Η εμφάνιση του Mass Effect της Bioware (2007 για κονσόλες, 2008 για PC) ήταν ένα από τα μεγαλύτερα γεγονότα του κόσμου των παιχνιδιών ρόλων και του gaming γενικότερα.
Η εμφάνιση του Mass Effect της Bioware (2007 για κονσόλες, 2008 για PC) ήταν ένα από τα μεγαλύτερα γεγονότα του κόσμου των παιχνιδιών ρόλων και του gaming γενικότερα. Οι «μάγοι» της εταιρείας (που έχει στο ενεργητικό της τίτλους όπως τα Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Jade Empire, Knights of the Old Republic και το πρόσφατο Dragon Age: Origins) τα είχαν καταφέρει για άλλη μία φορά, με ένα RPG που τα συνδύαζε όλα: βαθύ sci-fi/ space opera σενάριο, δυνατούς χαρακτήρες (με πραγματικά επαγγελματικά voice-acting), εντυπωσιακά γραφικά και gameplay το οποίο μπορούσε να ικανοποιήσει από τους «σκληροπυρηνικούς» οπαδούς των RPG μέχρι και τους πιο action-oriented gamers.
Όπως είναι φυσικό, το Mass Effect 2 είναι ένας τίτλος που αναμένεται με ανυπομονησία, στις αρχές του 2010 (31 Ιανουαρίου). Για άλλη μία φορά, λοιπόν, οι παίκτες θα κληθούν να ενσαρκώσουν τον Commander Shepard, που μαζί με την ομάδα του θα αναλάβουν να σώσουν το γαλαξία από μία τρομερή απειλή, σε ένα παιχνίδι που, σύμφωνα με τους εκπροσώπους τής Bioware, κρατά τα πλεονεκτήματα και εξαλείφει τα (ούτως ή άλλως ελάχιστα) μειονεκτήματα του προκατόχου του.
«Κάναμε κάποιες αλλαγές όσον αφορά στην πλοήγηση του Normandy (του διαστημοπλοίου του Shepard και της ομάδας του), για να βελτιωθεί η αίσθηση της εξερεύνησης. Πλέον δεν επιλέγεις προορισμό, αλλά κινείς το ίδιο το σκάφος. Καις καύσιμα και μη επανδρωμένα ερευνητικά σκάφη για να επισκεφθείς και εξερευνήσεις πλανήτες… επίσης αλλάξαμε το σύστημα εξερεύνησης επιφανείας πλανητών, καθώς πλέον δε χρειάζεται να οδηγήσεις σε όλο το χάρτη - αντ' αυτού έχουμε ένα minigame εξερεύνησης. Το σύστημα μάχης έχει αμέτρητες βελτιώσεις, από το πώς σημαδεύεις, μέχρι το πώς ανιχνεύεις τους εχθρούς, το πώς κινείσαι και πώς καλύπτεσαι… γενικά κάναμε το σύστημα πιο "διαισθητικό", χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το απλοποιήσαμε.»
Οι μάχες όμως δεν είναι το μόνο στοιχείο που άλλαξε: «Σε άλλα παιχνίδια μας μπορούσες να μιλήσεις στους χαρακτήρες και υπήρχαν και ειδύλλια, αλλά ίσως να μη συνδέονταν άμεσα με την κεντρική πλοκή του παιχνιδιού. Εδώ, μιλάς με τους χαρακτήρες όχι απλά επειδή είναι ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα στοιχεία των παιχνιδιών ρόλων ή επειδή υπάρχει ειδύλλιο, αλλά επειδή έτσι μαθαίνεις τι σκέφτονται και για ποιους λόγους σε ακολουθούν. Σταδιακά μαθαίνεις περισσότερα για το background και το βίο τους - και ξετυλίγονται με τρόπο που ο παίκτης εκτιμά πραγματικά τους χαρακτήρες.»
Πηγή: www.kathimerini.gr