Μετ’ εμποδίων κινήθηκε χθες... η κίνηση στην πλατεία Αλυσίδας, πρώτη μέρα επίσημης λειτουργίας των φαναριών και μετά από τις διορθωτικές εργασίες που έγιναν στις δυο νησίδες από το δήμο Μυτιλήνης.
Μετ’ εμποδίων κινήθηκε χθες... η κίνηση στην πλατεία Αλυσίδας, πρώτη μέρα επίσημης λειτουργίας των φαναριών και μετά από τις διορθωτικές εργασίες που έγιναν στις δυο νησίδες από το δήμο Μυτιλήνης. Τα μποτιλιαρίσματα και οι ουρές δεν έλειψαν ούτε χθες και παρά το γεγονός πως η Τροχαία θεωρεί ότι θα πρέπει να γίνουν κάποιες διορθώσεις στις διαγραμμίσεις, ο δήμος εκτιμά ότι είναι ζήτημα ημερών - όταν και οι οδηγοί προσαρμοστούν στις αλλαγές - το μέτρο να «περπατήσει».
«Πονοκέφαλο» προκάλεσε στους οδηγούς χθες η λειτουργία των φαναριών στην πλατεία Αλυσίδας, αφού δεν έλειψαν, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής, οι ουρές και τα κυκλοφοριακά προβλήματα. Το πρόβλημα δείχνει να εστιάζεται στο φανάρι της «σταγόνας» στην πλατεία, όπου γίνεται η αναστροφή των οχημάτων με κατεύθυνση προς την πλατεία Κυπρίων Πατριωτών. Τα φανάρια έχουν ρυθμιστεί έτσι ώστε από την αριστερή πλευρά, όπου κατευθύνονται τ’ αυτοκίνητα για να κάνουν αναστροφή προς πλατεία Κυπρίων, να ελέγχεται η κίνηση κανονικά με πράσινο, πορτοκαλί και κόκκινο φανάρι, ενώ στη δεξιά πλευρά - στη λωρίδα των οχημάτων που κινούνται προς Ζωοδόχου Πηγής - να υπάρχει μονίμως πράσινο ώστε να μη σταματά η κίνηση. Οι πεζοί που θέλουν να διασχίσουν το σημείο αυτό μπορούν να πατήσουν το μπουτόν ώστε ν’ ανάψει και να διακόψουν την κυκλοφορία με κόκκινο φανάρι (σ.σ. όπως έχει προβλεφτεί να γίνεται και στο φανάρι της νομαρχίας).
«Πρόβλημα η αναστροφή»
«Το πρόβλημα εστιάζεται στο ότι εκείνοι που σταματάνε στο κόκκινο για να κάνουν αναστροφή, αναγκάζουν και τους άλλους, που κατευθύνονται προς Ζωοδόχου Πηγής, να σταματήσουν και να περιμένουν πίσω τους, αφού δεν υπάρχει αρκετός χώρος για δυο παράλληλα οχήματα», λέει στο «Ε» ο αναπληρωτής διοικητής του Τμήματος Τροχαίας, Παναγιώτης Καλέλλης.
Πέρα από τα παρκαρισμένα οχήματα στη δεξιά πλευρά του δρόμου, το πρόβλημα εστιάζεται - σύμφωνα πάντα με τον αναπληρωτή διοικητή του Τμήματος Τροχαίας - και στις διαγραμμίσεις, αφού θεωρεί ότι οι οδηγοί δεν έχουν αντιληφθεί την πλευρά που θα πρέπει να κινηθούν, με αποτέλεσμα όταν πρόκειται να κάνουν αναστροφή να σταματάνε στο φανάρι στη μέση του δρόμου, κόβοντας τη δίοδο στα αυτοκίνητα πίσω τους που κατευθύνονται προς τη Ζωοδόχου Πηγής. Πέρα όμως από τα παραπάνω, ο ίδιος τονίζει ότι δεν υπάρχει και αρκετός χώρος στο συγκεκριμένο σημείο του δρόμου, αφού ένα φορτηγάκι που θέλει να κάνει αναστροφή, ούτως ή άλλως εμποδίζει τα άλλα οχήματα που θέλουν να κινηθούν ευθεία.
«Πιστεύω ότι σημαντικό ρόλο παίζουν οι διαγραμμίσεις που κατευθύνουν τα οχήματα προς την πλατεία, αφού οι οδηγοί δεν ξέρουν ποια γραμμή πρέπει ν’ ακολουθήσουν ανάλογα με την πορεία τους. Αυτοί που θέλουν να κάνουν αναστροφή θα πρέπει να τοποθετηθούν στην αριστερή πλευρά του δρόμου ώστε ν’ αφήσουν χώρο και για τους άλλους οδηγούς να συνεχίσουν ευθεία. Είναι όμως γενικά ο χώρος περιορισμένος, δηλαδή πιστεύω ότι ακόμη κι ένα λίγο μεγαλύτερο σε όγκο Ι.Χ. θα δημιουργήσει πρόβλημα», τόνισε ο κ. Καλέλλης.
«Χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας»
Από την πλευρά του ο αρμόδιος αντιδήμαρχος και πρόεδρος της Επιτροπής Κυκλοφοριακού, Παντελής Πατερέλλης, εμφανίζεται αισιόδοξος ότι τα προβλήματα που εμφανίσθηκαν την πρώτη μέρα στην πορεία θα ξεπεραστούν. «Όπου έχουμε βάλει μέχρι τώρα φανάρια, την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας τους υπήρχαν μικρά ή μεγάλα προβλήματα. Πιστεύω ότι χρειάζεται ένα διάστημα λίγων ημερών για να τα δει ο κόσμος και να προσαρμοστεί στις αλλαγές. Ιδιαίτερα τις αλλαγές στην πλατεία Αλυσίδας θα πρέπει να τις δούμε μαζί με τις αλλαγές στην πλατεία Κυπρίων, γιατί είναι αλληλένδετες. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ν’ αλλάξει η νοοτροπία παρκαρίσματος στον κόσμο. Έχω πει πολλές φορές ότι ιδιαίτερα στην πλατεία Αλυσίδας έχουν δημιουργηθεί 17 θέσεις περιορισμένης στάθμευσης και ως τέτοιες θα πρέπει να λειτουργούν. Δεν μπορεί ο καθένας ν’ αφήνει το αυτοκίνητό του για ώρες εκεί δημιουργώντας πρόβλημα. Κανένα μέτρο δεν μπορεί να πετύχει αν και οι πολίτες δε βοηθήσουν με τη συμπεριφορά τους στους δρόμους.»
Τις πρώτες ημέρες λειτουργίας των φαναριών η Τροχαία θα βρίσκεται στο σημείο, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής, για να διευκολύνει την κίνηση όπου είναι απαραίτητο.