Επιτέλους… δεξαμενές

01/07/2012 - 05:56
Στην τελική ευθεία για την έναρξη κατασκευής της μπαίνει μια τεράστια επένδυση της τάξης των επτά εκατομμυρίων, που έλαβε την προέγκριση χωροθέτησης πριν λίγες μέρες απ’ την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Προέγκριση που καθυστέρησε 5,5 ολόκληρα χρόνια, παρ’ ότι η επένδυση αποτελεί μονόδρομο.
Στην τελική ευθεία για την έναρξη κατασκευής της μπαίνει μια τεράστια επένδυση της τάξης των επτά εκατομμυρίων, που έλαβε την προέγκριση χωροθέτησης πριν λίγες μέρες απ’ την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Προέγκριση που καθυστέρησε 5,5 ολόκληρα χρόνια, παρ’ ότι η επένδυση, όπως επιβεβαιώθηκε πολλές φορές καθ’ όλο αυτό το διάστημα, αποτελεί μονόδρομο για την επίλυση ενός εκ των μεγαλυτέρων προβλημάτων της Λέσβου, της αποθήκευσης υγρών καυσίμων.

Με την έγκριση της Σοφίας Θεολογίτου αρχίζει να δρομολογείται μια επενδυτική πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2004 από ντόπιους, με σκοπό να καλύψει ένα τεράστιο κενό, τις απαραίτητες για το νησί εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων. Εγκαταστάσεις που μέχρι το Νοέμβριο του 2002 είχε στη Σκάλα Λουτρών η εταιρεία «Μαμιδάκης».
Μετά από μία σειρά εμποδίων, αφού η επένδυση από το 2004 που ξεκίνησε να συλλέγει τις αναγκαίες γνωμοδοτήσεις και εγκρίσεις, κατά περίπτωση προσέκρουε είτε στο χωροταξικό σχεδιασμό είτε σε συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές, το 2007 κρίθηκε αναγκαίο να τροποποιηθούν τα Καταφύγια Άγριας Ζωής (ΚΑΖ) προκειμένου να είναι εφικτή η χωροθέτησή της στη συγκεκριμένη θέση, στο Λαφτσί του δήμου Θερμής (πλησίον της περιοχής Καράβα).

Βουνό τα εμπόδια

Αντί όμως να προχωρήσει η τροποποίηση μόνο του ΚΑΖ της περιοχής, έγινε μελέτη και ξεκίνησε η διαδικασία τροποποίησης όλων των ΚΑΖ του Βορείου Αιγαίου. Όλα αυτά, και κυρίως οι καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν σε αρκετά στάδια, συνηγορούσαν στο ότι κάποιοι δεν ήθελαν να διευκολύνουν να προχωρήσει η επένδυση (και βεβαίως δεν αναφερόμαστε σε υπηρεσιακούς παράγοντες), αν κι είχε στην πράξη φανεί ότι απολύτως κανένας άλλος ενδιαφερόμενος, ούτε καν η κρατικού ενδιαφέροντος ΕΚΟ, είχαν την πρόθεση να κατασκευάσουν δεξαμενές στο νησί.
Τελικά, αφού εξαντλήθηκαν όλα τα εμπόδια που θα μπορούσαν να τεθούν, και με τη συμβολή του Τύπου που σε πολλά διαφορετικά στάδια άσκησε κριτική υποστηρίζοντας, υπήρξε η έγκριση της τροποποίησης του ΚΑΖ της περιοχής, το καλοκαίρι του 2009. Χρειάζεται να σημειώσουμε πως υπέρ της επένδυσης είχαν τοποθετηθεί δημόσια, ζητώντας μάλιστα να αρθούν τα όποια εμπόδια ανέκυπταν - έως και προσχηματικά κάποιες φορές όπως είχε καταγγελθεί, μόνο και μόνο για να μη γίνει το έργο -, οι αυτοδιοικητικοί φορείς: νομάρχης Παύλος Βογιατζής, δήμαρχος Μυτιλήνης Νάσος Γιακαλής και πρόεδρος της ΤΕΔΚ Σωτήρης Ζαμτράκης.
Έκτοτε μεσολάβησαν οι εκλογές και το μεγάλο χρονικά κενό που υπήρξε έως την τοποθέτηση περιφερειάρχη και τελικά στις αρχές Φεβρουαρίου, με θετική εισήγηση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωροταξίας, εκδόθηκε απόφαση της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου που αφορά στην «Προκαταρκτική περιβαλλοντική εκτίμηση και αξιολόγηση του έργου της εγκατάστασης αποθήκευσης υγρών καυσίμων της “ΛΕΣΒΟΣ Οil” (σ.σ. στην πορεία της επένδυσης άλλαξε η ονομασία της εταιρείας σε «Ενεργειακή Μυτιλήνης», αλλά ακόμη δεν έχει γίνει αντικατάσταση του τίτλου σε όλα τα δημόσια έγγραφα και τις αδειοδοτήσεις), στη θέση Λαφτσί, του Δήμου Λουτρόπολης Θερμής του νομού Λέσβου».

Περιβαλλοντική μελέτη

Με την προέγκριση που αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης Λέσβου (www.lesvos.gr) ξεκινά η τελική φάση για την αδειοδότηση της λειτουργίας της μονάδας. Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, όπως μας είπε εκ μέρους των επενδυτών της «Ενεργειακής Μυτιλήνης» ο κ. Ευγένιος Καυλακώνης, «ελπίζουμε το καλοκαίρι του 2010 να έχουν παρθεί όλες τις εγκρίσεις και έως το τέλος του 2011 να έχει ολοκληρωθεί η επένδυση».
Μετά την προέγκριση της Περιφέρειας, ξεκίνησε η οριστική περιβαλλοντική μελέτη, ενώ σύμφωνα με τη μελέτη των εγκαταστάσεων προβλέπεται σε έκταση 16 στρεμμάτων που διαθέτει η εταιρεία, να κατασκευαστούν συνολικά 12 δεξαμενές χωρητικότητας άνω των 14.000 κυβικών μέτρων, οι οποίες θεωρούνται υπεραρκετές για την αποθήκευση όλων των τύπων καυσίμων που καταναλώνει η Λέσβος. Τα καύσιμα θα μεταφέρονται ακριβώς όπως και στο υφιστάμενο εργοστάσιο της ΔΕΗ στην Επάνω Σκάλα, με υποθαλάσσιο αγωγό μήκους 100 μέτρων. Μεγάλο κόστος της όλης επένδυσης που θα αγγίξει, όπως είπε ο κ. Καυλακώνης, τα επτά εκατομμύρια ευρώ, αφορά στα μέτρα ασφαλείας. Τους περιβαλλοντικούς όρους που θα πληροί η μονάδα θα συζητήσει το Νομαρχιακό Συμβούλιο, ενώ μετά την πολύχρονη διαδικασία που ακολουθήθηκε θεωρείται πως η πρόταση είναι απόλυτα κατοχυρωμένη έναντι προσφυγών, που πιθανόν να γίνουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας απ’ τους δήμους Θερμής ή Μανταμάδου, οι οποίοι έχουν πολλές φορές εκφραστεί εναντίον της κατασκευής της.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey