Σε ένα βιωματικό σεμινάριο θεατρικού παιχνιδιού με τίτλο «Μ’ ένα βιβλίο παίζω», που πραγματοποιήθηκε στο 15ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, συμμετείχαν το περασμένο Σάββατο 30 νηπιαγωγοί της Λέσβου.
Σε ένα βιωματικό σεμινάριο θεατρικού παιχνιδιού με τίτλο «Μ’ ένα βιβλίο παίζω», που πραγματοποιήθηκε στο 15ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, συμμετείχαν το περασμένο Σάββατο 30 νηπιαγωγοί της Λέσβου. Το σεμινάριο διοργανώθηκε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου που γιορτάζεται στις 2 Απριλίου και παρείχε στις συμμετέχουσες εφόδια για θεατρικές δράσεις που μπορούν να εφαρμόσουν στην τάξη τους με θέμα το βιβλίο.
Για πολλή ώρα και με επιμορφώτρια τη νηπιαγωγό και εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού Άννα Θεοδωρίδου, οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν έπαιξαν σκηνές και ζωντάνεψαν διαλόγους από γνωστά παραμύθια. Τον περισσότερο χρόνο τον αφιέρωσαν, ωστόσο, στη δημιουργία των δικών τους «κουμποπεριπετειών», φτιάχνοντας χωρισμένες σε πέντε ομάδες παραμύθια, εμπνευσμένες από… κουμπιά, τα οποία στη συνέχεια παρουσίασαν.
«Το σεμινάριο είχε στόχο το να δούμε πώς μπορούμε να καλλιεργήσουμε στα νήπια τη φιλαναγνωσία, μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες (δραματοποίηση, παιχνίδια ρόλων κ.ά.), αλλά και το να τα εμπλέξουμε στη διαδικασία κατασκευής μιας ιστορίας, ώστε να φτιάξουν στη συνέχεια το δικό τους βιβλίο», εξήγησε στο «Ε» η σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής, 49ης περιφέρειας, Κλεοπάτρα Γιαννοπούλου. «Η δημιουργία ενός παραμυθιού από ένα απλό κουμπί δεν ήταν εύκολη, αφού το μικροαντικείμενο αυτό δεν έχει κάποιο σαφή χαρακτήρα. Είναι, όμως, θέμα που, ακριβώς για το λόγο αυτό, διεγείρει τη φαντασία.»
Σύμφωνα με την ίδια, οι νηπιαγωγοί ήταν ενθουσιασμένες. «Όταν ο ίδιος ζήσεις κάτι και πειστείς ότι είναι ωραίο αφού έχεις διασκεδάσει, είναι εύκολο στη συνέχεια να το μεταδώσεις και στους άλλους. Αυτό είναι το νόημα ενός βιωματικού σεμιναρίου», προσθέτει η κ. Γιαννοπούλου.
Το βιβλίο στα νηπιαγωγεία
Όπως εξηγεί, γίνεται προσπάθεια να μπει το βιβλίο πιο ουσιαστικά στη ζωή των νηπίων. Σε όλα τα νηπιαγωγεία της Λέσβου υπάρχει η «Γωνιά της Βιβλιοθήκης» και προτείνεται να λειτουργεί και δανειστική βιβλιοθήκη. Τα νήπια μπορούν, έτσι, να δανείζονται κάθε Παρασκευή ένα βιβλίο, να τους το διαβάζουν οι γονείς τους στο σπίτι και τη Δευτέρα να ζωγραφίζουν κάτι πάνω σε αυτό, να συζητούν με τις νηπιαγωγούς τι τους έκανε εντύπωση και να αναπτύσσουν διάφορες άλλες σχετικές δράσεις (κουκλοθέατρο, παιχνίδια κ.ά.).
Κάθε νηπιαγωγός έχει τις δικές της δραστηριότητες, ενώ πολύ συχνά φτιάχνεται η «Παραμυθοσαλάτα», η δημιουργία δηλαδή ενός νέου παραμυθιού, από ένα «κολάζ» εικόνων και τίτλων από γνωστά παραμύθια.
«Είμαι πολύ ικανοποιημένη από το βαθμό στον οποίο γίνονται τέτοιες δράσεις στα νηπιαγωγεία του νησιού», λέει η σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής, που έχει και στο παρελθόν αναλάβει την πρωτοβουλία για αντίστοιχα σεμινάρια.