Ανατροπές στο σύστημα των άγονων γραμμών ετοιμάζει η κυβέρνηση. Κεντρικό στοιχείο της πολιτικής που σχεδιάζει το αρμόδιο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων είναι η μείωση των πόρων που διαθέτει για τις άγονες γραμμές και ο εξορθολογισμός του δικτύου.
Ανατροπές στο σύστημα των άγονων γραμμών ετοιμάζει η κυβέρνηση. Κεντρικό στοιχείο της πολιτικής που σχεδιάζει το αρμόδιο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων είναι η μείωση των πόρων που διαθέτει για τις άγονες γραμμές και ο εξορθολογισμός του δικτύου, έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα που θα προκύψει να οδηγεί σε μείωση του κόστους. Αυτό, όμως, όπως από πολλές πλευρές λέγεται, θα έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί στο ελάχιστο η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται στους νησιώτες.
Η υφυπουργός Ελπίδα Τσουρή, που έχει αναλάβει τη διαχείριση του ζητήματος, αναφέρει πως το Υπουργείο δε γνωρίζει ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες σε κάθε γραμμή. Γι’ αυτό και δεν μπορεί να καταστρώσει - υπό τις παρούσες συνθήκες - ολοκληρωμένη στρατηγική διαχείρισής τους, ενώ δεν έχει στοιχεία και για το πώς κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία αξιολογεί και υποβάλλει οικονομική προσφορά για μια άγονη γραμμή.
Προκειμένου να βρεθεί λύση για τις χρόνιες παθογένειες, η ειδική επιτροπή που έχει συσταθεί από την υφυπουργό θα συντάξει κοστολόγιο για κάθε άγονη γραμμή της ελληνικής ακτοπλοΐας, και αυτό γιατί πέρυσι οι άγονες γραμμές επιδοτήθηκαν από το Δημόσιο με 90,9 εκατ. ευρώ και ο προϋπολογισμός για το 2011 είναι 91,2 εκατομμύρια, αλλά ούτε οι νησιώτες είναι ικανοποιημένοι από τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις ούτε και οι εταιρείες από τα χρήματα που εισπράττουν από το κράτος για την εκτέλεση αυτών των δρομολογίων.
Η κ. Τσουρή δηλώνει ότι θέλει να εφαρμόσει το «μεταφορικό ισοδύναμο», δηλαδή οι νησιώτες να πληρώνουν το ίδιο κόστος μεταφοράς με τους κατοίκους της ηπειρωτικής Ελλάδας για μετακινήσεις ίσων αποστάσεων.
Την Παρασκευή θα ανοίξουν οι προσφορές για τη μελέτη που θα καταγράψει την κατάσταση στην ακτοπλοΐα και θα κάνει κοστολόγηση σε κάθε άγονη γραμμή, μελέτη που θα αποτελέσει τον «μπούσουλα» για την αναμόρφωση του δικτύου των άγονων γραμμών.