Η πολεοδόμηση αργεί… 15 χρόνια

01/07/2012 - 05:56
Δυόμισι χρόνια μετά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μυτιλήνης, το Υπουργείο Περιβάλλοντος αποδέχτηκε μόλις 13 αλλαγές στη μελέτη πολεοδόμησης της περιοχής Βαρειάς - Ακρωτηρίου. Μιας διαδικασίας που ξεκίνησε το 1997 και δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί πριν περάσει ακόμη ένας χρόνος.
Δυόμισι χρόνια μετά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μυτιλήνης, το Υπουργείο Περιβάλλοντος αποδέχτηκε μόλις 13 αλλαγές στη μελέτη πολεοδόμησης της περιοχής Βαρειάς - Ακρωτηρίου. Μιας διαδικασίας που ξεκίνησε το 1997 και δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί πριν περάσει ακόμη ένας χρόνος. Στη συγκεκριμένη φάση, ο Δήμος προχωρά στην τρίτη κατά σειρά ανάρτηση τμημάτων της μελέτης, καλώντας τους ενδιαφερομένους να λάβουν γνώση των διορθώσεων, ενώ μπορούν να υποβάλουν ενστάσεις μέσα στις επόμενες δύο βδομάδες μόνο εκείνοι που θίγονται απ’ τις τροποποιήσεις που έγιναν. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, η πολεοδόμηση θα περάσει στο τρίτο και τελικό της στάδιο, στην πράξη εφαρμογής, τον επόμενο χρόνο, δηλαδή 15 χρόνια μετά την έναρξή της.

Με ανακοίνωση του Δήμου Λέσβου γίνεται γνωστό πως θα αναρτηθούν στο Δημοτικό Κατάστημα Μυτιλήνης οι 13 αλλαγές-τροποποιήσεις τις οποίες ενέκρινε το Κεντρικό Συμβούλιο Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος (Κ.Σ.Χ.Ο.Π.) του Υπουργείου Περιβάλλοντος, σε σχέση με την τελευταία ανάρτηση της Πολεοδομικής Μελέτης Επέκτασης Περιοχής «Βαρειά - Ακρωτήρι» του τέως Δήμου Μυτιλήνης.

199 αιτήσεις - 13 αλλαγές
Για να γίνει κατανοητό τι ακριβώς θα αναρτηθεί θυμίζουμε πως στις 30 Μαρτίου τού 2009 το Δημοτικό Συμβούλιο Μυτιλήνης εξέτασε 199 συνολικά ενστάσεις πολιτών, ιδιοκτητών γης στην προς πολεοδόμηση περιοχή. Μετά τις εισηγήσεις της προϊσταμένης της υπηρεσίας, Μαριάνθης Στυλιανίδου, και των μελετητών Σοφίας Νικολαΐδου και Μιχάλη Χατζέλλη, το Συμβούλιο έκανε δεκτές περίπου 170 αιτήσεις. Στη συνέχεια οι προτεινόμενες αλλαγές στάλθηκαν στο Κ.Σ.Χ.Ο.Π. προκειμένου να αποφασιστεί η τελική μορφή της μελέτης.
Τώρα, όπως εξήγησε μιλώντας στο «Ε» η μηχανικός του Δήμου Λέσβου Μυρσίνη Γιαρλού, αναρτώνται χάρτες με τα 13 σημεία όπου και έγιναν δεκτές αλλαγές-τροποποιήσεις. Οι αλλαγές αυτές σε ορισμένες περιπτώσεις αφορούν περισσότερες της μίας ενστάσεις που είχαν υποβληθεί, ενώ απ’ το Δήμο καλούνται με ανακοινώσεις στον Τύπο να προσέλθουν άμεσα όλοι οι ενδιαφερόμενοι προκειμένου να ενημερωθούν για τις αλλαγές που έγιναν.

Η διαδικασία
Ενστάσεις μπορούν να υποβληθούν, όμως, μόνο επί των τροποποιήσεων που έγιναν απ’ το Κ.Σ.Χ.Ο.Π. και μάλιστα σε προθεσμία 15 ημερών απ’ τη δημοσίευση της τελευταίας πρόσκλησης στον Τύπο. Οι ενστάσεις αυτές θα εξεταστούν σε προσεχή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λέσβου, το οποίο γνωμοδοτικά θα αποφανθεί και θα στείλει τη γνώμη του στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, που με τη σειρά του θα εγκρίνει την τελική μελέτη πολεοδόμησης.
Με την έγκριση αυτή, δίνεται η έγκριση για την πράξη εφαρμογής, την εισφορά σε γη ή χρήμα, ενώ επισημαίνεται ότι μέχρι και το τέλος της πολεοδόμησης διατηρούνται δεσμευμένες όλες οι ζώνες που προορίζονται απ’ τη μελέτη για κοινωφελείς και κοινόχρηστες χρήσεις.
Όπως είχε επισημάνει στη συνεδρίαση του 2009 ο αρμόδιος τότε αντιδήμαρχος Έργων του Δήμου Μυτιλήνης, Παντελής Πατερέλλης, με την ολοκλήρωση της πολεοδόμησης η ευρύτερη περιοχή θα έχει 500 νέα πολεοδομημένα στρέμματα γης ή αλλιώς πάνω από 2.000 νέα οικόπεδα, με ό,τι αυτό σημαίνει για τις οικιστικές προοπτικές της πόλης.
 
Δε θίγεται…
Η πολεοδόμηση αφορά στην περιοχή που εκτείνεται απ’ το «Ξενία» (δεν αφορά το χώρο του Πανεπιστημίου και το πίσω τμήμα του λόφου) έως το δρόμο πριν την «Αχιβάδα» (δηλαδή πιάνει κι όλο το συγκρότημα του «Ηλιοτρόπιου») και σε βάθος μέχρι το Ακρωτήρι.
Απ’ τις αλλαγές που έγιναν δεκτές απ’ το Κ.Σ.Χ.Ο.Π., προκύπτει, σύμφωνα με μια πρώτη εκτίμηση στελεχών του Δήμου, πως δεν επηρεάζεται η μελέτη στο σκέλος της που αφορά στην εγκεκριμένη χάραξη της νότιας παράκαμψης. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι υπήρχαν αρκετές ενστάσεις δημοτών, όπως υπήρχαν και για περιοχές που εγγίζουν ή γειτνιάζουν με ρέματα, για τις οποίες ομοίως φαίνεται να μην έγιναν δεκτές τροποποιήσεις.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey