Οι ελπίδες στα... δύσκολα

01/07/2012 - 05:56
Στα ίδια πάνω - κάτω επίπεδα με πέρυσι και μάλιστα ελαφρώς υψηλότερα κυμάνθηκαν και φέτος οι βαθμολογίες της Λέσβου στις πανελλήνιες εξετάσεις. Συνολικά 593 μαθητές του νησιού πήραν μέρος στη διαδικασία των Πανελληνίων.
Στα ίδια πάνω - κάτω επίπεδα με πέρυσι και μάλιστα ελαφρώς υψηλότερα κυμάνθηκαν και φέτος οι βαθμολογίες της Λέσβου στις πανελλήνιες εξετάσεις. Συνολικά 593 μαθητές του νησιού πήραν μέρος στη διαδικασία των Πανελληνίων και είδαν χθες στα σχολεία τους ανηρτημένα τα αποτελέσματα των γραπτών εξετάσεων. Το 5ο Λύκειο πρώτευσε στη Θετική Κατεύθυνση, με τους τρεις πρώτους σε βαθμολογία μαθητές να προέρχονται από τις τάξεις του, ενώ ίδιο σχεδόν με πέρυσι ήταν το ποσοστό επιτυχίας των μαθητών που αρίστευσαν.

Οι μαθητές του νησιού που συμμετείχαν φέτος στις Πανελλήνιες ήταν λιγότεροι από πέρυσι, που ο αριθμός τους είχε φτάσει τους 647. Το 34,85% από αυτούς, ποσοστό αρκετά χαμηλότερο από το περσινό, δεν κατάφερε να περάσει τη βάση, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό από όσους έγραψαν καλά (24,59%) κυμαίνεται σε βαθμολογία από 15,1 έως και 18, όντας ελαφρώς μειωμένο σε σχέση με πέρυσι. Το 4,89% των μαθητών έγραψαν από 18,1 έως και 20, όταν το αντίστοιχο περσινό ποσοστό ήταν 4,89%.
Τα μαθήματα που δυσκόλεψαν περισσότερο τους μαθητές φαίνεται πως ήταν τα Μαθηματικά στη Θετική Κατεύθυνση και η Τεχνολογία, χωρίς ωστόσο να υπάρξουν ιδιαίτερα προβλήματα τελικά.
Για τη Θεωρητική Κατεύθυνση, οι 50 υψηλότερες βαθμολογίες των περσινών υποψηφίων είχαν κυμανθεί από 18,08 έως 15,68, ενώ φέτος κυμαίνονται από 18,39 έως 16,08. Στη Θετική Κατεύθυνση πέρυσι ο πρώτος σε μέσο όρο βαθμός ήταν από 19,03 έως 15,28, ενώ φέτος κυμαίνεται από 19,23 έως 12,32. Στην Τεχνολογική, αντιστοίχως, οι 50 υψηλότερες βαθμολογίες πέρυσι ήταν από 19,22 έως 17,08, ενώ φέτος είναι από 19,35 έως 15,51.
Ικανοποιημένος από την πρώτη ανάγνωση των βαθμολογιών, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Λέσβου, Βασίλης Κοντάρας, δήλωσε χθες στο «Ε»:

«Θεωρούσα πως επικρατούσε κι εδώ η κατάσταση της Λήμνου, αλλά τελικά βλέπω πως υπάρχει πολύ μικρή διαφορά σε σχέση με πέρυσι, σε αρκετές μάλιστα περιπτώσεις προς τα πάνω. Υπάρχει, βέβαια, και το θέμα των μαθητών των ΕΠΑΛ, των οποίων οι βαθμοί δεν έχουν βγει ακόμη, δεν ξέρουμε τι γίνεται και σε πανελλαδικό επίπεδο. Είμαστε πάντως ευχαριστημένοι από τα αποτελέσματα. Φαίνεται πως τουλάχιστον οι επιτυχίες της Λέσβου θα είναι όπως παλιά, αν όχι και καλύτερα ακόμη, εάν πέσουν οι βαθμοί σε άλλες περιοχές.»
Σύμφωνα με τον ίδιο, πολλοί μαθητές έχουν ήδη ξεκινήσει να συμπληρώνουν δοκιμαστικά τα μηχανογραφικά τους. Μη έχοντας, ωστόσο, μέχρι χθες στα χέρια τους τούς βαθμούς τους, θα ξεκινήσουν να τα υποβάλλουν επισήμως μέσα στις επόμενες μέρες, ενώ οι περισσότεροι θα εξαντλήσουν απ’ ό,τι φαίνεται το χρονικό περιθώριο που τους δίνεται.
«Δεν έχουμε ακόμη σαφείς ενδείξεις για τις προτιμήσεις των μαθητών, οι περισσότεροι περιμένουνε και τους βαθμούς», είπε στο «Ε» ο κ. Κοντάρας. «Προσωπικά πάντως θεωρώ πως το ηλεκτρονικό σύστημα βοηθάει και υπάρχουν σαφείς οδηγίες που περιορίζουν τα λάθη. Καλό θα είναι, ό,τι και να κάνουν τα παιδιά, να έχουν και μια τελική συνεξέταση με το σχολείο τους, για να κάνουν την οριστικοποίηση του δελτίου.»


Οι εννέα υψηλότερες βαθμολογίες

Θετική Κατεύθυνση

Ευστράτιος Καραμανώλης, 5ο Λύκειο Μυτιλήνης, με 19,23
Στόχος, η Ιατρική

Δυσκολεύτηκε αρκετά στις Πανελλήνιες, που «δεν είναι εύκολη υπόθεση» όπως λέει. «Περίμενα ότι θα έχω πάει καλά, ίσως όχι τόσο καλά, και χαίρομαι που οι κόποι μου ανταμείφθηκαν». Τώρα ο Στρατής, γιος ιδιωτικού υπαλλήλου και νοσοκόμας, στοχεύει για Θεωρητική Ιατρική, επειδή του αρέσει ως επιστήμη και σκέφτεται τις δυνατότητες αποκατάστασης που δίνει.


Φώτης Κεφαλάς, 5ο Λύκειο Μυτιλήνης, με 18,97
«Ιατρική να ‘ναι και όπου να ‘ναι»

Γιος δασκάλου και καθηγήτριας, που τον στήριξαν πολύ από το δημοτικό ακόμη, δηλώνει πολύ χαρούμενος για την επιτυχία του μετά από τόσο διάβασμα. Αυτό που τον δυσκόλεψε ήταν τα πολλά θέματα, που περιόριζαν το διαθέσιμο χρόνο. Τα κατάφερε, ωστόσο, να έρθει δεύτερος στη Θετική Κατεύθυνση και τώρα ετοιμάζεται να συμπληρώσει το μηχανογραφικό του για Ιατρική. «Δεν έχω πόλη προτίμησης, Ιατρική να ‘ναι και ό,τι να ‘ναι. Είναι μια επιστήμη που μου αρέσει πολύ, είναι και η μόνο σχολή που έχει μέλλον και μπορείς να πας στο εξωτερικό», εξηγεί. Πάντως, θα περιμένει να δει τι προσφέρουν και άλλες σχολές πριν υποβάλει το μηχανογραφικό του.


Αικατερίνη Κουνάκα, 5ο Λύκειο Μυτιλήνης, με 18,75
Και πάλι Ιατρική…

Είναι πολύ ικανοποιημένη, ειδικά αφού τη δυσκόλεψαν οι εξετάσεις. Έπεσε, ωστόσο, «μέσα» στη βαθμολογία που περίμενε να συγκεντρώσει. «Με ελκύει ό,τι έχει σχέση με τη Βιολογία, σκέφτομαι έτσι Ιατρική, Οδοντιατρική, θα το σκεφτώ μέσα στις επόμενες μέρες. Με ενδιαφέρει πολύ η επαγγελματική αποκατάσταση και σκέφτομαι και για εξωτερικό όταν τελειώσω τις σπουδές μου», λέει.


Τεχνολογική Κατεύθυνση

Χριστίνα Κουκέλλη, 4ο Λύκειο Μυτιλήνης, με 19,35
Πολυτεχνείο και Αρχιτεκτονική

Στα χνάρια του πατέρα της, η Χριστίνα Κουκέλλη θα δώσει για Αρχιτεκτονική στο Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης, όπου σπουδάζει και ο μεγαλύτερος αδελφός της. Περιμένει να βγουν τα αποτελέσματα του Σχεδίου, ευελπιστεί όμως πως έχει εξασφαλισμένη τη θέση. Φέτος, άλλωστε, διάβασε μεθοδικά και παρ’ όλο που η χρονιά την κούρασε και δεν περίμενε να πάει τόσο καλά, είναι πολύ κοντά στο στόχο της.


Νικόλαος Βογιατζής, 3ο Λύκειο Μυτιλήνης, με 19,22
«Τεχνολογικό» μυαλό

Πέτυχε την τρίτη καλύτερη βαθμολογία στην Τεχνολογική Κατεύθυνση. Περίμενε - όπως λέει - να γράψει καλά, αλλά «όχι και τόσο καλά».
«Δε δυσκολεύτηκα τόσο, πήγαινα με ήρεμο μυαλό στις εξετάσεις, είπα “ό,τι μου δώσουν θα γράψω” και τα θέματα απλώς τα έλυσα. Δεν μπορώ να πω αν ήταν δύσκολα ή εύκολα.» Αυτό που θέλει, είναι να σπουδάσει ηλεκτρολόγος μηχανικός ή μηχανολόγος μηχανικός στη Θεσσαλονίκη, αφού του αρέσει η τεχνολογία. «Ασχολούμαι με τον κόσμο της επιστήμης, με ιντριγκάρουν οι δυνατότητες που έχει και ενδιαφέρομαι και για μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό», λέει ο Νίκος.


Ραφαήλ Σκούλος, Λύκειο Πλωμαρίου, με 19,17
Για Αστυνομική Σχολή

Ο Ραφαήλ περίμενε ότι θα έχει γράψει καλά, αλλά δεν περίμενε τόσο υψηλή βαθμολογία. Παρ’ όλο που τα θέματα ήταν δύσκολα, το ότι δεν είχε άγχος τον βοήθησε πολύ. Τώρα, θέλει να περάσει σε Σχολή Αξιωματικών της Αστυνομίας, αφού θα έχει επαγγελματική εξασφάλιση.


Θεωρητική Κατεύθυνση

Βασιλική Βαρελτζή, 5ο Λύκειο Μυτιλήνης, με 18,93
Νομική ή Διερμηνεία;

Δε δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα στις εξετάσεις, λέει. Ούτε όμως περίμενε να τα πάει τόσο καλά. «Όλοι επιθυμούμε το καλύτερο, αλλά κανείς δε λέει “θα τα πάω τέλεια”. Χαίρομαι, αφού ήταν προϊόν σκληρής δουλειάς. Η Γ΄ λυκείου είναι μια δύσκολη χρονιά, που πρέπει να θυσιάσεις πολλά για να πετύχεις.» Στόχος της πρώτα η Νομική, εναλλακτικά η Μετάφραση και Διερμηνεία. «Πάντα έχω μια εναλλακτική λύση στο μυαλό μου», λέει.


Βασιλική Πατέστου, Πειραματικό Λύκειο Μυτιλήνης, με 18,85
Δεύτερη χρονιά για Νομική

Η κόρη του αντιδημάρχου Απόστολου Πατέστου ήρθε δεύτερη σε βαθμολογία στη Θεωρητική Κατεύθυνση. Είναι πολύ ευχαριστημένη και ικανοποιημένη που φέτος πέτυχε το στόχο της, αφού είχε δώσει εξετάσεις και πέρυσι, αλλά δεν κατάφερε να περάσει στη σχολή προτίμησής της, τη Νομική. «Με ενδιαφέρει το επάγγελμα και με φαντάζομαι ως δικηγόρο, είναι ένα όνειρό μου», λέει η ίδια. «Ευχαριστώ την οικογένειά μου που με στήριξε και την καθηγήτρια μου Ευανθία Παναγιώτου, που με βοήθησε και τις δύο χρονιές.»

Άρτεμις Ξενιτέλλη, 5ο Λύκειο Μυτιλήνης, με 18,58
Παιδί καθηγητή, η Άρτεμις Ξενιτέλλη είναι πολύ ικανοποιημένη από τη βαθμολογία που πέτυχε. Τη δυσκόλεψαν τα Αρχαία, αλλά ο στόχος της για Φιλολογία στη Θεσσαλονίκη είναι μάλλον εφικτός. «Δεν ήταν από τις εύκολες χρονιές, χρειαζόταν πολύ διάβασμα», λέει. «Η αλήθεια είναι ότι αποφάσισα να επιλέξω να ακολουθήσω τις φιλολογικές σπουδές φέτος. Τα μαθήματα που διδάχτηκα πραγματικά διεύρυναν τους προβληματισμούς μου ως ανθρώπου. Αν και ο τρόπος διδασκαλίας τους και ο θεσμός των πανελλαδικών λειτουργεί εις βάρος των μαθητών και της παιδείας, τα μαθήματα αυτά έχουν πολλά να προσφέρουν στο νέο εφόσον, πέρα από την παπαγαλία, είναι διατεθειμένος να αποκομίσει παιδεία.»



«Βουτιά» στους βαθμούς της Λήμνου, μεγάλο το ποσοστό που έγραψε κάτω από τη βάση
Πάνω και κάτω στη Λήμνο

Σαρωτική ήταν η πτώση στις βαθμολογίες των μαθητών της Λήμνου στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις, ειδικά στη Θεωρητική Κατεύθυνση, όπου ο υψηλότερος μέσος όρος είναι τρεις ολόκληρες μονάδες κάτω από τον περσινό. Καλύτερους βαθμούς σε κάθε κατεύθυνση έγραψαν και φέτος μαθητές του Γενικού Λυκείου Μύρινας, ενώ δυστυχώς κανένας από τους μαθητές του Άι-Στράτη δεν κατάφερε να γράψει πάνω από τη βάση στις εξετάσεις.

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο του Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου, Μανώλη Ρόκκο, η δυσκολία των θεμάτων που επηρέασε τα αποτελέσματα και σε επίπεδο χώρας, ήταν ο βασικός λόγος για την ιδιαίτερα χαμηλή εικόνα που παρουσιάζουν οι βαθμολογίες του νησιού.
«Είναι η χειρότερη χρονιά μας και προσπαθούμε να δούμε τι έφταιξε», είπε ο ίδιος μιλώντας στο «Ε».

Πώς πήγε κάθε κατεύθυνση

Πάνω από το 60% των 47 μαθητών της Λήμνου που διαγωνίστηκαν στη Θεωρητική Κατεύθυνση (80 από τη Μύρινα και 14 από το Μούδρο), έγραψε κάτω από τη βάση στην Ιστορία, τα Λατινικά και τα Αρχαία, ενώ αντίστροφη είναι η εικόνα στο μάθημα της Λογοτεχνίας, όπου το 60% περίπου των μαθητών έγραψε πάνω από τη βάση.
Δώδεκα συνολικά μαθητές (εννέα από τη Μύρινα και τρεις από το Μούδρο) διαγωνίστηκαν στα μαθήματα της Θετικής Κατεύθυνσης. Τους υποψηφίους δυσκόλεψαν περισσότερο τα Μαθηματικά και στη συνέχεια η Φυσική, στα οποία, παρ’ όλο που στη Μύρινα το ποσοστό που έγραψε κάτω από τη βάση δεν είναι τόσο μεγάλο, στο Μούδρο αφορά τους δύο από τους τρεις μαθητές.
Πολύ καλύτερα τα πήγαν οι 89 συνολικά μαθητές της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, στα τρία από τα πέντε μαθήματά τους, με εξαίρεση τα Μαθηματικά, όπου το ποσοστό αποτυχίας κυμαίνεται γύρω στο 50%, αλλά και τη Φυσική, όπου κυμαίνεται γύρω στο 45%. Χαρακτηριστικό είναι ότι και οι τρεις μαθητές του Λυκείου Αγίου Ευστρατίου που έδιναν για Τεχνολογική Κατεύθυνση, δεν κατάφεραν να περάσουν τη βάση.
Το ίδιο περίπου δυσκόλεψαν τους μαθητές και τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, αλλά και η Βιολογία, στα οποία το ποσοστό αποτυχίας κυμάνθηκε επίσης κοντά στο 50%.
Η τελική εικόνα δείχνει μειωμένο κατά τρεις μονάδες τον καλύτερο μέσο όρο στη Θεωρητική Κατεύθυνση, ενώ μειωμένοι κατά 0,26 και κατά 1,72 μονάδα είναι οι υψηλότεροι μέσοι όροι στη Θετική και την Τεχνολογική Κατεύθυνση αντιστοίχως.
Οι καλύτερες βαθμολογίες ανά κατεύθυνση ανήκουν στους υποψηφίους: Στη Θεωρητική Κατεύθυνση: Κωνσταντίνος Βουλγαρόπουλος με 15,68, Ιωάννα Κοντζαμάνογλου 14,85, Δήμητρα Βουλβουτζίδου 14,67, Αθηνά Καμβύση 14,57 και Φωτεινή Μπουλέτου με 14,45. Στην Τεχνολογική Κατεύθυνση: Ιωάννης Καλογιάννης με 17,18, Δανάη Τοπαβαγγέλη 17,03, Σταμάτης Μαυρουδής 16,92, Αλέξανδρος Γαϊτανέρης 15,43 και Χριστίνα Δαρδαγάνη 13,34. Τέλος, στη Θετική Κατεύθυνση τους καλύτερους βαθμούς πέτυχαν οι: Κωνσταντίνος Τσουβαλάς με 18,42, Νικόλαος Γλυνάτσης με 16,17, Αναστασία Μανδαράκα με 16,13 και Δρόσος Σούνιος με 16,12.


Θεωρητική Κατεύθυνση


Κώστας Βουλγαρόπουλος, με 15,68
«Ήθελα Νομική, αλλά δύσκολα με το βαθμό μου…»

Αρχικός στόχος του Κώστα Βουλγαρόπουλου ήταν η Νομική, τόσο γιατί του φαίνεται ενδιαφέρον το αντικείμενο, κυρίως όμως γιατί έχει, όπως λέει, σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση. Ωστόσο, ο χαμηλός σχετικά βαθμός του δεν είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, σίγουρο πως θα του την εξασφαλίσει. «Η Νομική θέλει πάνω από 18.000 μόρια και εγώ έχω περίπου 16.000», λέει. Τον ενδιαφέρουν και η Κοινωνιολογία και οι Πολιτικές Επιστήμες, ενώ θα ήθελε να σπουδάσει στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη λόγω της πιο εύκολης πρόσβασης που θα μπορεί να έχει στο νησί. Οι Πανελλήνιες τον κούρασαν πολύ, αφού διάβαζε μεθοδικά. «Τώρα θα το σκεφτώ για το τι θα δηλώσω. Μάλλον θα εξαντλήσω τα περιθώρια που έχω για να συμπληρώσω το μηχανογραφικό μου.»


Τεχνολογική Κατεύθυνση


Ιωάννης Καλογιάννης, με 17,18
Φυσικομαθηματικό στην Αθήνα

«Με καταγωγή από τη Λήμνο και γονείς καθηγητές Θεολογίας, ο Ιωάννης Καλογιάννης ακολούθησε τη δική του πορεία, στοχεύοντας για το Φυσικομαθηματικό της Αθήνας. Οι εξετάσεις δεν τον δυσκόλεψαν πολύ, παρά μόνο μετά το Πάσχα που είχε γίνει πιο εντατικό το φροντιστήριο. «Είμαι στενοχωρημένος για το χαμηλό βαθμό μου στη Φυσική, όπου έγραψα 13,7», μας είπε χθες. Εναλλακτική σχολή, πάντως, δεν έχει σκεφτεί.


Θετική Κατεύθυνση

Κωνσταντίνος Τσουβαλάς, με 18,42
Στοχεύοντας στα Μαθηματικά

Η τουριστική ενασχόληση των γονιών του δεν επηρέασε τον Κωνσταντίνο Τσουβαλά στην επιλογή του, αφού θέλει να περάσει στο Μαθηματικό Τμήμα της Αθήνας. «Η χρονιά δεν ήταν δύσκολη, οι εξετάσεις όμως ήταν περίεργες και είχαν δυσκολία, ειδικά για τη Βιολογία και τη Χημεία», λέει για τις Πανελλήνιες. «Είμαι ικανοποιημένος από τους βαθμούς μου, το επίπεδο των θεμάτων ήταν άλλωστε ανεβασμένο.»

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ 2011

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey