«Μπήκε το νερό στ’ αυλάκι» απαντά ο Ν. Σηφουνάκης στο δήμαρχο Ερεσού - Αντίσσης για το έργο Καλλονής - Σιγρίου
Με τη δήλωση πως «επιτέλους νομίζω ότι μπήκε το νερό στ’ αυλάκι στο σημαντικότατο αυτό αναπτυξιακό έργο της Λέσβου», ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Ν. Σηφουνάκης διαβεβαιώνει το δήμαρχο Ερεσού - Αντίσσης ότι το έργο του οποίου η μελέτη ανατέθηκε το 2003 τελειώνει έως τον Ιούνιο κι έτσι ήρθε η ώρα να χρηματοδοτηθεί και να κατασκευαστεί.
Εντύπωση, πάντως, στην απάντηση που έδωσε ο υφυπουργός προκαλεί το γεγονός ότι αναφέρει και επιμένει και στους επιμέρους ανά τμήμα προϋπολογισμούς του οδικού έργου, που συνολικά θα κοστίσει 34,5 εκατ. ευρώ. Η τμηματική αυτή αναφορά δημιουργεί βάσιμα την εντύπωση πως ελλείψει του συνόλου της απαιτούμενης πίστωσης, θα επιδιωχθεί «έκπτωση» απ’ το βασικό στόχο κατασκευής ολόκληρης της «Εγνατίας» της Λέσβου, κάτι που θα γίνει με τμηματικές εντάξεις στο ΕΣΠΑ.
Ο δήμαρχος Ερεσού - Αντίσσης, Σωτήρης Καρδαράς, ζήτησε εγγράφως απ’ τον υφυπουργό ενημέρωση για την εξέλιξη και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της μελέτης του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου. Ο κ. Σηφουνάκης, μετά την ενημέρωση που ζήτησε και έλαβε απ’ τη γενική γραμματεία Δημοσίων Έργων, απάντησε στο δήμαρχο πως η ενεργοποίηση του ενιαίου πλέον υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με κατεύθυνση της πολιτικής του ηγεσίας δημιουργεί την ασφαλή πρόβλεψη για ολοκλήρωση της μελέτης. Η οποία και αποτελεί την προϋπόθεση για ένταξη του έργου στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ).
Όπως σημειώνεται στην απάντηση του υφυπουργού, θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ όλο ή τμήμα του έργου «ανάλογα με τις διαμορφούμενες ανάγκες χρηματοδότησης οδικών αξόνων στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και κατά συνέπεια τη διαθεσιμότητα των συγκεκριμένων για αυτήν πόρων του ΕΣΠΑ».
Τρία τμήματα
Η γραπτή αυτή δήλωση αφενός εξασφαλίζει ότι το έργο θα επιβαρύνει το πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών κι όχι το περιφερειακό, αφετέρου προοιωνίζει πως δε θα είναι το μοναδικό έργο που θα ενισχύσει το τομεακό πρόγραμμα στο νησιωτικό Βόρειο Αιγαίο. Δυστυχώς, όμως, δεν είναι το ίδιο αισιόδοξη η προοπτική που δημιουργεί για το χρόνο περαίωσης της «Εγνατίας», αφού δεν αποκλείεται μέσω του Δ΄ Κ.Π.Σ. να μη γίνει όλος ο άξονας αλλά μόνο ένα ή δύο απ’ τα τρία τμήματά του.
Ειδικότερα, όπως τονίζεται στην απάντηση του κ. Σηφουνάκη, ο 48 χιλιομέτρων οδικός άξονας, σύμφωνα με τη μελέτη, θα έχει πλάτος 7,5 μέτρων και το κόστος για την κατασκευή του υπολογίζεται στα 34,5 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση, μάλιστα, των διαδικασιών και η έγκριση των μελετών προβλέπεται να ολοκληρωθεί το α΄ εξάμηνο του τρέχοντος έτους, προκειμένου να καταστεί δυνατή η ένταξη στο ΕΣΠΑ και η δημοπράτηση του έργου.
Το πρώτο τμήμα ορίζεται απ’ την Καλλονή (Αρίσβη βάσει της μελέτης) έως το Σκαλοχώρι και θα έχει προϋπολογισμό 12 εκατ. ευρώ. Το δεύτερο, απ’ το Σκαλοχώρι έως τον κόμβο της Ερεσού, με προϋπολογισμό 14 εκατ. ευρώ και το τρίτο, απ’ τον κόμβο της Ερεσού έως το Σίγρι, προϋπολογισμού 8,5 εκατ. ευρώ.
«Θα παρακολουθούμε από κοντά τις εξελίξεις, όπως κάνω απ’ το 2003 που με πρωτοβουλία μας ανατέθηκε η εκπόνηση της μελέτης, ώστε να έχουμε γρήγορα αποτελέσματα», κατέληξε ο κ. Σηφουνάκης στην απάντησή του στον κ. Καρδαρά, μη παραλείποντας να ασκήσει κριτική για το χαμένο χρόνο των 5,5 ετών που πρέπει τώρα να κερδηθεί ώστε να υλοποιηθεί το έργο.