Η δεύτερη παρέμβαση του μεγαλύτερου οδικού έργου που υλοποιείται στη Λέσβο, η παράκαμψη του χωριού των Λάμπου Μύλων ξεκίνησε να εκτελείται
Η δεύτερη παρέμβαση του μεγαλύτερου οδικού έργου που υλοποιείται στη Λέσβο, η παράκαμψη του χωριού των Λάμπου Μύλων απ’ το οποίο και διέρχεται η 36η Εθνική Οδός Μόριας - Καλλονής, ξεκίνησε να εκτελείται με προοπτική να έχει ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2010. Παράλληλα, όμως, βρίσκονται σε εξέλιξη κι ολοκληρώνονται σύντομα εργασίες αποκατάστασης και βελτιώσεων σε οδικά τμήματα του επαρχιακού δικτύου του νησιού, συνολικού προϋπολογισμού δύο εκατομμυρίων ευρώ.
Την εξέλιξη των έργων αυτών, όπως και των εργασιών που γίνονται στην περιοχή Θέρμα της 1ης Επαρχιακής Οδού Μυτιλήνης - Λάρσου, παρουσίασε χθες ο νομάρχης Λέσβου στους εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης.
Παναγιούδα-Πάμφιλα
Επί τόπου στην οδό που συνδέει την Παναγιούδα με τα Πάμφιλα, λίγο πριν το σχολικό συγκρότημα του Γυμνασίου - Λυκείου Παμφίλων, ο Παύλος Βογιατζής εξήγησε πως η βελτίωση του συγκεκριμένου τμήματος αποτελεί μέρος του μεγάλου έργου των αποκαταστάσεων που περιελάμβανε παρεμβάσεις στους δήμους Πέτρας, Καλλονής, Πολιχνίτου, Γέρας, Πλωμαρίου, Ερεσού - Αντίσσης και Μυτιλήνης.
Ο νομάρχης ευχαρίστησε απ’ τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών τους κυρίους Συρόπουλο και Καραβατάκη, ενώ ανέφερε ότι όλη την προηγούμενη περίοδο, ακόμη και προεκλογικά, ο αντινομάρχης Θεόδωρος Βαλσαμίδης, χωρίς όπως εξήγησε ο κ. Βογιατζής να υπάρχει πρόθεση να αξιοποιηθούν εκλογικά τα συγκεκριμένα έργα, προχώρησε μια σημαντική παρέμβαση για το οδικό δίκτυο, που συνολικά κόστισε περί τα δύο εκατομμύρια ευρώ.
Με φρέζα
Τα χιλιόμετρα τα οποία ασφαλτοστρώθηκαν σε όλους τους προαναφερόμενους δήμους, ξεπέρασαν τα 30. Το μέγεθος, όμως, του έργου απεικονίζεται στο γεγονός ότι η νέα άσφαλτος δεν έπεσε κατ’ ευθείαν πάνω στην παλιά. Προηγήθηκε η διαδικασία του «φρεζαρίσματος», κατά την οποία «ξύστηκε» η παλιά άσφαλτος. Έτσι, η βελτίωση που έγινε δεν είχε ως αποτέλεσμα αύξηση του πάχους της ασφάλτου, ούτε επηρέασε - όπως συμβαίνει συνήθως - τους αγωγούς όμβριων υδάτων, που σκεπάζονται ανεξέλεγκτα με το ασφαλτικό.
Το τελευταίο έργο, ο δρόμος Παναγιούδας - Παμφίλων, θα αποδοθεί τις επόμενες μέρες ολοκληρωμένο, ενώ ένα ακόμη έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη, η 1η Επαρχιακή Οδός Μυτιλήνης - Λάρσου, στην περιοχή Θέρμα, γίνονται προσπάθειες να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Νοεμβρίου.
Χωρίς απαλλοτριώσεις
Πριν δύο βδομάδες, όμως, ξεκίνησαν οι εργασίες για τη διαμόρφωση της παρακαμπτηρίου οδού Λάμπου Μύλων, μήκους 1,7 χιλιομέτρου. Η παράκαμψη αυτή είναι το δεύτερο υποέργο που εκτελείται στο πλαίσιο της βελτίωσης της 36ης Εθνικής Οδού από παράκαμψη Μόριας - Λάρσου - Καλλονής, προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ. Το έργο που είχε ξεκινήσει απ’ το τομεακό πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ στο Γ΄ Κ.Π.Σ., συνεχίζεται ως έργο-γέφυρα στο ΕΣΠΑ. Δεδομένων, όμως, των προβλημάτων που υπήρχαν με το Κτηματολόγιο, ήταν αδύνατο να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις. Έτσι, όπως εξήγησαν και ο εκπρόσωπος της εταιρείας ΑΛΤΕΚ που έχει αναλάβει το έργο Μιχάλης Γελαγώτης, αλλά και ο επιβλέπων για λογαριασμό της μηχανικός Τέλης Βουρνάζος, δύο χρόνια μετά την ανάθεσή του, εξ αιτίας των λαθών στο Κτηματολόγιο, δεν μπορούν να γίνουν οι απαλλοτριώσεις. Οι οποίες, θυμίζουμε, αρχικά είχαν προϋπολογιστεί στα 7,5 εκατ. ευρώ και αφορούν περίπου 400 διαφορετικούς ιδιοκτήτες.
Όσο δε γίνονται οι απαλλοτριώσεις - ο νομάρχης εκτιμά ότι το θέμα θα έχει τακτοποιηθεί έως τις αρχές του 2010 -, τα μόνα τμήματα της οδού όπου μπορούν να γίνουν εργασίες είναι εκείνα για τα οποία υπάρχουν συναινέσεις για παραχώρηση εκτάσεων απ’ τις όμορες του δρόμου ιδιοκτησίες.
Το πρώτο τέτοιο τμήμα ήταν μήκους 1,7 χιλιομέτρου στην περιοχή «Διαβολόρεμα», πριν το Ρετσινάδικο, όπου και υπήρξε συναίνεση απ’ το Σύνδεσμο Δήμων και Κοινοτήτων Λέσβου, και ήδη έχει ολοκληρωθεί. Η δεύτερη παρέμβαση αφορά στην παράκαμψη Λάμπου Μύλων, ίδιου μήκους, όπου υπήρξαν συναινέσεις απ’ τους παρόδιους κι εκτιμάται πως σε λίγους μήνες θα έχει ολοκληρωθεί. Η παράκαμψη ξεκινά - στην κατεύθυνση από Μυτιλήνη προς Καλλονή - λίγο πριν την είσοδο των Λάμπου Μύλων, αριστερά μετά την πινακίδα που δείχνει προς Πηγή. Η παράκαμψη συνεχίζει αριστερά και θα τέμνει περίπου κάθετα το δημοτικό δρόμο Λάμπου Μύλων - Ένθρονου, ενώ θα καταλήγει στο ύψος της βιομηχανικής μονάδας παραγωγής ζωοτροφών «Αγρολέσβος».
Συνολικά οι προβλεπόμενες βελτιώσεις κατά μήκος της εθνικής οδού φτάνουν τα 19 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα εννέα είναι στην περιοχή του λεκανοπεδίου της Καλλονής, απ’ τα Μέσα της Αγίας Παρασκευής έως την Αρίσβη, ενώ οι περισσότερες απαλλοτριώσεις αφορούν στις περιοχές των Αλυκών Καλλονής και το τμήμα από Μόρια έως Λάρσο.