Στην τελική ευθεία φαίνεται να μπαίνει αυτήν τη φορά η μελέτη της νότιας παράκαμψης Μυτιλήνης, αφού μετά την ανάθεση για την οριστική μελέτη οδοποιίας, αν υπάρξει η απαιτούμενη μεθόδευση, είναι εφικτό τέλος του χρόνου η Μυτιλήνη να έχει ένα ώριμο έργο προς ένταξη.
Στην τελική ευθεία φαίνεται να μπαίνει αυτήν τη φορά η μελέτη της νότιας παράκαμψης Μυτιλήνης, αφού μετά την ανάθεση για την οριστική μελέτη οδοποιίας, αν υπάρξει η απαιτούμενη μεθόδευση, είναι εφικτό τέλος του χρόνου η Μυτιλήνη να έχει ένα ώριμο έργο προς ένταξη. Ένα έργο που οι πρώτες εκτιμήσεις το προσδιορίζουν σε κόστος άνω των 30 εκατ. ευρώ.
Απ’ τη Διεύθυνση Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου ανατέθηκε στο μελετητή της νότιας παράκαμψης Μυτιλήνης να ξεκινήσει την οριστική μελέτη οδοποιίας του δρόμου, μήκους 6,8 χιλιομέτρων, που η κατασκευή του θα απαλλάξει το κέντρο της λεσβιακής πρωτεύουσας από μεγάλο μέρος της κυκλοφοριακής όχλησης. Κι αυτό γιατί θα συνδέει περιμετρικά των παρυφών της πόλης την έξοδο προς τη Βαρειά και το αεροδρόμιο με την έξοδο προς το κεντρικό τμήμα της Λέσβου.
Η μελέτη οδοποιίας θα παραδοθεί απ’ το μελετητή όπως και διάφορες μικρές μελέτες που αφορούν στη νότια παράκαμψη, όπως ανέφερε ο αντιδήμαρχος Μυτιλήνης Παντελής Πατερέλλης, σε διάστημα δύο μηνών.
Εκκρεμότητες
Όπως όμως εξήγησε η προϊσταμένη της επιβλέπουσας αρχής, της Διεύθυνσης Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, Δωροθέα Κουτσοβίλη, με την ολοκλήρωση της οριστικής μελέτης οδοποιίας το έργο δεν καθίσταται ώριμο προς ένταξη. Απομένουν σε εκκρεμότητα η οριστική μελέτη τεχνικών έργων (αφορά στις αερογέφυρες και γενικά τα μεγάλα τεχνικά έργα που πρέπει να γίνουν σε εκτός σχεδίου πόλης περιοχές της διαδρομής του έργου) και το κτηματολόγιο.
Σύμφωνα με την κ. Κουτσοβίλη, ο χρόνος που απαιτείται για να αντιμετωπιστούν και αυτά τα ζητήματα δεν ξεπερνά το τρίμηνο.
Αρκεί, συμπληρώνουμε εμείς, να υπάρξει η δυνατότητα να ολοκληρωθούν οι γεωλογικές μετρήσεις στην περιοχή γιατί έως σήμερα δεν έχει δοθεί η άδεια από κάποιους ιδιοκτήτες γης να γίνουν μετρήσεις στις εκτάσεις τους.
«Απ’ την πλευρά μας», ανέφερε ο κ. Πατερέλλης, «συνεχίζουμε την προσπάθεια που έχουμε ξεκινήσει, ώστε το συντομότερο δυνατόν να καταστεί ο οδικός άξονας της νότιας παράκαμψης ένα ώριμο προς ένταξη έργο στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ) κι εκφράζω την αισιοδοξία ότι θα είμαστε έτοιμοι για αυτό όταν ανοίξει το πρόγραμμα για τέτοιες παρεμβάσεις.»
Πριν ολοκληρωθούν τα γεωλογικά και μελετηθούν επακριβώς τα τεχνικά έργα που χρειάζεται να υλοποιηθούν στο πλαίσιο του δρόμου, δεν υπάρχει εικόνα παρά μόνο εκτιμήσεις για το κόστος του μεγάλου αυτού δρόμου, που το ανεβάζουν στα 30 με 35 εκατ. ευρώ. Πίστωση που εκ των πραγμάτων θα αναζητήσει η Μυτιλήνη για τη χαρακτηρισμένη ως επαρχιακή οδό απ’ το ΥΠΕΧΩΔΕ ή όποιο άλλο υπουργείο διαχειριστεί σε περίπτωση αλλαγών τα κονδύλια για μεγάλα έργα.