Ένα εξαιρετικά δύσκολο πρόβλημα καλείται να αντιμετωπίσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), που συνεδριάζει τη Δευτέρα, αφού τα Υπουργεία Οικονομίας και Υποδομών (Γενική Γραμματεία Αιγαίου) είναι αποφασισμένα και σε αυτή την συνεδρίαση, να βάλουν θέμα μείωσης του κόστους των άγονων γραμμών.
Ένα εξαιρετικά δύσκολο πρόβλημα καλείται να αντιμετωπίσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), που συνεδριάζει τη Δευτέρα, αφού τα Υπουργεία Οικονομίας και Υποδομών (Γενική Γραμματεία Αιγαίου) είναι αποφασισμένα και σε αυτή την συνεδρίαση, να βάλουν θέμα μείωσης του κόστους των άγονων γραμμών. Στην αντίπερα όχθη, βρίσκονται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας, που υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχουν περιθώρια μείωσης των μισθωμάτων, καθώς το κόστος των καυσίμων, έχει αυξηθεί πολύ σε σχέση με πέρυσι κι επιπλέον τα έσοδα από τις μεταφορές επιβατών και οχημάτων, παρουσιάζουν μεγάλη μείωση.
Το θέμα της μείωσης των επιδοτήσεων, βρίσκεται σε εκκρεμότητα από τον περασμένο Ιούνιο. Κατά τη διάρκεια του Ιουλίου, έγιναν δύο τουλάχιστον συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για αυτό το θέμα. Και στις δύο, ήταν σαφές ότι δεν υπήρχε πλαίσιο συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών.
Στόχος των δύο συναρμόδιων Υπουργείων, είναι να μειώσουν τις δαπάνες για τις άγονες γραμμές από 10% ως 15%. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί είτε με τη μείωση των μισθωμάτων, όπως επιδιώκουν τα Υπουργεία, είτε με τη μείωση των δρομολογίων, είτε με τη μείωση των επιδοτούμενων γραμμών.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προσανατολίζονται, στην περίπτωση που τα Υπουργεία επιμείνουν στη θέση τους, να μη συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς που θα θεωρήσουν ότι είναι ασύμφοροι.
Η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, εκφράζοντας το πνεύμα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, υποστηρίζει πως οι οποιεσδήποτε καθυστερήσεις και η μείωση των ποσών των επιδοτήσεων των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας, έρχονται να επιφέρουν πλήγμα στην οικονομική επιβίωση των εταιρειών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία χρόνια, με την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου των επιδοτήσεων στις άγονες, οι ακτοπλοϊκές εταιρίες είχαν πάρει σημαντικές ανάσες, ενώ και οι υπηρεσίες προς τους νησιώτες, αναβαθμίστηκαν, αφού νέα σύγχρονα πλοία εξυπηρετούν ένα μεγάλο αριθμό νησιών της λεγόμενης άγονης γραμμής.