Απαξιώνουν τη μαρίνα;

01/07/2012 - 05:56
Άνοιξε και επίσημα από χθες τις πύλες της η μαρίνα Μυτιλήνης, όμως τους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής, που από τώρα και στο εξής θα πρέπει να πληρώνουν για τη χρήση των χώρων της μαρίνας, τους περίμενε μια δυσάρεστη έκπληξη. Τα τιμολόγια της μαρίνας Μυτιλήνης είναι «φωτιά».
Άνοιξε και επίσημα από χθες τις πύλες της η μαρίνα Μυτιλήνης, όμως τους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής, που από τώρα και στο εξής θα πρέπει να πληρώνουν για τη χρήση των χώρων της μαρίνας, τους περίμενε μια δυσάρεστη έκπληξη. Τα τιμολόγια της μαρίνας Μυτιλήνης είναι «φωτιά». Πολύ ακριβότερα από τα τιμολόγια άλλων μεγάλων μαρίνων της χώρας. Ο Σύλλογος Φίλων Ταχύπλοων Σκαφών Αναψυχής Λέσβου σε ανακοίνωσή του κάνει συγκρίσεις τιμών με άλλες μεγάλες μαρίνες της χώρας και μάλιστα με μαρίνες που επίσης διαχειρίζεται η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης, όπου οι τιμές είναι κατά πολύ χαμηλότερες. Υπογραμμίζει, μάλιστα, ότι με αυτές τις τιμές η μαρίνα κάθε άλλο παρά μπορεί να προσελκύσει επισκέπτες και κινδυνεύει να καταλήξει προβληματική επιχείρηση και απλά… χώρος περιπάτου.
Τα «ακριβά» τιμολόγια της μαρίνας Μυτιλήνης φαίνεται ν’ απαξιώνουν την προσπάθεια που γίνεται να προσελκύσει επισκέπτες το νησί - την ώρα μάλιστα που στα απέναντι τουρκικά παράλια λειτουργούν μαρίνες με ελκυστικότερες τιμές και προσφορές.


Ένας ιδιοκτήτης σκάφους 10 μέτρων θα χρειαστεί να καταβάλλει 3.480 ευρώ το χρόνο στη μαρίνα Μυτιλήνης. Στη μαρίνα «Σάνυ» Χαλκιδικής θα διαθέσει 2.760 ευρώ, ενώ σε άλλες μαρίνες στην Κω και τη Σάμο θα χρειαστεί κάτω από 2.000 ευρώ! Τα στοιχεία αυτά έδωσε χθες στη δημοσιότητα ο Σύλλογος Φίλων Ταχύπλοων Σκαφών Λέσβου, με αφορμή τα τιμολόγια της μαρίνας Μυτιλήνης, που φαίνεται να είναι ιδιαίτερα «αλμυρά» για τη χρήση των χώρων της. «Αν ξέρει ένας ιδιοκτήτης σκάφους τι θα πληρώσει στη μαρίνα και πόσα θα ξοδέψει για τα καύσιμα, είναι δυνατόν να επιλέξει να έρθει εδώ; Γιατί να διαλέξει να πληρώσει κυριολεκτικά τα μαλλιά της κεφαλής του;», σχολίασε ο ιδιοκτήτης σκάφους και γραμματέας του Συλλόγου, κ. Γιάννης Μουτζούρης.

Χαιρετίζει, αλλά…

Σε επιστολή του προς τη διοίκηση της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης, ο Σύλλογος χαιρετίζει την έναρξη λειτουργίας της μαρίνας, αλλά και τις εργασίες που γίνονται για την αναβάθμιση των χώρων της. Υπογραμμίζει όμως ότι οι τιμές είναι απαγορευτικές.
«Πολλά από τα μέλη μας, συλλογικά αλλά και μεμονωμένα, έχουν επισκεφτεί τις περισσότερες μαρίνες της Ελλάδας και της Τουρκίας. Αυτό μας δίνει την εμπειρία και τη γνώση, από την πλευρά του πελάτη, να μπορούμε να συγκρίνουμε τις υπηρεσίες με τις αντίστοιχες επίσημες τιμές τους. Κάνοντας μία έρευνα τιμών για την τρέχουσα περίοδο, που είναι μία πολύ δύσκολη σαιζόν, διαπιστώσαμε ότι οι τιμές που αποφασίσατε να εφαρμόσετε στη νέα μαρίνα Μυτιλήνης είναι πολύ υψηλότερες συγκρίνοντάς τες με τις τιμές σε άλλες μαρίνες.»
Αναλυτικά τα στοιχεία που παραθέτει ο Σύλλογος είναι τα εξής:
ΜΗΚΟΣ ΣΚΑΦΟΥΣ 10 ΜΕΤΡΩΝ ετήσιο κόστος χωρίς Φ.Π.Α. και χωρίς έκπτωση για ετήσια διαμονή και για τα τοπικά σκάφη:
Μαρίνα Μυτιλήνης 3.480 ευρώ
Μαρίνα «Σάνυ» Χαλκιδικής 2.760 ευρώ
Μαρίνα Θεσσαλονίκης
Ιδιωτικά 2.172 ευρώ
Επαγγελματικά 1.236 ευρώ
Μαρίνα Κω
Ιδιωτικά 1.679,15 ευρώ
Επαγγελματικά 1.085,66 ευρώ
Μαρίνα Σάμου 1.663,71ευρώ
Αξίζει να σημειωθεί ότι τη μαρίνα Θεσσαλονίκης διαχειρίζεται επίσης η ΕΤΑ και είναι περίπου 40% φτηνότερη για τα ιδιωτικά και 65% φθηνότερη για τα επαγγελματικά σκάφη από τη μαρίνα της Μυτιλήνης. Στη Μυτιλήνη δε διαχωρίζονται καν οι τιμές για τα ιδιωτικά και τα επαγγελματικά - που λογικά πρέπει να είναι διαφορετικές.2

Παράδειγμα η Κως
Ο Σύλλογος Σκαφών Αναψυχής αναφέρεται στην ίδια επιστολή στο παράδειγμα της μαρίνα της Κω, «που είναι περίπου 50% φτηνότερη για τα ιδιωτικά και 70% φθηνότερη για τα επαγγελματικά σκάφη από τη δική μας μαρίνα· παρέχεται δε το νερό και το ρεύμα δωρεάν, βρίσκεται σε ανεπτυγμένη τουριστικά περιοχή, έχει πολλές περισσότερες υποδομές, υποδειγματικό τρόπο εξυπηρέτησης και λειτουργίας, με αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με την πολύ καλή τιμολογιακή πολιτική, να καταφέρνουν να είναι πάντα γεμάτη. Έγινε βασικός προορισμός, δημιούργησε πολλές θέσεις εργασίας για όλο το χρόνο και προσφέρει μία περιφερειακή αγορά για το νησί, ξεχωριστά αναπτυσσόμενη», σημειώνεται.
Καταλήγοντας, οι ιδιοκτήτες σκαφών επισημαίνουν τον κίνδυνο η μαρίνα… να ερημώσει. «Θα πρέπει να λάβετε υπόψη ότι η Λέσβος λόγω γεωγραφικής θέσης και απόστασης από γειτονικά νησιά, με μικρή τουριστική υποδομή, δεν αποτελεί κύριο προορισμό προσέγγισης σκαφών αναψυχής. Για τους παραπάνω λόγους θα έπρεπε οι τιμές να είναι πιο χαμηλές από τις παραπάνω μαρίνες, ώστε να προσελκύσετε μεμονωμένους επισκέπτες, εταιρείες ναύλωσης τουριστικών επαγγελματικών σκαφών, αλλά και να εξασφαλίσετε τη διαμονή των τοπικών σκαφών όλο το χρόνο στη μαρίνα, δίνοντας ζωή από την πρώτη μέρα λειτουργίας της στην αγορά της πόλης και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας σε μια πολύ δύσκολη για την οικονομία περίοδο.
Στόχος όλων μας θα πρέπει να είναι μία γεμάτη, κερδοφόρα μαρίνα, που θα σφύζει από ζωή και όχι μία άδεια ακριβή μαρίνα, που τελικά θα καταλήξει μόνο χώρος περιπάτου και εν κατακλείδι ακόμα μία προβληματική επιχείρηση.»

«Ανοιχτοί» σε τροποποιήσεις
Ο νομικός σύμβουλος της ΕΤΑ, κ. Παναγιώτης Παππάς, ο οποίος βρέθηκε χθες στη Μυτιλήνης, μιλώντας στο «Ε» είπε ότι «υπάρχουν περιθώρια ν’ αλλάξουν οι τιμές». Την ίδια ώρα, όμως, ήδη τα τιμολόγια δημοσιοποιούμενα «διώχνουν» ακόμη και τους ντόπιους ιδιοκτήτες σκαφών, πόσο μάλλον… «προσελκύουν» επισκέπτες.
«Οι τιμές καθορίζονται με απόφαση του Δ.Σ. της ΕΤΑ με βάση κάποια συγκριτικά στοιχεία. Η μαρίνα της Σάμου μάς έχει ζητήσει ήδη διπλασιασμό των τιμών της, ενώ η μαρίνα της Θεσσαλονίκης έχει κατασκευαστεί στα τέλη της δεκαετίας του ’60, δεν μπορεί να έχει τις ίδιες τιμές. Όλα, πάντως, είναι ανοιχτά και υπάρχουν πολλά περιθώρια τροποποιήσεων. Αν διαπιστώσουμε π.χ. ότι το 80% των σκαφών στη Μυτιλήνη είναι 10μετρα, τότε θα εξετάσουμε τη δυνατότητα να αλλάξουμε τις τιμές. Επίσης, στα μεγαλύτερα σκάφη, οι τιμές στη Μυτιλήνη είναι φθηνότερες από άλλες μαρίνες, όπως και στα σκάφη πέντε μέτρων. Θα δούμε τη ζήτηση που υπάρχει και αναλόγως θα πάρουμε αποφάσεις για τις τιμές. Βρισκόμαστε ακόμη σε ένα πολύ πρώιμο, μεταβατικό στάδιο», κατέληξε ο κ. Παππάς.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey