Ό,τι «αλχημείες» κι αν γίνουν, δεν υπάρχει δυνατότητα να καλυφθούν οι νέες μαθητικές γραμμές που προέκυψαν σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ό,τι «αλχημείες» κι αν γίνουν, δεν υπάρχει δυνατότητα να καλυφθούν οι νέες μαθητικές γραμμές που προέκυψαν σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αφού το υπουργείο Οικονομικών έχει μειώσει δραστικά το κονδύλι που επιτρέπει να δαπανηθεί για τη μεταφορά των παιδιών. Ο αρμόδιος αντινομάρχης σηκώνει τα χέρια ψηλά και δηλώνει ότι αν δεν εγκριθεί άμεσα η αύξηση του διατιθέμενου ποσού, μερικές δεκάδες νήπια και έφηβοι δε θα καταφέρουν να φτάσουν στο σχολείο τους.
Αίτημα αύξησης του ποσού που εγκρίθηκε για τη μεταφορά των μαθητών θα υποβάλει τη Δευτέρα η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Λέσβου, μια και διαπιστώθηκε ότι απαιτείται να αυξηθούν κατά 26 οι γραμμές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και κατά 10, σε σχέση με πέρυσι, τα δρομολόγια που αφορούν μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κυρίως της επαγγελματικής.
Για να πληρωθούν, όμως, οι νέες αυτές γραμμές, θα πρέπει να ανέβει το εγκεκριμένο ποσόν, που όπως έχει γράψει το «Ε» σε σχέση με πέρυσι είναι μειωμένο κατά μισό εκατομμύριο ευρώ.
Νέες ανάγκες
Απ’ την προηγούμενη βδομάδα, οι μεταφορείς και στα δύο μεγάλα νησιά του νομού ξεκίνησαν να υπογράφουν συμβάσεις για το καινούργιο σχολικό έτος, συμβάσεις προσαρμοσμένες στα νέα δεδομένα τιμών, που κατ’ εντολήν του υπουργείου Οικονομικών είναι μειωμένες κατά 11% σε σχέση με το σχολικό έτος 2008 - 2009. Στο νομό Λέσβου, συγκριτικά με πέρυσι, η μείωση του κονδυλίου που θα διατεθεί, αγγίζει το μισό εκατομμύριο ευρώ ή 21% λιγότερα από το σχολικό έτος 2009 - 2010. Συνολικά το ποσόν που διατίθεται είναι 1.790.000 ευρώ.
«Απ’ την πρωτοβάθμια εκπαίδευση», είπε ο αρμόδιος αντινομάρχης Σταύρος Ψαρρόπουλος, «μας υποβλήθηκε αίτημα για 26 νέες γραμμές, αφού δημιουργήθηκαν νέες μεταφορικές ανάγκες. Ακόμη δέκα νέες γραμμές υπάρχει ανάγκη να χρηματοδοτηθούν και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πώς, όμως, θα πληρώσουμε αυτές τις γραμμές, όταν - όπως ήδη είναι γνωστό - έχουν μειωθεί τα ποσά που διατίθενται και έχει γίνει ξεκάθαρο πως αν υπάρξει υπέρβαση, δε θα εγκριθεί ούτε ένα ευρώ για τη μεταφορά των μαθητών;»
Ο κ. Ψαρρόπουλος ανέφερε ότι το Σαββατοκύριακο έχει αναλάβει να κοστολογήσει τις νέες αυτές γραμμές και από την επόμενη βδομάδα με συγκεκριμένο αίτημα θα απευθυνθεί στους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών και Παιδείας, διεκδικώντας αύξηση του ποσού για τη μεταφορά των μαθητών.
«Έχουμε σηκώσει τα χέρια ψηλά και θα εισηγηθώ στη νομαρχιακή επιτροπή να εγκρίνει τις νέες γραμμές, ακόμη και πριν δοθεί απάντηση για το θέμα της χρηματοδότησης. Δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά, απ’ το να βρούμε τρόπο να στείλουμε τα παιδιά στο σχολείο», ανέφερε ο αντινομάρχης.
Από χωριό σε χωριό…
Μεταξύ των περιπτώσεων που δημιουργούν την ανάγκη για νέες γραμμές, ως επί το πλείστον με ταξί, είναι η μετακίνηση νηπίων από μικρά σε μεγαλύτερα χωριά της Λήμνου. Για παράδειγμα, τρία νήπια απ’ την Παναγιά πρέπει να πηγαίνουν στο Νηπιαγωγείο του Κοντοπουλίου, ένα νήπιο απ’ τα Λύχνα και ένα απ’ το Καρπάσι να μεταφέρονται στο Νηπιαγωγείο του Μούδρου, ακόμη δύο νήπια απ’ τις Σαρδές και τη Δάφνη να πηγαίνουν στην Ατσική, ενώ παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να μετακινούνται από διαφορετικά χωριά του νησιού στο Ειδικό Σχολείο.
Ανάλογες περιπτώσεις νέων γραμμών έχουν δημιουργηθεί και στη Λέσβο, όπου για παράδειγμα ένας μαθητής δημοτικού πρέπει να μετακινείται απ’ τη Μελίντα στο Πλωμάρι, ένα νήπιο απ’ το Σταυρό στο Νηπιαγωγείο της Βρίσας και ένας μαθητής απ’ το Σκαλοχώρι στο Ειδικό Σχολείο της Καλλονής.