Στο καρνάγιο της Σκάλας Λουτρών μεταφέρθηκε (άγνωστο με τίνος άδεια) και παραμένει εδώ και ένα μήνα περίπου το τουρκικό δεξαμενόπλοιο «Cihan 7» (Τζιχάν), το οποίο ρυμουλκήθηκε αρχικά στο λιμάνι του Αγίου Γεωργίου από την περιοχή «Καμάρι» της Σκάλας Λουτρών όπου σκούριαζε επί 16 ολόκληρα χρόνια.
Το «Cihan» σαπίζει τώρα στο καρνάγιο, μέσα στα σπίτια της Σκάλας Λουτρών
Στο καρνάγιο της Σκάλας Λουτρών μεταφέρθηκε (άγνωστο με τίνος άδεια) και παραμένει εδώ και ένα μήνα περίπου το τουρκικό δεξαμενόπλοιο «Cihan 7» (Τζιχάν), το οποίο ρυμουλκήθηκε αρχικά στο λιμάνι του Αγίου Γεωργίου από την περιοχή «Καμάρι» της Σκάλας Λουτρών όπου σκούριαζε επί 16 ολόκληρα χρόνια, μετά από ναυάγιο ανοιχτά της Πέτρας. Ο ιδιώτης που το αγόρασε με πλειστηριασμό και ανέλαβε και τη ρυμούλκησή του φαίνεται πως θέλει να το διαλύσει στο καρνάγιο της Σκάλας Λουτρών. Κάτι που όμως βρίσκει κάθετα αντίθετους τους Συλλόγους «Δελφίνι» και «Παγγεραγωτικό», οι οποίοι μάλιστα έχουν προσφύγει στον εισαγγελέα Πρωτοδικών με αναφορά τους, καταγγέλλοντας ότι αν γίνει εκεί η διαδικασία χωρίς - όπως υποστηρίζουν - το συγκεκριμένο καρνάγιο να διαθέτει απαιτούμενη άδεια, απειλείται με ρύπανση η περιοχή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη έχει ξεκινήσει προκαταρκτική έρευνα από την εισαγγελία για την υπόθεση αυτή.
Το θέμα έφερε χθες με ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής της Ν.Δ. Σπύρος Γαληνός, ο οποίος ζητά από τα αρμόδια υπουργεία να λάβουν μέτρα για να προστατευτεί το περιβάλλον της περιοχής.
Διχασμένη η τοπική κοινωνία
Το όλο θέμα τείνει να «διχάσει» κατοίκους των Λουτρών, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες αυτές τις ημέρες μαζεύονται υπογραφές από κάποιους που είναι υπέρ της διάλυσης του κουφαριού του «Cihan» στη Σκάλα Λουτρών, με το σκεπτικό ότι θέλουν μια ώρα αρχύτερα να φύγει το «κουφάρι» του πλοίου από το λιμάνι τους.
Η άλλη πλευρά - του νέου ιδιοκτήτη - θεωρεί ότι η λύση της επισκευής και ρυμούλκησης του πλοίου μέχρι την Τουρκία, για να διαλυθεί εκεί, δε θα έχει αποτέλεσμα, γιατί ήδη το πλοίο μετά τόσα χρόνια που παραμένει μισοβυθισμένο στις ακτές του νησιού είναι «διαλυμένο» και δε «θ’ αντέξει» μέχρι να ρυμουλκηθεί στην Τουρκία, οπότε η ρύπανση θα είναι βέβαιη.
Ο πρόεδρος του Περιβαλλοντικού Συλλόγου «Δελφίνι», κ. Δημήτρης Παπαχρυσός, από την άλλη μεριά, δηλώνει ότι δεν πρόκειται να επιστρέψει να συμβεί κάτι τέτοιο. Θεωρεί, μάλιστα, ότι υπάρχουν λύσεις, που όμως δεν εφαρμόζονται για ν’ αποφύγουν το επιπλέον κόστος. «Έχουμε ήδη καταθέσει αναφορά στον εισαγγελέα, ο οποίος διέταξε να ξεκινήσει προκαταρκτική έρευνα, ενώ θα καταθέσουμε μήνυση εναντίον όποιας αρχής δώσει έγκριση για να γίνει η διάλυση στο λιμάνι της Σκάλας Λουτρών. Δεν μπορεί τίποτα να καταργήσει το Νόμο και στην περίπτωση αυτή, αν διαλυθεί το πλοίο στη Σκάλα Λουτρών, καταστρατηγείται ο νόμος και τίθεται σε άμεσο κίνδυνο το περιβάλλον και η υγεία των κατοίκων», τόνισε ο ίδιος.
Ερώτηση του Σπύρου Γαληνού
Ερώτηση στους υπουργούς Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Πολιτισμού και Τουρισμού κατέθεσε για το θέμα ο βουλευτής της Ν.Δ. Σπύρος Γαληνός.
Ο κ. Γαληνός, αφού αναφέρεται στην «ιστορία» του «Cihan» στη Λέσβο, ζητά από τους αρμόδιους υπουργούς να λάβουν μέτρα και να διασφαλίσουν ότι δε θα απειληθεί το περιβάλλον της περιοχής σε περίπτωση που γίνει επισκευή του πλοίου εκεί. Ζητά επίσης να ελεγχθεί ο βυθός στο σημείο όπου παρέμενε για 16 χρόνια το πλοίο και η γύρω θαλάσσια περιοχή.