Πρόγραμμα για την εκπαίδευση αλλοδαπών, αλλά και παλιννοστούντων μαθητών, ξεκινά σύντομα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της Λέσβου. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, στόχο έχει να βοηθήσει στην όσο το δυνατόν ομαλότερη ένταξη αλλοδαπών και άλλων ειδικών ομάδων μαθητών στη σχολική τάξη.
Πρόγραμμα για την εκπαίδευση αλλοδαπών, αλλά και παλιννοστούντων μαθητών, ξεκινά σύντομα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της Λέσβου. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, που υλοποιείται από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στόχο έχει να βοηθήσει στην όσο το δυνατόν ομαλότερη ένταξη αλλοδαπών και άλλων ειδικών ομάδων μαθητών στη σχολική τάξη.
Ως γενικό του στόχο το πρόγραμμα έχει την καταπολέμηση της σχολικής αποτυχίας των παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών που φοιτούν σε ελληνικά σχολεία, ώστε να εξασφαλιστεί η όσο το δυνατόν ισότιμη εκπαίδευσή τους με αυτή των Ελλήνων μαθητών, αλλά και η ομαλή κοινωνική τους ένταξη.
Στα πλαίσιά του, δε, προβλέπεται η υποστήριξη των τάξεων υποδοχής, η ενίσχυση της γνώσης της ελληνικής γλώσσας των αλλόγλωσσων μαθητών και η καλλιέργεια κλίματος διαπολιτισμικής επικοινωνίας. Το τελευταίο θα επιτευχθεί με την ανάπτυξη και την εφαρμογή διαπολιτισμικών δραστηριοτήτων, αλλά και την αξιοποίηση αντιρρατσιστικού υλικού. Επιπλέον, στα πλαίσια του προγράμματος προβλέπεται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η ενίσχυση της μητρικής γλώσσας των μαθητών, παρεμβάσεις ψυχολογικής υποστήριξής τους, καθώς και η σύνδεση του σχολείου με την κοινότητα, η δικτύωση των σχολικών μονάδων μεταξύ τους κ.ά..
Κάθε σχολείο μπορεί να δηλώσει συμμετοχή σε κάποιες ή ακόμη και σε όλες τις δράσεις, όμως προτεραιότητα θα δοθεί σε όσα από τα σχολεία έχουν υψηλό ποσοστό αλλοδαπών μαθητών ή αντιμετωπίζουν ειδικότερα προβλήματα.
«Σημαντικό πρόγραμμα»
Ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον το 4ο, το 8ο και το 6ο Δημοτικά Σχολεία Μυτιλήνης, ενώ μέσα στις προσεχείς μέρες αναμένεται να υπάρχει πλήρης «εικόνα» των σχολικών μονάδων που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα.
«Στη Λέσβο δεν έχουμε πολλούς αλλοδαπούς μαθητές. Το πρόγραμμα, όμως, είναι σημαντικό, αφού αφορά και άλλες ειδικές ομάδες μαθητών, από ιδιαίτερο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον, που επίσης μπορούν να ενταχθούν», δήλωσε στο «Ε» η προϊσταμένη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, Τασούλα Τσολερίδου. «Στα σχολεία θα εφαρμοστούν οι διάφορες δράσεις και στη συνέχεια θα γίνει αξιολόγηση από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Είχα συμμετάσχει σε παρόμοιο πρόγραμμα το σχολικό έτος 1989 - 1990, σε σχολείο της Θεσσαλονίκης, με μεγάλη επιτυχία, αφού με το τότε εκπαιδευτικό υλικό είχαμε καταφέρει να εντάξουμε στο σχολείο μαθητές που δυσκολεύονταν τόσο με τους συμμαθητές, όσο και με τους καθηγητές τους. Πιστεύω πως και στη Μυτιλήνη, παρ’ όλο που δεν έχουμε τόσο σοβαρά προβλήματα, το πρόγραμμα, που θα ξεκινήσει κατά πάσα πιθανότητα μέσα στο μήνα που διανύουμε, θα πάει πολύ καλά.»