνη της κρίσης -, που δραπέτευσε από την κυβέρνηση το φθινόπωρο του 2009 και δύο χρόνια μετά προτείνει συνταγή που δεν αποδέχονται ούτε οι ομοϊδεάτες της Ευρώπης.»
Στη συνέχεια, σπεύδει να σχολιάσει τη συμπεριφορά ορισμένων ιερέων λέγοντας: «Στην κατεύθυνση της ανευθυνότητας κινείται και η συμπεριφορά των γνωστών ακροδεξιών κύκλων της ιεραρχίας της Εκκλησίας, η οποία αντί να προστρέξει και να συνεισφέρει, πατριδο-δημοκοπεί για να αποφύγει τις πρέπουσες αποφάσεις και να συνδράμει το έθνος. Έτσι οδήγησαν την ιεραρχία της Εκκλησίας στην τελευταία απόφαση, δείγμα απτό μικροκομματισμού και πολιτικαντισμού.»
Τέλος, αναφερόμενος στον προκαθήμενο της Εκκλησίας της Ελλάδας, «άνθρωπο με ιστορία και αποδεδειγμένη αξία και σεμνότητα, ο οποίος βίωσε την απαξία από την προγενέστερη λαίλαπα, που δυνάστευσε την Εκκλησία», σημειώνει: «Είμαι βέβαιος ότι θα αντισταθεί στο κλίμα του διχασμού που οργανώνουν ξανά, όπως πριν λίγα χρόνια, οι ρεβανσιστές.»
Αυτός δεν ξέρει…
Ο Μητροπολίτης Λήμνου κ. Ιερόθεος, θέλοντας να κρατήσει αποστάσεις από το περιστατικό, δήλωσε στο «Ε»: «Ο πανηγυρικός που εκφώνησε ο ιερέας δεν έγινε με δική μου εντολή και δεν άκουσα τι είπε. Ο υπουργός ας ζητήσει από τον υπεύθυνο που τον όρισε ομιλητή να δώσει εξηγήσεις. Για το συγκεκριμένο περιστατικό έκανα συζήτηση με τον κ. Σηφουνάκη, στον οποίο και ανέφερα ότι δεν ήμουν εγώ αυτός που όρισε τον ιερέα για να εκφωνήσει το λόγο.» Ο Μητροπολίτης Λήμνου επιθυμεί να μη δοθεί συνέχεια στο περιστατικό, ενώ δηλώνει: «Είναι καιρός δημοκρατίας και ο καθένας εκφράζει την άποψή του. Πολλές φορές και εγώ δε συμφωνώ με πολλούς ομιλητές, αλλά δεν μπορώ να κάνω και διαφορετικά.»
Διαφωνεί ο προϊστάμενος της Εκπαίδευσης
Ο λόγος του ιερέα-εκπαιδευτικού έχει διχάσει τον εκπαιδευτικό κόσμο. Χθες, οι Καθηγητές της Λήμνου, που πραγματοποιούσαν εκλογές για την ανάδειξη νέου διοικητικού συμβουλίου στην ΕΛΜΕ, σχολίαζαν ποικιλοτρόπως το λόγο που εκφώνησε ο συνάδελφός τους ιερέας, τονίζοντας ότι μέχρι σήμερα την ευθύνη των όσων αναφέρουν στους λόγους τους οι εκπαιδευτικοί φέρουν αποκλειστικά οι ίδιοι.
Σύμφωνα με την απόφαση που ισχύει εδώ και πολλά χρόνια, σε κάθε εθνική επέτειο το σχολείο που έχει σειρά ορίζει τον εκπαιδευτικό που επιθυμεί, για να εκφωνήσει τον πανηγυρικό της ημέρας.
Όμως την αντίθεσή του στα όσα είπε ο ιερέας, καθώς και στον τρόπο και το χώρο που επέλεξε να τα πει, εκφράζει ο προϊστάμενος του Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μανώλης Ρόκκος. «Ήμαστε στο χώρο της εκκλησίας και στεναχωρήθηκα που στα Ελευθέρια του νησιού, στην πιο σημαντική γιορτή, ακούστηκε ένας τέτοιος λόγος και μάλιστα από εκπαιδευτικό, καθώς ήταν και άτοπο και άστοχο», τονίζει σε δήλωσή του στο «Ε» ο κ. Ρόκκος. Παράλληλα, σπεύδει να θυμίσει στο ιερέα πως «μέσα σ’ έναν ιερό χώρο θα πρέπει να σεβόμαστε και τα πρόσωπα και τους θεσμούς».
Κι ο ιερέας… υπέρ αγάπης, ειρήνης και ομόνοιας!
Από την πλευρά του, ο ιερέας δε θέλει να δώσει συνέχεια στο περιστατικό, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Δε θέλω να δω το περιεχόμενο της δήλωσης και ούτε να το σχολιάσω. Θέλω όλοι μας να έχουμε την αγάπη, την ειρήνη και την ομόνοια μεταξύ μας.»