«Επί τάπητος» οι υποδομές της Λέσβου

01/07/2012 - 05:56
Την επίσκεψη στη Μυτιλήνη σύσσωμης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μέσα στον Αύγουστο ανακοίνωσε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Την επίσκεψη στη Μυτιλήνη σύσσωμης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μέσα στον Αύγουστο ανακοίνωσε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Όπως έκανε γνωστό, ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας μαζί με τους υφυπουργούς Νίκο Σηφουνάκη και Γιάννη Μαγκριώτη θα επισκεφθούν τη Λέσβο, προκειμένου να εξετάσουν συνολικά τα έργα υποδομής που έχουν δρομολογηθεί ή θα δρομολογηθούν στο νομό.
Ο κ. Σηφουνάκης δεν έκανε γνωστό ποια θα είναι η ακριβής ημερομηνία αυτής της επίσκεψης, είπε όμως ότι μέσα στο επόμενο διάστημα θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις, αμέσως μόλις οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα.


Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ο κ. Σηφουνάκης, έχοντας στο πλευρό του το γενικό γραμματέα Δ. Χαλκιώτη, αναφέρθηκε ακόμη στην οικονομική κρίση, τα ακτοπλοϊκά προβλήματα, αλλά και στο ζήτημα που ανέκυψε με τα τιμολόγια της μαρίνας.

Για την οικονομική πολιτική
Ο υφυπουργός για άλλη μια φορά υπερασπίστηκε την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης, λέγοντας μάλιστα ότι «τα δύσκολα περνούν».
«Υπήρξαν πράγματι σκληρά μέτρα, που ήταν έξω από τη λογική και την ιδεολογία του ΠΑΣΟΚ - ωστόσο ήταν αναγκαία γιατί από το Μάρτιο δε θα μπορούσαν να πληρωθούν μισθοί και συντάξεις. Ο κύκλος των επώδυνων, αλλά αναγκαίων μεταρρυθμίσεων ολοκληρώνεται. Στόχος από εδώ και πέρα είναι η τόνωση της αναπτυξιακής πολιτικής και η προετοιμασία ενός κοινωνικού πακέτου που θα δώσει μια πρώτη μικρή ανάσα στους κοινωνικά ασθενέστερους», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Σηφουνάκης.
Όσον αφορά στα ακτοπλοϊκά ζητήματα τα οποία κάθε καλοκαίρι έρχονται στην επικαιρότητα λόγω των προβλημάτων μετακίνησης που αντιμετωπίζουν οι πολίτες, ο κ. Σηφουνάκης έκανε γνωστό ότι βρίσκεται σε εξέλιξη, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, η προκήρυξη για εκπόνηση μελέτης εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου στην ακτοπλοΐα, αλλά και η επικαιροποίηση της μελέτης που είχε συνταχθεί από το 2003 και αφορούσε στη ναυπήγηση νέων πλοίων στις άγονες γραμμές. Όπως ο ίδιος τόνισε, συμπληρώθηκαν τα κενά στις ακτοπλοϊκές γραμμές για την πληρέστερη εξυπηρέτηση των νησιωτικών και των επισκεπτών.

Σε εξέλιξη μελέτες για μεγάλα έργα
Σχετικά με το έργο των οδικών αξόνων στη Λέσβο, είπε ότι μέσα στο καλοκαίρι ολοκληρώνονται και αποπληρώνονται τα τεύχη δημοπράτησης για τους οδικούς άξονες Καλλονής - Σιγρίου και Καλλονής - Πέτρας, ενώ είναι εξασφαλισμένη η ένταξη όλου του έργου στο ΕΣΠΑ.
Μέχρι το τέλος του 2010 με αρχές του 2011, όπως είπε, αναμένεται από τη γενική γραμματεία Δημοσίων Έργων η δημοπράτηση του λιμανιού του Σιγρίου. Η τελική μελέτη του συγκεκριμένου έργου έχει ολοκληρωθεί και αφού παρθούν και οι τελευταίες εγκρίσεις, αναμένεται επίσης η ένταξή του στο ΕΣΠΑ.
Τέλος, ο κ. Σηφουνάκης έκανε γνωστό ότι ήδη εκπονούνται μελέτες απ’ τη γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής για προετοιμασία ένταξης στο ΕΣΠΑ του Μουσείου Τεριάντ, καθώς και του Ναυτικού Μουσείου Πλωμαρίου, του Εκκοκκιστηρίου Λήμνου και του Βυζαντινού Μουσείου Μυτιλήνης.


Για τα «ακριβά» τιμολόγια της μαρίνας
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων απάντησε στις αντιδράσεις που προκάλεσαν τα τιμολόγια στη μαρίνα Μυτιλήνης που ξεκίνησε αυτές τις ημέρες να λειτουργεί, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι αυτά θ’ αλλάξουν. Από την άλλη μεριά, όμως, έδειξε να συμμερίζεται το σκεπτικό της απόφασης της ΕΤΑ, λέγοντας ότι η μαρίνα Μυτιλήνης είναι ένα κόσμημα και σαν τέτοιο πρέπει είναι ανταγωνιστικό. «Μέσα σε έξι μήνες καταφέραμε να πετύχουμε αυτό που έπρεπε να είχε γίνει πεντέμισι χρόνια τώρα, να λειτουργήσουμε τη μαρίνα έστω και προσωρινά. Όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν είχαν παραλάβει καν το έργο. Τώρα θα λειτουργήσει με ατέλειες προσωρινά, αφού έπρεπε ήδη να είχε “τρέξει” διεθνής διαγωνισμός για τη διαχείρισή του. Αυτό προσπαθούμε τώρα. Έχουμε το προνόμιο να έχουμε αποκτήσει ένα μεγάλο έργο στην πόλη και στο νησί γενικότερα, σε μια περιοχή που θα γινόταν πάρκινγκ. Τα τιμολόγια προσδιορίστηκαν με απόφαση της διοίκησης της ΕΤΑ. Πρέπει ν’ αλλάξουν γιατί είναι αυξημένα και πιστεύω ότι θ’ αλλάξουν. Γι’ αυτό εξάλλου έστειλα τη σχετική επιστολή. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, όμως, ότι η μαρίνα Μυτιλήνης εκτός από αυτές της Κω και της Σάμου λειτουργεί σε μια παραμεθόριο περιοχή και πρέπει να είναι ανταγωνιστική ως προς αυτές που ήδη λειτουργούν στη χώρα αλλά και απέναντι. Αλλά να υπάρχει και συνεργασία. Είναι ίσως η ωραιότερη μαρίνα αυτήν τη στιγμή, γι’ αυτό και την αποκάλεσαν οι άνθρωποι της ΕΤΑ ως “μαρίνα μπιζού”», είπε ο κ. Σηφουνάκης.
Ο υφυπουργός έκανε γνωστό ότι βρίσκονται σε εξέλιξη μελέτες για την ανάπλαση και του περιβάλλοντος χώρου της μαρίνας από την πλευρά του Ναυτικού Ομίλου, ο οποίος επίσης - όπως υπογράμμισε - κινδύνευε να μετατραπεί σε πάρκινγκ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey