Στην ουρά για τα… παλιά

01/07/2012 - 05:56
Την έγκριση να εκτελεστεί ο προϋπολογισμός τού 2011 σε ό,τι αφορά στις οφειλές προηγούμενων ετών έδωσε το Δημοτικό Συμβούλιο Λέσβου, σε μια απ’ τις πλέον «ήρεμες» συνεδριάσεις του το απόγευμα της Παρασκευής. Σταδιακά ο Δήμος Λέσβου καλείται να αποπληρώσει περίπου 12 εκατ. ευρώ.
Την έγκριση να εκτελεστεί ο προϋπολογισμός τού 2011 σε ό,τι αφορά στις οφειλές προηγούμενων ετών έδωσε το Δημοτικό Συμβούλιο Λέσβου, σε μια απ’ τις πλέον «ήρεμες» συνεδριάσεις του το απόγευμα της Παρασκευής. Σταδιακά ο Δήμος Λέσβου καλείται να αποπληρώσει περίπου 12 εκατ. ευρώ, ποσόν που όμως δε διαθέτει στο σύνολό του. Για αυτό και το ποιος και από πού θα εξοφληθεί πρώτος, με ποια σειρά δηλαδή θα ξεκινήσει η αποπληρωμή των οφειλών, θα τεθούν ως προτεραιότητες απ’ τη δημοτική αρχή.

Όπως εξήγησε στη συνεδρίαση ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Απόστολος Πατέστος, για να ξεκινήσει η διαδικασία εκτέλεσης του προϋπολογισμού σε ό,τι αφορά στις πληρωμές των οφειλών τού 2010 και των προγενέστερων ετών, χρειάζεται να υπάρξει η τυπική έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου. Σύμφωνα με την εισήγηση του κ. Πατέστου, το συνολικό ποσό των οφειλών των προηγούμενων ετών ανέρχεται σε 12 εκατομμύρια περίπου και επιμερίζεται: σε 340.000 ευρώ για αμοιβές και έξοδα προσωπικού, σε 101.000 ευρώ σε αμοιβές αιρετών και τρίτων, σε οκτώ εκατομμύρια ευρώ σε διάφορα έξοδα, σε 3,6 εκατομμύρια ευρώ σε έργα και μελέτες.

«Χέρι - χέρι»
Μέρος των πιστώσεων για τα έργα (λιγότερο από ένα εκατομμύριο ευρώ) προέρχεται από χρηματοδοτήσεις που έχουν δοθεί απ’ το τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής για τους βιολογικούς Γέρας και Πέτρας. Όπως σημείωσαν στην έναρξη της συνεδρίασης οι δημοτικοί σύμβουλοι Βαγγέλης Παλαιολόγος και Γιώργος Πάλλης, σε περίπτωση που οι πληρωμές των συγκεκριμένων έργων δε γίνουν μέχρι το τέλος Ιουνίου, οι πιστώσεις θα επιστρέψουν πίσω στο Υπουργείο. Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών ενημέρωσε ότι είναι όλα έτοιμα ώστε με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να ενταλματοποιηθούν οι δαπάνες και άμεσα να γίνουν οι πληρωμές. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Πατέστος, «θα πάνε τα δικαιολογητικά χέρι - χέρι, κι έτσι δεν τίθεται θέμα απώλειας των κονδυλίων».

Αναλογικά…
Η δημοτική αρχή ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχουν πιστώσεις για την εξόφληση όλων των οφειλών, για αυτό και θα μπουν προτεραιότητες. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Οικονομικών, θα εξοφληθούν πρώτα οι εργαζόμενοι-συμβασιούχοι και από εκεί και πέρα «θα προσπαθήσουμε αναλογικά και από παντού, από όλες τις περιοχές του νησιού, να ξοφλούμε με δίκαιη κατανομή».
Ο Παντελής Πατερέλλης πρότεινε να μπει χρονική σειρά στην εξόφληση των ενταλμάτων, ώστε να εξοφλούνται αυτοί που περιμένουν περισσότερο καιρό. Ο Παναγιώτης Παρασκευαΐδης επεσήμανε ότι μόλις υπάρξει ενημέρωση πως ξεκινούν οι πληρωμές των προμηθευτών, που αποτελούν και το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων, «θα πέσει όλος ο κόσμος και θα πιέζει διαμαρτυρόμενος γιατί πληρώνετε τον ένα κι όχι τον άλλο. Για αυτό ίσως θα ήταν προτιμότερο να δοθεί ένα ποσοστό της τάξης τού 10% ή του 20% όσων έχουν να λαμβάνουν σε όλους.».
Ο κ. Πατέστος για το πώς θα γίνουν οι πληρωμές ανέφερε ότι θα υπάρξει συνεργασία με το δήμαρχο και τους αντιδημάρχους. Σε προτροπή συμβούλου οι προτεραιότητες να αποφασιστούν απ’ το Δημοτικό Συμβούλιο, ο αντιδήμαρχος σημείωσε ότι έχει την εμπιστοσύνη του δημάρχου κι έχει δώσει δείγματα γραφής, ενώ προσέθεσε ότι ανά πάσα στιγμή θα αποδίδει λόγο στο Δημοτικό Συμβούλιο.


Υπάλληλοι του Δήμου Λέσβου στον ΟΔΔΥ, για διερεύνηση δυνατοτήτων αγοράς νέων οχημάτων
Ένας προβληματικός… στόλος

Στην ίδια συνεδρίαση υπήρξαν και δύο θέματα που αφορούσαν στο δημοτικό στόλο, ο οποίος και ανέρχεται σε 298 αυτοκίνητα και μηχανήματα έργου. Όπως επεσήμανε ο δήμαρχος Δημήτρης Βουνάτσος, έχει ξεκινήσει απ’ τις υπηρεσίες μια συστηματική προσπάθεια καταγραφής και αξιοποίησης αυτών των οχημάτων, που σε μεγάλο ποσοστό τους χρειάζονται επισκευή και συντήρηση.
Ειδική μνεία έγινε στην ανάγκη να αποκατασταθούν τα απορριμματοφόρα, τα οποία είναι και τα οχήματα που «πάσχουν» μηχανολογικά περισσότερο απ’ όλα τα άλλα.
Στη συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο, φάνηκε ότι ο εισηγητής, αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Ηλίας Κουνιαρέλλης, δεν είχε συνεργαστεί με τα υπηρεσιακά στελέχη κι έτσι δεν ήταν σε θέση να απαντήσει σε ερωτήματα που του έγιναν σχετικά με την κατάσταση των οχημάτων και τα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Είναι αξιοσημείωτο πως τις αποδείξεις ότι οι υπηρεσίες του Δήμου έχουν ανασκουμπωθεί για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα του τεράστιου αυτού κι εν πολλοίς πεπαλαιωμένου στόλου έδωσε στο Συμβούλιο ο δήμαρχος, παρουσιάζοντας πίνακα απογραφής του στόλου, με καταχωρημένα ανά δημοτική ενότητα όλα τα αυτοκίνητα και μηχανήματα.
Τελικά, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε δύο υπάλληλοι του Δήμου, οι Μαρίνος Σαραντινός και Βαγγέλης Λαμπρινίδης, να μεταβούν στον ΟΔΔΥ προκειμένου να ελέγξουν τι δυνατότητες υπάρχουν για την αγορά νέων οχημάτων από εκποίηση. Το ίδιο θέμα θα απασχολήσει εκτενέστερα και επόμενη συνεδρίαση του Συμβουλίου, όπου και θα συζητηθούν οι υπηρεσιακές προτάσεις για το πώς θα συντηρηθεί και θα αξιοποιηθεί ο τεράστιος αυτός στόλος που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey