Το νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας ψήφισε την περασμένη Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο Λήμνου, ένα από τα πρώτα δημοτικά συμβούλια στην Ελλάδα που έχουν σχεδιάσει, υποστηρίξει και ψηφίσει ένας πλήρες οργανόγραμμα για όλες τις δημοτικές υπηρεσίες του νησιού.
Το νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας ψήφισε την περασμένη Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο Λήμνου, ένα από τα πρώτα δημοτικά συμβούλια στην Ελλάδα που έχουν σχεδιάσει, υποστηρίξει και ψηφίσει ένας πλήρες οργανόγραμμα για όλες τις δημοτικές υπηρεσίες του νησιού.
Η βάση του νέου οργανογράμματος κινήθηκε στα πλαίσια των μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων που έδωσε η νέα διοικητική μεταρρύθμιση, καθώς και τις νέες που θα περιέλθουν στο Δήμο από 1ης Ιανουαρίου τού 2013 και αφορούν στις υπηρεσίες για την αγροτική ανάπτυξη, τα τμήματα εμπορίου και βιομηχανίας κ.λπ..
Στο νέο οργανόγραμμα προβλέπονται περισσότερες από 210 θέσεις υπαλλήλων όλων των ειδικοτήτων, 80 περίπου επιπλέον από τις 134 θέσεις δημοτικών υπαλλήλων που υπηρετούν σήμερα στο Δήμο.
Πριν έρθει προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο Λήμνου, το σχέδιο του οργανογράμματος δόθηκε για διαβούλευση στο Σύλλογο Εργαζομένων, οι οποίοι πρότειναν επιπλέον 25 θέσεις για εργατοτεχνικό προσωπικό (κυρίως εργάτες καθαριότητας και γενικών καθηκόντων), ενώ το σημείο διαφωνίας τους αφορούσε στη σύσταση δημοτικής αστυνομίας, για την οποία ο Σύλλογος έχει αρνητική άποψη.
Σύγχρονο!
Στην προσπάθεια που έγινε από τη δημοτική αρχή και από την ομάδα που εργάστηκε για την εκπόνηση του νέου Εσωτερικού Οργανισμού του Δήμου, αναφέρθηκε ο δήμαρχος Λήμνου, Αντώνης Χατζηδιαμαντής, τονίζοντας: «Πρόκειται για ένα σύγχρονο Εσωτερικό Κανονισμό, που είναι προσαρμοσμένος στις ανάγκες της Λήμνου, με έμφαση στην οργάνωση νέων υπηρεσιών, στην εξυπηρέτηση του πολίτη και στην ενδυνάμωση της τεχνικής και διοικητικής ικανότητας των υπηρεσιών - σύμφωνα και με τα όσα προβλέπει η νέα διοικητική μεταρρύθμιση για τη λειτουργία σύγχρονων δήμων, με ευέλικτες υπηρεσίες, που θα συνδράμουν στην ανάπτυξη του νησιού και θα προσφέρουν ουσιαστικές υπηρεσίες στο δημότη.»
Στο νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας προβλέπεται να δημιουργηθούν συγκεκριμένες μονάδες για τις κεντρικές υπηρεσίες που είναι εγκατεστημένες στην έδρα του Δήμου.
Τι προβλέπεται
Συγκεκριμένα, για τις υπηρεσίες που υπάγονται απ’ ευθείας στο δήμαρχο προβλέπεται ιδιαίτερο Γραφείο Δημάρχου, αυτοτελές γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων, Νομική Υπηρεσία, αυτοτελές Γραφείο Διαφάνειας, αυτοτελές Γραφείο Διοικητικής Βοήθειας και αυτοτελές Τμήμα Δημοτικής Αστυνομίας.
Σ’ ό,τι αφορά στις επιτελικές υπηρεσίες, προβλέπεται αυτοτελές Τμήμα Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής, που περιλαμβάνει ειδικότερα τα Γραφεία Προγραμματισμού, Ανάπτυξης και Οργάνωσης και Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.
Στις υπηρεσίες τοπικής οικονομικής ανάπτυξης περιλαμβάνονται ένα αυτοτελές Τμήμα Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης, που περιλαμβάνει ειδικότερα τα Γραφεία Αγροτικής Παραγωγής και Αλιείας, Αδειοδοτήσεων και Ρύθμισης Εμπορικών Δραστηριοτήτων, Φυσικών Πόρων, Ενέργειας και Βιομηχανίας και Απασχόλησης και Τουρισμού.
Στις υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, παιδείας και πολιτισμού περιλαμβάνονται ένα αυτοτελές Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Πολιτισμού, που περιλαμβάνει ειδικότερα τα Γραφεία Κοινωνικής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων, Προστασίας και Προαγωγής της Δημόσιας Υγείας, Παιδείας και Διά Βίου Μάθησης και Πολιτισμού, Άθλησης και Νεολαίας.
Στις υπηρεσίες υποστήριξης περιλαμβάνεται η Διεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών, που περιλαμβάνει ειδικότερα τα Τμήματα Υποστήριξης Πολιτικών Οργάνων του Δήμου, Δημοτικής Κατάστασης, Ληξιαρχείου και Αλλοδαπών, Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικής Μέριμνας, Προϋπολογισμού, Λογιστηρίου και Προμηθειών, Εσόδων, Περιουσίας και Ταμείου, καθώς και Τμήμα ΚΕΠ.
Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών περιλαμβάνει τα Τμήματα Τεχνικών και Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων και Συγκοινωνιών και Τεχνικής Υποστήριξης Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων. Η Διεύθυνση Περιβάλλοντος περιλαμβάνει τα Τμήματα Ύδρευσης - Αποχέτευσης, Διαχείρισης Απορριμμάτων, Προστασίας Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας, Συντήρησης Κοινόχρηστων Χώρων και Δημοτικού Φωτισμού, καθώς και αυτοτελή Γραφεία Διαχείρισης και Συντήρησης Οχημάτων και αυτοτελές Τμήμα Πολεοδομίας και Πολεοδομικών Εφαρμογών, που περιλαμβάνει τα Γραφεία Έκδοσης Οικοδομικών Αδειών, Πολεοδομικών Εφαρμογών και Ελέγχου Κατασκευών.
Τέλος, περιλαμβάνει και το αυτοτελές Γραφείο Διοικητικής και Τεχνικής Υποστήριξης Δημοτικής Κοινότητας Μύρινας.
Οι αποκεντρωμένες υπηρεσίες
Αναφορικά με τις αποκεντρωμένες υπηρεσίες του Δήμου Λήμνου, αυτές είναι εγκατεστημένες στην έδρα της εκάστοτε δημοτικής ενότητας, εξυπηρετούν τις δημοτικές και τοπικές κοινότητες της ενότητας και περιλαμβάνουν υπηρεσίες οι οποίες υπάγονται διοικητικά στις αντίστοιχες διευθύνσεις ή τμήματα των κεντρικών υπηρεσιών του Δήμου.
Για την κάθε δημοτική ενότητα της Ατσικής, του Μούδρου και της Νέας Κούταλης προβλέπονται Τμήμα ΚΕΠ και Γραφεία Συντήρησης Υποδομών, Διοικητικών Θεμάτων και Εξυπηρέτησης του Πολίτη και Οικονομικών Θεμάτων.
Στο Δήμο Λήμνου υπηρετεί το προσωπικό το οποίο προέρχεται από τους συνενωθέντες δήμους της Λήμνου, την ΤΥΔΚ και τις υπηρεσίες της καταργηθείσας νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, όπως Πολεοδομία και ΚΕΠ. Συνολικά υπηρετούν 104 υπάλληλοι με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και 30 υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Στο νέο οργανόγραμμα προβλέπονται επιπλέον 80 θέσεις προσωπικού διαφόρων ειδικοτήτων.
Τέλος, στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου Λήμνου προβλέπεται και η παροχή πλήρους διοικητικής υποστήριξης στο Δήμο Αγίου Ευστρατίου, καθώς ο Δήμος Λήμνου υποχρεούται βάσει του πρόσφατου νόμου να την παρέχει.