Σε δυο μήνες ξεκινά η διαδικασία δημοπράτησης του μεγαλύτερου οδικού έργου της Λέσβου, του οδικού άξονα από Καλλονή έως Σίγρι, που μετά από οκτώ χρόνια απ’ την ανάθεση της μελέτης του είναι πλέον ώριμο και θα κατασκευαστεί με πιστώσεις απ’ το θεματικό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ.
Σε δυο μήνες ξεκινά η διαδικασία δημοπράτησης του μεγαλύτερου οδικού έργου της Λέσβου, του οδικού άξονα από Καλλονή έως Σίγρι, που μετά από οκτώ χρόνια απ’ την ανάθεση της μελέτης του είναι πλέον ώριμο και θα κατασκευαστεί με πιστώσεις απ’ το θεματικό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για τους εθνικούς δρόμους, όπως εξήγγειλε ο Νίκος Σηφουνάκης. Ο ίδιος αναφέρθηκε στην εξέλιξη μιας σειράς έργων που αφορούν στη Λέσβο, ενώ σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε δεν παρέλειψε να τονίσει την ανάγκη να προχωρήσει και η κατασκευή του εργοστασίου τής ΔΕΗ στη θέση που έχει αποφασιστεί.
Με πολιτική εισήγηση για την οικονομική κατάσταση της χώρας, τις προσπάθειες και τις μεταρρυθμιστικές τομές της κυβέρνησης, αλλά και για τη στάση της αντιπολίτευσης, ξεκίνησε την «καθιερωμένη» για τέτοια γιορτινή περίοδο επαφή του με τα μέσα ενημέρωσης της Λέσβου ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Νίκος Σηφουνάκης. Ο αναπληρωτής υπουργός, σε συνέχεια και των ανακοινώσεων-δεσμεύσεων που είχαν γίνει το Σεπτέμβριο από κοινού με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, έδωσε έμφαση στα μεγάλα έργα που θα χρηματοδοτηθούν απ’ το τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών, στο πλαίσιο - όπως τόνισε - της πολιτικής βούλησης της κυβέρνησης «να μην επιβαρυνθεί το περιφερειακό πρόγραμμα από αυτά».
Οδικοί άξονες
«Ήδη η εξαγγελία μας με τον κ. Ρέππα και τον υφυπουργό Γιάννη Μαγκριώτη κατά την επίσκεψη στη Μυτιλήνη το Σεπτέμβριο του 2010, για διάθεση επιπλέον ποσού από το τομεακό πρόγραμμα για τα νησιά του Αιγαίου, παίρνει σάρκα και οστά», είπε ο κ. Σηφουνάκης, ανακοινώνοντας πως ο οδικός άξονας Καλλονής - Σιγρίου, η μελέτη του οποίου είχε ανατεθεί με πρωτοβουλία του ίδιου το 2003, είναι πλέον ένα ώριμο έργο. Ο οδικός άξονας μήκους 46 χιλιομέτρων έχει προβλεπόμενο προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ κι έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί όλες οι μελέτες του έργου. Ο αναπληρωτής υπουργός τόνισε πως το έργο καθίσταται ώριμο και τους επόμενους δύο μήνες θα ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησής του, η οποία και θα ολοκληρωθεί πέντε μήνες μετά.
Σε ό,τι αφορά στον οδικό άξονα Καλλονής - Πέτρας, ο κ. Σηφουνάκης ανέφερε πως γίνεται η επικαιροποίηση της μελέτης, με στόχο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και να δημοπρατηθεί στο τέλος τού 2011. Πρόκειται για οδικό έργο μήκους 15 χιλιομέτρων και με προβλεπόμενο προϋπολογισμό περίπου 20 εκατ. ευρώ, για το οποίο έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί όλες οι απαραίτητες μελέτες.
Χωρίς τούνελ…
Ο κ. Σηφουνάκης, εξηγώντας ότι και για τις δύο μελέτες έγινε αποπληρωμή των μελετητών που παρέμεναν - όπως υποστήριξε - για καιρό απ’ την προηγούμενη κυβέρνηση ανεξόφλητοι, επεσήμανε ότι για οικονομικούς λόγους δε θα γίνει σε πρώτη φάση το τούνελ που προβλεπόταν αρχικά στην περιοχή της Στύψης. Προσέθεσε ότι η συγκεκριμένη παρέμβαση μπορεί να υλοποιηθεί σε επόμενο χρόνο, ενώ συμπλήρωσε πως η διαδρομή απ’ την είσοδο της νέας χάραξης, στη διασταύρωση δηλαδή του δρόμου προς Αγία Παρασκευή, έως την Πέτρα, με την κατασκευή του έργου θα γίνεται σε χρόνο οκτώ λεπτών, αντί μισής ώρας που χρειάζεται σήμερα.
Ο Νίκος Σηφουνάκης αναφέρθηκε, ακόμη, στα προβλήματα που αφορούν στον οδικό άξονα Λάρσου - Καλλονής, όπως και στη νότια παράκαμψη, η μελέτη της οποίας όπως είπε δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη εξ αιτίας του γεγονότος ότι ο νέος δρόμος διέρχεται από περιοχές που έχουν υφιστάμενα κτίσματα.
Για τα λιμάνια
Σε σχέση με τα έργα μεταφορών, ο κ. Σηφουνάκης αναφέρθηκε ακόμη στο λιμάνι Μυτιλήνης, για το οποίο και τόνισε πως γίνεται προσπάθεια να εξασφαλισθεί από εθνικούς πόρους η χρηματοδότηση της μελέτης (master plan) για τη δημιουργία νέου λιμένα στον Καρά Τεπέ, όπως και για την ανάπλαση-αξιοποίηση του χώρου των σημερινών λιμενικών εγκαταστάσεων.
Ειδική αναφορά έκανε στο λιμάνι Σιγρίου, προϋπολογισμού 13,6 εκατ. ευρώ, που ως γνωστόν θα χρηματοδοτηθεί απ’ το περιφερειακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ και πλέον η μελέτη του βρίσκεται στην τελική φάση των εγκρίσεων από τα συναρμόδια υπουργεία.
Ο κ. Σηφουνάκης, λέγοντας ότι δεν έγιναν ίσως όλες οι αλλαγές που προσωπικά θα επιθυμούσε προκειμένου να μειωθεί η χερσαία ζώνη του λιμένα, ανέφερε ότι και αυτό το έργο οδεύει σύντομα προς δημοπράτηση.
Συσκέψεις για τα έργα της Λέσβου με Γιακαλή και Βουνάτσο
Έξι βιολογικοί στο περιβάλλον
Ο αναπληρωτής υπουργός στη συνέντευξη Τύπου αναφέρθηκε και στη συνεργασία που υπήρξε το απόγευμα της Δευτέρας, με τη συμμετοχή του γενικού γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη, με τον περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, Νάσο Γιακαλή, το δήμαρχο Λέσβου, Δημήτρη Βουνάτσο, και τον αντιδήμαρχο για θέματα Περιβάλλοντος, Γιάννη Βατό, με θέμα τα έργα της Λέσβου, όπως και στη συνάντηση που είχε λίγο πριν τη συνέντευξη με τον αντιδήμαρχο Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, Γιάννη Τσακίρη, με αντικείμενο τα έργα για τους ποδηλατόδρομους της Μυτιλήνης.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Σηφουνάκης, με εργαλείο της πολιτικής υπέρ του περιβάλλοντος το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (ΕΠΠΕΡΑΑ)», έχουν ενταχθεί ή γίνεται προσπάθεια να ενταχθούν έξι βιολογικοί στο νησί της Λέσβου. Στο πρόγραμμα έχουν ήδη ενταχθεί από το 2010 ως έργα-«γέφυρες» τα έργα «Βελτίωση δικτύων αποχέτευσης - επεξεργασίας και διάθεσης λυμάτων περιοχής Γέρας» (προϋπολογισμού 5,53 εκατ. ευρώ) και «Αποχέτευση ακαθάρτων και εγκατάσταση επεξεργασίας και διάθεσης λυμάτων οικισμών πρώην Δήμου Πέτρας» (προϋπολογισμού 3,38 εκατ. ευρώ), ενώ εξετάζονται οι αιτήσεις για την ένταξη των έργων «Αποχέτευση ακαθάρτων και εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων νότιας περιοχής πρώην Δήμου Μυτιλήνης» (προϋπολογισμού 20,9 εκατ. ευρώ), «Δίκτυα αποχέτευσης και αποκατάστασης δικτύων ύδρευσης οικισμού Αγίας Παρασκευής και σύνδεση οικισμού του πρώην Δήμου με εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων (βιολογικός) Καλλονής» (προϋπολογισμού 4,58 εκατ. ευρώ), «Δίκτυα αποχέτευσης και αγωγοί μεταφοράς στην εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων των οικισμών Πολιχνίτου - Βρίσας - Βατερών» (προϋπολογισμού 16,62 εκατ. ευρώ) και «Δίκτυα αποχέτευσης Αγιάσου» (προϋπολογισμού οκτώ εκατομμυρίων ευρώ).
«Να γίνει τώρα και να πάει όπου αποφασίστηκε το νέο εργοστάσιο της ΔΕΗ», τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός για το περιβάλλον και την ενέργεια
Η Σαρακήνα περιμένει…
Απόλυτος εμφανίστηκε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και για την άμεση ανάγκη κατασκευής νέου ενεργειακού εργοστασίου τής ΔΕΗ στη Λέσβο. Ο Νίκος Σηφουνάκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, τόνισε πως επιβάλλεται απ’ τις δεσμεύσεις της χώρας για μείωση των παραγόμενων ρύπων και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα να υπάρξει στροφή προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά η Λέσβος - όπως είπε - επείγει να αποκτήσει ένα σύγχρονο εργοστάσιο. Δίχως να ονοματίσει τη θέση Σαρακήνα, ο αναπληρωτής υπουργός υπογράμμισε ότι πρέπει γρήγορα να γίνει το νέο εργοστάσιο και να πάει όπου έχει αποφασιστεί - δηλαδή στη Σαρακήνα.