Παρά το γεγονός ότι είχε αποφασιστεί να μη συνεχιστεί φέτος το μέτρο της 24ωρης λειτουργίας του αεροδρομίου Μυτιλήνης, το αεροσκάφος της Frontex έκανε επιβεβλημένη τη λειτουργία του.
Μπορεί ο αρχικός σχεδιασμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας να προέβλεπε ότι μετά από τέσσερα χρόνια 24ωρης λειτουργίας του αεροδρομίου Μυτιλήνης, φέτος θα έμενε κλειστό τις νυχτερινές ώρες, λόγω του ότι αποδείχθηκε πως το μέτρο δεν έφερε… τσάρτερ, τελικά όμως το πολωνικό αεροσκάφος που εγκαταστάθηκε στο αεροδρόμιο για τη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων, έγινε η αιτία να δοθεί παράταση στη μεταμεσονύκτια λειτουργία του, και για φέτος.
Ήδη από την ερχόμενη Δευτέρα, όταν το πολωνικό αεροσκάφος θα ξεκινήσει και επίσημα τις νυχτερινές περιπολίες του στο θαλάσσιο χώρο του νησιού, το αεροδρόμιο θα είναι ανοιχτό όλη τη νύχτα, χωρίς όμως, προσωρινά, να μπορεί να δεχθεί τσάρτερ, αφού δεν έχει συμπληρωθεί ο απαραίτητος αριθμός προσωπικού. Σύμφωνα με πληροφορίες, απαιτείται ένας μόνο υπάλληλος της πυροσβεστικής υπηρεσίας του αεροδρομίου που έχει αποσπαστεί στα Χανιά και η απόσπασή του ισχύει μέχρι τέλη Μαΐου. Από τις αρχές Ιουνίου, όταν θα ολοκληρωθούν οι αποσπάσεις προσωπικού, θα είναι όλα έτοιμα για να ξεκινήσει να λειτουργεί το αεροδρόμιο.
Ο αερολιμενάρχης Γ. Χρηστίδης
«Να το στηρίξουν…»
Ο αερολιμενάρχης Μυτιλήνης, Γιώργος Χρηστίδης, τονίζει ότι είναι στο χέρι των φορέων του τουρισμού να στηρίξουν να διατηρηθεί το μέτρο. «Από το 2005, όταν ξεκίνησε η 24ωρη λειτουργία, μετά από πιέσεις του τουριστικού κόσμου του νησιού στον τότε υπουργό Αιγαίου, Αριστοτέλη Παυλίδη, και για τέσσερα χρόνια, δυστυχώς δεν είχαμε τσάρτερ. Τουλάχιστον όχι τόσα, ώστε να κρίνεται απαραίτητη η μεταμεσονύκτια λειτουργία του. Νομίζω ότι είναι θέμα και των τουριστικών παραγόντων να ενισχύσουν το μέτρο, γιατί εμείς είμαστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή ν’ ανοίγουμε τη νύχτα το αεροδρόμιο. Είναι κρίμα να μην έρχονται τσάρτερ», δήλωσε στο «Ε» ο αερολιμενάρχης Μυτιλήνης, Γιώργος Χρηστίδης.
Εκτιμάται ότι κάθε καλοκαίρι δαπανώνται γύρω στις 40.000 - 50.000 ευρώ για αποσπάσεις προσωπικού, που είναι απαραίτητο για τη στελέχωση του αεροδρομίου.