Μετά τη σφοδρή πρόσκρουση του «Θεόφιλος» στις Οινούσσες και τρεις μέρες μετά την επαναδρομολόγησή του, χθες το πλοίο προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμανιού της Μύρινας.
Δέκα μήνες μετά τη σφοδρή πρόσκρουση του πλοίου «Θεόφιλος» στις Οινούσσες και μόλις τρεις μέρες μετά την επαναδρομολόγησή του, χθες νωρίς το πρωί, το πλοίο προσέκρουσε ξανά, στην προβλήτα του λιμανιού της Μύρινας αυτήν τη φορά. Η πρόσκρουση έγινε στις 5:30 το πρωί κατά τη διάρκεια χειρισμών πρόσδεσής στο λιμάνι και ενώ στην περιοχή έπνεαν βορειοανατολικοί άνεμοι που έφταναν τα οκτώ μποφόρ. Από την πρόσκρουση το πλοίο, που εκτελούσε τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Μύρινα - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος, υπέστη ρήγμα 30 εκατοστών, δύο μέτρα πάνω από την ίσαλο γραμμή, στο «ζωνάρι» του, χωρίς ευτυχώς να πάθει κανείς από τους επιβάτες του το παραμικρό.
Με κατάλληλους χειρισμούς, ο καπετάνιος κατάφερε να δέσει το πλοίο στην παλιά προβλήτα, να αποβιβάσει με ασφάλεια τους επιβάτες που επέβαιναν στον πλοίο, καθώς και 11 φορτηγά και 14 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Στη συνέχεια και για να καταφέρει να προσδέσει με ασφάλεια το πλοίο «Ταξιάρχης» που έφτασε μετά από λίγη η ώρα, το «Θεόφιλος» βγήκε από το λιμάνι και παρέμεινε αγκυροβολημένο, λίγο παραέξω. Μόλις αναχώρησε το «Ταξιάρχης», το «Θεόφιλος» επέστρεψε ξανά και έδεσε στην παλιά προβλήτα. Ας σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια των χειρισμών για την πρώτη πρόσδεση, έσπασαν τρεις κάβοι.
Οι 62 από τους 165 συνολικά επιβάτες του «Θεόφιλος» που είχαν προορισμό τα λιμάνια της Μυτιλήνης, της Χίου και της Σάμου παρέμειναν στο πλοίο, ενώ τοπικό κλιμάκιο πραγματοποίησε έλεγχο στο σημείο όπου υπέστη τη ζημιά το πλοίο και στη συνέχεια έγιναν προσπάθειες να επιδιορθωθεί η ζημιά. Το πλοίο αναμένεται να αναχωρήσει από το λιμάνι της Μύρινας μετά και την έγκριση των εργασιών επισκευής από υπηρεσίες ελέγχου.
Προς τι ο μόλος;
Στο μεταξύ, χθες, από νωρίς το πρωί, στο λιμάνι και την Αγορά της Μύρινας οι κάτοικοι συζητούσαν για χρησιμότητα της κατασκευής του προσήνεμου μόλου, ενός από τα μεγαλύτερα έργα που έγιναν ποτέ στο νησί, καθώς το περιστατικό συνδέεται άμεσα με τη μη προστασία από τις κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν την ώρα της πρόσκρουσης στο λιμάνι της Μύρινας. Αν και το λιμάνι προσβάλλεται κυρίως από δυτικούς ανέμους, αυτήν τη φορά το πρόβλημα δημιουργήθηκε ενώ στην περιοχή έπνεαν βορειοανατολικοί άνεμοι. Το αίτημα των φορέων του νησιού είναι η επέκταση για αρκετά ακόμη μέτρα του νοτιοδυτικού μόλου, ώστε να παρέχεται ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια στο θέμα της πρόσδεσης των πλοίων.
Ξανά «Θεό ...τυφλος»
Οι σκηνές από την τραγωδία τύπου «Σάμινα», που εξελίχθηκαν στις 28 του περασμένου Ιουνίου στο στενό μεταξύ Χίου και Οινουσσών, με πρωταγωνιστές τους 475 τότε επιβάτες του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «Θεόφιλος» της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, φαίνεται πως δεν ήταν οι τελευταίες με πρωταγωνιστή το 35χρονο σκαρί. Όπως αποδείχθηκε, οι ζημιές που είχε υποστεί το πλοίο ήταν: Μεγάλο ρήγμα στα διπύθμενα στο πρωραίο και αριστερό τμήμα του πλοίου. Παραμορφώσεις και στρεβλώσεις στην τρόπιδα από το ρήγμα έως την πρύμνη. Στρέβλωση του αριστερού ελικοφόρου άξονα και βλάβες στο αριστερό προωστήριο σύστημα. Όπως είπαμε δυστυχώς δεν ήταν οι τελευταίες.
Όπως μόλις χθες έγραφε το «Ε», το πλοίο «Θεόφιλος» από την πρόσκρουση του περασμένου Ιουνίου έμεινε επί μήνες παροπλισμένο στην Κυνόσουρα και δεξαμενίστηκε στο Πέραμα στις 6 Μαρτίου 2009. Στο πλοίο έγιναν επισκευές αποκατάστασης της ζημιάς και συγκεκριμένα αποκατάσταση του ρήγματος, των στρεβλώσεων γάστρας, τοποθέτηση αριστερού ελικοφόρου άξονα και προπέλας, καθαρισμός και βάψιμο υφάλων. Στον Πειραιά κυκλοφορούσαν βέβαια φήμες ότι το πλοίο θα μπει σε δρομολόγια από τις 10 Απριλίου. Αλλά κάτι τέτοιο δε συνέβη ποτέ.
Στη Μυτιλήνη το πλοίο ήρθε το απόγευμα της περασμένης Κυριακής 17 Μαΐου και η εικόνα που έδωσε είναι ότι ανέπτυσσε μεγαλύτερη ταχύτητα από αυτή που είχε πριν το ατύχημά του.
Ο «Θεόφιλος» έχει μήκος 149,4 μέτρα. Κατασκευάστηκε το 1975 στη Γερμανία και μετασκευάστηκε το 1995, ενώ μπήκε στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη πριν 14 χρόνια, στις 3 Ιουνίου 1995.
Ένα μήνα μετά τη δρομολόγησή του στη γραμμή μας, στις 3 Ιουλίου 1995, είχε προσκρούσει στο λιμάνι της Χίου, μπροστά στο τελωνείο, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κανείς από τους 320 επιβάτες που μετέφερε. Μοναδικές απώλειες τότε ήταν ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο που ήταν σταθμευμένο στο σημείο που προσέκρουσε, μία βάρκα που βυθίστηκε από τα απόνερα της προπέλας του και ένα σοβαρό ρήγμα στην προκυμαία της Χίου που καθυστέρησε αρκετά να επισκευαστεί. Από τότε, πάντως, είχε αποκτήσει το προσωνύμιο «Θεότυφλος».
Πριν χρόνια είχε προσκρούσει σε ξέρα έξω από το λιμάνι της Μύρινας, ενώ πριν δυο χρόνια είχε προσκρούσει σε ξέρα έξω από το λιμάνι της Μυτιλήνης. Εκείνο το καλοκαίρι ταξίδευε με καθυστερήσεις που έφταναν τις τέσσερις ώρες, ενώ μετά το τέλος της καλοκαιρινής περιόδου αποδείχθηκε ότι η μια του μηχανή είχε κυριολεκτικά καταστραφεί από την πρόσκρουση.