Την ώρα που εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ της «ΝΕΛ» και της «ΑΝΕΚ», στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, η επιβατική κίνηση παρουσιάζει μεγάλη πτώση.
Την ώρα που εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ της «ΝΕΛ» και της «ΑΝΕΚ», στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, η επιβατική κίνηση παρουσιάζει μεγάλη πτώση. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναφέρουν ότι οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι ένα βήμα πριν από την καταστροφή. Το πρώτο εξάμηνο του έτους, η επιβατική κίνηση κατέγραψε μείωση κατά 15% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Ταυτόχρονα το κόστος των καυσίμων -ένα από τα βασικά στοιχεία διαμόρφωσης του κόστους στην ακτοπλοΐα- αυξήθηκε κατά 49%.
Πολύ πιο ζοφερή είναι η κατάσταση στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, όπου το πρώτο εξάμηνο του έτους, παρατηρήθηκε μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 30% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Ελαφρώς καλύτερη εμφανίζεται η κίνηση οχημάτων.
Αν τώρα λάβουμε υπόψη ότι οι συνήθεις πελάτες της ακτοπλοΐας, δηλαδή οι ετεροδημότες των νησιών μας, που έρχονται για καλοκαιρινές διακοπές φέτος, ήταν λιγότεροι, μπορεί εύκολα να αντιληφθεί κανείς ότι και η επιβατική κίνηση τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, δεν μπορεί να καλύψει τις απώλειες του πρώτου εξαμήνου.
Ελπίδες για βελτίωση της κατάστασης (όσον αφορά τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων), η δρομολόγηση του «European Express» καθώς αυξήθηκε ο αριθμός των διαθέσιμων θέσεων για επιβάτες και οχήματα.
Μεγάλες απώλειες τόσο σε επιβατική κίνηση όσο και σε οχήματα, καταγράφουν οι γραμμές των Δωδεκανήσων και της Παροναξίας.
Οι χαμηλές τιμές στα εισιτήρια, τα γρήγορα πλοία και ο έντονος ανταγωνισμός, διέσωσαν την κίνηση στις γραμμές της Κρήτης, όπου καταγράφεται οριακή άνοδος.
Τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου των ακτοπλοϊκών εταιρειών, αναμένεται να αποτυπώσουν πλήρως την οικτρή εικόνα του κλάδου.
Ήδη η «Sea Star Capital», που συμμετέχει με αυξημένα ποσοστά στο μετοχικό κεφάλαιο δυο ακτοπλοϊκών εταιρειών («ΑΝΕΚ» και «Hellenic Seaways»), με ανακοίνωσή της στο Χρηματιστήριο της Κύπρου, προειδοποίησε για τη χειροτέρευση των αποτελεσμάτων εξαμήνου σε σύγκριση με πέρυσι.
Σε ό,τι αφορά τη «ΝΕΛ», αναμένεται μια σχετική βελτίωση καθώς οι κινήσεις αναμένεται να οδηγήσουν σε αύξηση του τζίρου της εταιρείας. Αλλά σίγουρα παραμένει σε κρίσιμη κατάσταση.