«Βάζουν πλάτη» για Σίγρι

01/07/2012 - 05:56
Δύο συσκέψεις, όπως και συνεργασία μεταξύ του υφυπουργού Νίκου Σηφουνάκη και του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου, έχουν ένα και μοναδικό στόχο. Να υπάρξει ο καλύτερος δυνατός συντονισμός για να ξεπεραστούν όποια προβλήματα καθυστερούν την υλοποίηση του έργου του λιμένος Σιγρίου.
Δύο συσκέψεις, προχθές Πέμπτη, αλλά και την προηγούμενη Παρασκευή, σε υπηρεσιακό επίπεδο, όπως και συνεργασία χθες το πρωί μεταξύ του υφυπουργού Νίκου Σηφουνάκη και του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου, Κώστα Κορδώνη, έχουν ένα και μοναδικό στόχο. Να υπάρξει ο καλύτερος δυνατός συντονισμός για να ξεπεραστούν όποια προβλήματα καθυστερούν την ένταξη και υλοποίηση του έργου του λιμένος Σιγρίου. Ο υφυπουργός καθησύχασε τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου ότι με την κατάλληλη μεθόδευση πολύ σύντομα θα υπάρξει θετική εξέλιξη για το έργο.

Την προηγούμενη Παρασκευή, η περιφερειάρχης Σοφία Θεολογίτου, που έχει υποστηρίξει εξ αρχής το έργο, ανέλαβε πρωτοβουλία προκειμένου σε τεχνική σύσκεψη να καταγραφεί τι προβλήματα υπάρχουν κι ανάλογα να δοθούν οι κατευθύνσεις για να αντιμετωπιστούν. Προχθές Πέμπτη, το θέμα συζητήθηκε υπό τη μορφή ενημέρωσης στη συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής, όπου ομοίως επισημάνθηκαν τα σημεία στα οποία κατά προτεραιότητα χρειάζεται να δοθεί έμφαση, ώστε μέσα στο επόμενο δίμηνο, όπως εκτιμήθηκε, να ολοκληρωθεί ο φάκελος του έργου.
Χθες, νωρίς το πρωί, έγινε νέα συνεργασία για το έργο στο γραφείο του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Νίκου Σηφουνάκη, στη γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, στην οποία όπως μας μετέφερε ο κ. Κορδώνης ο υφυπουργός «εξέφρασε την πρόθεσή του να βοηθήσει ώστε να προχωρήσουν γρήγορα ό,τι εκκρεμότητες υπάρχουν και με πρακτικό τρόπο να υπάρξουν λύσεις τέτοιες, που θα συμβάλλουν στην όσο το δυνατόν πιο σύντομη ωρίμανση και ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ. Απ’ την πλευρά μας ως Λιμενική Επιτροπή είμαστε αποφασισμένοι να μην αφήσουμε να πάει χαμένος άλλος κρίσιμος χρόνος. Θα “τρέξουμε”, με τη βοήθεια και του υφυπουργού και της περιφερειάρχη που έχουν δείξει τέτοια διάθεση, το έργο, ανταποκρινόμενοι και στο αίτημα ολόκληρης της δυτικής Λέσβου.»

Παραχώρηση-άδεια
Ένα καινούργιο «αγκάθι», σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε την Πέμπτη κατά τη συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής, είναι το καθεστώς που διέπει «ιδιοκτησιακά» τη χερσαία ζώνη του λιμένα Σιγρίου. «Μετά από 13 χρόνια», είπε ο κ. Κορδώνης, «που το έργο μελετάται και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος, ξαφνικά ενημερωθήκαμε για προβλήματα που έχουν ανακύψει σε σχέση με την Κτηματική Υπηρεσία. Η οποία και συμμετείχε στη σύσκεψη της προηγούμενης Πέμπτης στην Περιφέρεια, υποβάλλοντας έγγραφα και τις απόψεις της για το λιμάνι Σιγρίου.»
Σύμφωνα με τον κ. Κορδώνη, τέθηκαν ζητήματα παραχωρήσεων όπως και αδειοδοτήσεων για το λιμένα, θέματα ουσιαστικά νομιμοποίησης παρεμβάσεων κι έργων που έγιναν και θα γίνουν, τα οποία ανέθεσε η Λιμενική Επιτροπή στο μηχανικό του Λιμενικού Ταμείου Παναγιώτη Πιττό ώστε να τα εξετάσει και να τα διευθετήσει.
«Προσωπικά είμαι αισιόδοξος», κατέληξε ο κ. Κορδώνης, «παρά τα υπαρκτά ακόμη προβλήματα, ότι με διαρκή ενασχόληση και παρακολούθηση μπορεί το έργο σύντομα να ενταχθεί, κι αυτό σκοπεύουμε να προσπαθήσουμε.»


Σταματά η εκφόρτωση καυσίμων στο λιμάνι Μυτιλήνης
Εννεάμηνη παράταση υπό όρους


Στην πρώτη της συνεδρίαση υπό την προεδρία του Κώστα Κορδώνη, η Λιμενική Επιτροπή Λέσβου εξέτασε το μεσημέρι της Πέμπτης τρία σοβαρότατα ζητήματα, αφού εκτός του λιμένος Σιγρίου ασχολήθηκε και με την ελεγχόμενη στάθμευση, αλλά και με το μείζον θέμα των καυσίμων. Για το οποίο κι αποφάσισε να δώσει εννεάμηνη παράταση στη χρήση του λιμένος Μυτιλήνης, θέτοντας όμως όρους-μέσα πίεσης, προκειμένου εταιρείες πετρελαιοειδών, αλλά και υπηρεσίες, να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Αν σε τρεις μήνες δεν υπάρξει πρόοδος στην υπόθεση κατασκευής νέων δεξαμενών, τότε η Λιμενική Επιτροπή θα ανακαλέσει την απόφασή της και θα κλείσει το λιμάνι Μυτιλήνης.

Με την αρνητική ψήφο του εκπροσώπου της ΤΕΔΚ και δημάρχου Μυτιλήνης, Νάσου Γιακαλή, που απ’ την αρχή της συμμετοχής του πριν τρία χρόνια ήταν κάθετα αντίθετος στην εκφόρτωση χύμα καυσίμων στο λιμάνι της πρωτεύουσας του νησιού, η Λιμενική Επιτροπή έδωσε εννεάμηνη παράταση. «Δεν πρόκειται, όμως, για επανάληψη των αποφάσεων που έως τώρα λαμβάνονταν, αλλά για κάτι εντελώς το διαφορετικό», επισήμανε ο κ. Κορδώνης, που τόνισε ότι στην απόφαση μπαίνουν σαφείς όροι πίεσης, ώστε οι εταιρείες πετρελαιοειδών, αν όντως ενδιαφέρονται, να δείξουν στην πράξη το ενδιαφέρον τους, κινώντας διαδικασίες για κατασκευή νέων εγκαταστάσεων. Το ίδιο και οι υπηρεσίες, που καλούνται να εξετάσουν το θέμα χωρίς να διαιωνίζεται απ’ την πλευρά τους η καθυστέρηση στην έγκριση επενδυτικών σχεδίων («φωτογραφίζεται» η περίπτωση της «Ενεργειακής Μυτιλήνης» που βρίσκεται στο τελικό στάδιο αδειοδοτήσεων) για εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων. Αν δεν υπάρξει ανταπόκριση, τότε η Λιμενική Επιτροπή θα ανακαλέσει σε ένα τρίμηνο την απόφασή της περί εννεάμηνης παράτασης.

Βυτιοφόρα στο Σίγρι

Προκειμένου να υπάρξει σχετική αποσυμφόρηση του λιμανιού της Μυτιλήνης απ’ τις τεράστιες ποσότητες καυσίμων που διακινούνται, η Λιμενική Επιτροπή εγγράφως αποφάσισε να απευθυνθεί στο ΓΕΝ, ζητώντας να επιτραπεί η χρήση του λιμένα Σιγρίου για την εκφόρτωση βυτιοφόρων οχημάτων με καύσιμα. Σχετικά με αυτό τον τρόπο, που σημειωτέον προκάλεσε αντίδραση μέρους των εταιρειών πετρελαιοειδών, ο κ. Κορδώνης επισήμανε: «Θα εξυπηρετηθεί άμεσα και το βορειοδυτικό τμήμα του νησιού, δίχως να επιβαρυνθεί το Σίγρι, αφού το αίτημά μας αφορά μόνο βυτιοφόρα κι όχι χύμα εκφόρτωση καυσίμων.»

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey