Και φέτος ήταν πολλοί εκεί. Επώνυμοι αλλά και πολύς κόσμος, για να προσκυνήσουν τους νεοφανείς Αγίους της Λέσβου, των οποίων το Μαρτύριο τιμήθηκε χθες όπως και κάθε Λαμπροτρίτη, μισό αιώνα τώρα. Δεν ήταν όμως εκεί, για τρίτη συνεχή φορά (η πρώτη το 2007) η Ηγουμένη Ευγενία Κλειδαρά.
Και φέτος ήταν πολλοί εκεί. Επώνυμοι αλλά και πολύς κόσμος. Απλοί άνθρωποι που ανηφόρισαν στο λόφο των Καρυών, για να προσκυνήσουν τους νεοφανείς Αγίους της Λέσβου, των οποίων το Μαρτύριο τιμήθηκε χθες όπως και κάθε Λαμπροτρίτη, μισό αιώνα τώρα.
Δεν ήταν όμως εκεί, για τρίτη συνεχή φορά (η πρώτη το 2007) από το 1963 όταν και τοποθετήθηκε Ηγουμένη στη Μονή, η Ηγουμένη Ευγενία Κλειδαρά. Ήταν όμως στο αρχονταρίκι της Μονής -υποβασταζόμενη πλέον στ’ αλήθεια- υποδεχόμενη τους επώνυμους, που κλήθηκαν και παρέστησαν στα όσα ακολούθησαν των θρησκευτικών τελετών.
Η επίσημη εκδοχή για την απουσία από τη θεία λειτουργία αλλά και από την περιφορά των λειψάνων των Αγίων, φέτος όπως και εδώ και τρία χρόνια, ήταν πως η Ηγουμένη ήταν άρρωστη. Η ασθένεια της όμως δεν της επέτρεψε να παραστεί στη θεία λειτουργία, πλην όμως της επέτρεψε να υποδεχθεί επώνυμους παριστάμενους στο μοναστήρι στο αρχονταρίκι.
Εκδοχές
Τι συμβαίνει λοιπόν πίσω από τις κλειστές πόρτες του μεγάλου κι ονομαστού μοναστηριού; Τι μηνύματα στέλνει η Ηγουμένη με την τρίτη της συνεχή χθεσινή αποχή από το πανηγύρι της Μονής;
Σύμφωνα με μια εκδοχή στην οποία αναφέρονταν χθες εκκλησιαστικοί κύκλοι, η Ηγουμένη είναι χολωμένη με την εν γένει στάση Πολιτείας και Εκκλησίας. Θεωρεί ότι δεν στηρίχθηκε επαρκώς στις «επιθέσεις» που δέχθηκε και έφτασαν στο σημείο να την καλούν να καταθέσει ανωμοτί δηλαδή σαν υποψήφια κατηγορουμένη για την υπόθεση της περιουσίας του Μοναστηριού και της εν γένει διαχείρισης του. Αυτή, δηλαδή η ισχυρή πιθανότητα να της απαγγελθούν κατηγορίες, ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες, και η αιτία που έκανε τον Οικουμενικό Πατριάρχη να μην επισκεφθεί τη Μονή του Αγίου Ραφαήλ κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στη Λέσβο.
Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή, η Ηγουμένη δεν συμμετείχε στη χθεσινή εκδήλωση σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το ότι δεν της επιτρέπεται από το 2007, να μεταφέρει εκείνη την Κάρα του Αγίου κατά τη λιτανεία που ακολουθεί τη θεία λειτουργία, όπως εξάλλου ορίζεται από τα εκκλησιαστικά ειωθότα. Ας σημειωθεί ότι μέχρι και το 2006, η Κάρα του Αγίου μεταφέρονταν από την Ηγουμένη ενώ και φέτος για τρίτη φορά μεταφέρθηκε από Αρχιμανδρίτη.
Όπως και να έχουν τα πράγματα, γεγονός είναι ότι και η χθεσινή απουσία της Ηγουμένης Ευγενίας Κλειδαρά και η εμφανής πλέον κακή υγεία της, σηματοδοτεί το τέλος της εποχής Κλειδαρά για το Μοναστήρι. Το ερώτημα είναι το ποιος διοικεί και διαχειρίζεται τη Μονή;