Μπλακ-άουτ στις άγονες γραμμές

01/07/2012 - 05:56
Στα άκρα οδηγούνται οι σχέσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών με τα υπουργεία Οικονομίας και Υποδομών που είναι αρμόδια για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές, καθώς οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν αποδέχθηκαν τις κυβερνητικές θέσεις.
Στα άκρα οδηγούνται οι σχέσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών με τα υπουργεία Οικονομίας και Υποδομών που είναι αρμόδια για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές. Τη Δευτέρα, αργά το απόγευμα, η συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στον Πειραιά, όπως γράφαμε και χθες, ήταν θυελλώδης. Κράτησε μέχρι αργά το απόγευμα και τελικά αποφασίσθηκε κατά πλειοψηφία να μειωθεί η προώθηση των θέσεων που εξέφρασε η πλευρά της κυβέρνησης. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν αποδέχθηκαν τις κυβερνητικές θέσεις. Μένει όμως να δούμε αν θα προσέλθουν στους διαγωνισμούς που θα γίνουν το επόμενο διάστημα ή όχι.

Τη γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στη συνεδρίαση εκπροσώπησε ο ίδιος ο Δημήτρης Χαλκιώτης. Η πρόταση που κατέβασε η κυβερνητική πλευρά ήταν βελτιωμένη σε σχέση με τις προηγούμενες φορές και τα βασικά της σημεία προβλέπουν:
- Ρήτρα καυσίμου για την αναπροσαρμογή των μισθωμάτων στο 3%.
- Συμβάσεις για τις άγονες γραμμές έως τρία χρόνια. Αποφεύγονται οι 12ετείς συμβάσεις, καθώς θεωρούνται ασύμφορες για το Δημόσιο.
- Σύμπτυξη των πέντε κατηγοριών των πλοίων που δρομολογούνται στις άγονες γραμμές σε τρεις. Με το μέτρο αυτό επιτυγχάνεται μείωση των μισθωμάτων.
- Στην περίπτωση που οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα προχωρούν στην αντικατάσταση των παλαιών πλοίων με νέα, θα λαμβάνουν τα μισθώματα που προβλέπονται για την πρώτη κατηγορία πλοίων.
Η απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών θα πρέπει να υπογραφεί από την υπουργό Οικονομίας, Λούκα Κατσέλη, για να προχωρήσει η εφαρμογή της.
Όπως ήταν αναμενόμενο. Τα παραπάνω αντιμετωπίσθηκαν από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και από τους συνδικαλιστικούς τους φορείς ως αιτία «πολέμου», δεδομένου ότι όλες είχαν την ελπίδα πως κλείνοντας κάποιες συμφωνίες για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών θα μπορούσαν να διασφαλίσουν ένα σημαντικό μέρος του τζίρου τους.
Τώρα βλέπουν ότι αυτή η πηγή εσόδων δεν μπορεί να τους χρηματοδοτήσει στο βαθμό που περίμεναν.
Έως την ώρα που έκλεισε το ρεπορτάζ, από τις συνδικαλιστικές ενώσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών δεν είχε υπάρξει επίσημη αντίδραση. Είναι όμως βέβαιο ότι θα υπάρξει τις αμέσως επόμενες ημέρες. Αν κλιμακωθεί η αντίδραση, ίσως να δούμε οι διαγωνισμοί που θα προκηρυχθούν το επόμενο διάστημα να αποβαίνουν άγονοι λόγω της άρνησης των εταιρειών να συμμετάσχουν σε αυτούς με τους νέους όρους που διαμόρφωσε η κυβέρνηση.
Οι διαγωνισμοί θα πρέπει να ολοκληρωθούν το επόμενο διάστημα και να αρχίσουν να υλοποιούνται οι νέες συμβάσεις για τις άγονες γραμμές την 1η Νοεμβρίου του 2010.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey