Μετά τις διαμαρτυρίες ιδιοκτητών σκαφών και την παρέμβαση του υφυπουργού Ν. Σηφουνάκη, η ΕΤΑ ανακοίνωσε μείωση στις τιμές ελλιμενισμού στη μαρίνα
Μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσαν τα ακριβά τιμολόγια της μαρίνας Μυτιλήνης, υπαναχώρησε η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ) και απαντώντας σε επιστολή-παρέμβαση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Νίκου Σηφουνάκη ανακοίνωσε έκπτωση 20% στις τιμές της. Οι ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής συνεχίζουν, όμως, να βλέπουν ακριβές τις τιμές της μαρίνας σε σχέση με τις υπηρεσίες που παρέχει.
Πριν από ένα μήνα περίπου άνοιξε τις πύλες της η μαρίνα Μυτιλήνης, που λειτουργεί προσωρινά με την ευθύνη της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης μέχρι να γίνει διεθνής διαγωνισμός για την ανάληψη λειτουργίας της.
Οι τιμές όπου ανακοίνωσε, όμως, προκάλεσαν «φουρτούνα» στους ιδιοκτήτες σκαφών, που είδαν τα τιμολόγια αρκετά ακριβότερα από άλλες μαρίνες της χώρας και μάλιστα χωρίς να μπορεί ακόμη η μαρίνα Μυτιλήνης να παρέχει τις υπηρεσίες που προβλέπονται.
Μετά τις αντιδράσεις και ανακοινώσεις από ιδιοκτήτες σκαφών, αλλά και την παρέμβαση του υφυπουργού Νίκου Σηφουνάκη, η ΕΤΑ σε επιστολή της δείχνει ότι κάνει πίσω στο θέμα των τιμών, αναγνωρίζοντας ότι «τα τιμολόγια ελλιμενισμού έχουν καταρτιστεί με βάση την πλήρη λειτουργία των εγκαταστάσεων και εξυπηρετήσεων της μαρίνας και είναι αυτά που θα συνοδεύουν τα τεύχη του επικείμενου διαγωνισμού για παραχώρησή της».
Ειδικότερα, με επιστολή-απάντηση προς το Νίκο Σηφουνάκη, η ΕΤΑ απαντά στην έντονη κριτική που δέχθηκε όσον αφορά στις υπηρεσίες που παρέχει η μαρίνα σε σχέση με τις τιμές, λέγοντας μεταξύ άλλων: «Σε επίπεδο ελλιμενισμού και εξυπηρέτησης σκαφών οι υπηρεσίες είναι πλήρεις, ενώ οι υπηρεσίες που δεν παρέχονται ακόμη (καταστήματα εστίασης, πώλησης ναυτικού εξοπλισμού, μίνι μάρκετ) είναι συμπληρωματικές σε εκείνες του ελλιμενισμού και δεν παρέχονται σε όλες τις μαρίνες.»
Αναγνωρίζει στη συνέχεια, πάντως, ότι τα τιμολόγια καθορίστηκαν μαζί με αυτές τις υπηρεσίες, ενώ υπεραμύνεται το ύψος των τιμολογίων, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι μεγαλύτερο όλων των ανταγωνιστικών, αντίστοιχου χαρακτήρα μαρίνων, καθώς για την κατάρτισή τους, πέραν της χρηματοοοικονομικής ανάλυσης του ΕΟΤ, λήφθηκαν υπόψη όλα τα στοιχεία της αγοράς κατόπιν εκτεταμένης έρευνας.
Απαντά γενικώς…
Απαντά επίσης η ΕΤΑ στην ανακοίνωση του Συλλόγου Φίλων Ταχύπλοων Σκαφών Αναψυχής, αναφέροντας ότι στην επιστολή του ο Σύλλογος είχε συμπεριλάβει τιμές μαρίνων επιλεκτικά με βάση τη χαμηλή χρέωση και δεν καταγράφει τιμολόγια μαρίνων του Αιγαίου ανάλογα ή υψηλότερα της μαρίνας Μυτιλήνης. Επίσης η ΕΤΑ σχολιάζει ότι ο Σύλλογος δεν ανέφερε πως στην ετήσια χρέωση σκάφους 10 μέτρων στη μαρίνα Μυτιλήνης δεν αναφέρθηκε η παροχή έκπτωσης 20% σε περίπτωση προπληρωμής και 10% για προπληρωμή εξαμήνου. Δηλαδή, οι 3.480 ευρώ με την έκπτωση μειώνονται στις 2.784 ευρώ.
Καταλήγοντας, πάντως, η ΕΤΑ κάνει γνωστό ότι, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις διαμαρτυρίες των συλλόγων, της τοπικής κοινωνίας και την επιστολή του υφυπουργού, αποφάσισε στα πλαίσια του marketing και της προσπάθειας προσέλκυσης πελατών να εγκρίνει έκπτωση ποσοστού 20% επί των εγκεκριμένων τιμών δικαιωμάτων ελλιμενισμού για όλα τα σκάφη που θα υπογράψουν έως τις 10/09/2010 συμβάσεις ελλιμενισμού διάρκειας έξι έως 12 μηνών, ανεξαρτήτως προπληρωμής των τελών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη ο Σύλλογος Φίλων Ταχύπλοων Σκαφών Αναψυχής βρίσκεται σε συζητήσεις με τους υπευθύνους της μαρίνας Μυτιλήνης, προκειμένου να συμφωνήσουν σε μια ειδική τιμή για έναν ικανοποιητικό αριθμό μελών που θα δέσουν τα σκάφη τους στη μαρίνα, δεδομένου ότι τα αυξημένα τιμολόγια λειτούργησαν αποτρεπτικά και η μαρίνα έχει «αδειάσει» από σκάφη. Η πρόταση αυτή εξετάζεται από τους εκπροσώπους της ΕΤΑ και ζητήθηκε να κατατεθεί σχετική αίτηση.
Ιδιοκτήτες σκαφών:
«Παραμένουν ακριβές οι τιμές»
«Υπάρχει μια τάση για μείωση των τιμών, όμως και πάλι αυτήν τη στιγμή οι τιμές είναι ακριβές, ιδιαίτερα για σκάφη από 7,8 - 8 μ. μέχρι 14μ., που είναι τα περισσότερα. Αντιλαμβάνονται ότι θα πρέπει να εναρμονιστούν οι τιμές για τις συνθήκες που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στη μαρίνα, διαφορετικά δε θα μπορέσει να λειτουργήσει. Είναι σημαντικό, όμως, οι όποιες συμφωνίες γίνουν τώρα και υπογραφούν να δεσμευτεί ο όποιος ανάδοχος αναλάβει στη συνέχεια ότι θα τις διατηρήσει», δήλωσε στο «Ε» το μέλος του Συλλόγου Φίλων Ταχύπλοων Σκαφών Αναψυχής κ. Στράτος Μπλάνης.
Ακριβές εξακολουθεί να θεωρεί τις τιμές και ο πρόεδρος του Λεσβιακού Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοιχτής Θαλάσσης Λέσβου, κ. Ευάγγελος Φρυδάκης, εξέφρασε όμως την πεποίθηση ότι σταδιακά η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί. «Νομίζω ότι με αυτή την έκπτωση δεν αλλάζουν και πολλά πράγματα στις ήδη ακριβές τιμές. Ούτε βέβαια γίνεται διαχωρισμός ανάμεσα στα επαγγελματικά σκάφη και τα σκάφη αναψυχής και τους ναυταθλητές. Από την άλλη μεριά, η μαρίνα δεν μπορεί να παρέχει τις υπηρεσίες που απαιτούνται και έτσι δεν είναι λίγοι εκείνοι που δένουν τα σκάφη τους στην προκυμαία. Πιστεύω όμως ότι και η μαρίνα θα βρει το δρόμο της. Θα πάρουν τα μηνύματα και θα προσαρμόσουν τα τιμολόγια σε τιμές που να την καθιστούν βιώσιμη και θα προσελκύσουν και νέους πελάτες.»
Το μέλος του Λ.Ο.Ι.Α.Θ., γιατρός, Γιάννης Ζερδελής είπε για τις τιμές της μαρίνας και μετά την έκπτωση του 20%: «Παραμένουν τιμές ξενοδοχείου πέντε αστέρων, με υπηρεσίες φοιτητικής πανσιόν». |