Προβληματίζει η συγχώνευση Ολυμπιακής - Aegean

01/07/2012 - 05:56
Ένα βήμα πριν από τη συγχώνευση βρίσκονται η Ολυμπιακή και η Aegean, κι αυτό ήδη προκαλεί ανησυχίες στους νησιώτες, καθώς φοβούνται ότι θα αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων ενώ θα μειωθούν οι πτήσεις.
Ένα βήμα πριν από τη συγχώνευση φαίνεται ότι βρίσκονται οι δύο μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της χώρας, η Ολυμπιακή και η Aegean, κι αυτό ήδη προκαλεί ανησυχίες στους νησιώτες, καθώς φοβούνται ότι θα αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων ενώ θα μειωθούν οι πτήσεις όπως και οι συνολικά διαθέσιμες θέσεις. Άλλωστε, μόλις χθες η Αναστασία Σπυριδάκη από τις στήλες του «Ε» αποκάλυπτε ότι βγήκε από τα πλάνα της Ολυμπιακής η γραμμή Θεσσαλονίκη - Λήμνος.
Σύμφωνα με χθεσινό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία», που υπογράφεται από το Νίκο Μουμούρη, οι δύο εταιρείες συζητούν τις τελευταίες λεπτομέρειες της συμφωνίας συγχώνευσής τους.


Η συμφωνία, βάσει του δημοσιεύματος, θα εμφανιστεί ως απορρόφηση της Olympic Air (όπως είναι τώρα ο επίσημος τίτλος της Ολυμπιακής) από την Aegean, αφού η τελευταία είναι ήδη στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου. Ο όμιλος Βασιλάκη σήμερα ελέγχει το 36% της Aegean, ενώ η Marfin Investment Group ελέγχει το 100% της Olympic Air. Οι δύο όμιλοι θα συμμετέχουν ισότιμα στη νέα εταιρεία. Άγνωστο παραμένει πώς θα συμμετέχουν στο νέο σχήμα οι υπόλοιποι μέτοχοι της Aegean.
Χρηματιστηριακά, η αξία της Aegean ανέρχεται στα 300 εκατ. ευρώ. Απ’ την άλλη, η Olympic Air δημιουργήθηκε με την απόκτηση από το Δημόσιο περιουσιακών στοιχείων της κρατικής Ολυμπιακής έναντι 170 εκατ. ευρώ. Για την ανάπτυξη της εταιρείας, η MIG είχε εκπονήσει επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,1 δισ. δολλαρίων, μέρος του οποίου έχει ήδη υλοποιηθεί.
Τις προηγούμενες ημέρες, οι επικεφαλής των δύο εταιρικών σχημάτων είχαν συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών, Δημήτρη Ρέππα, αλλά το υπουργείο ως χθες απλά παρακολουθούσε τις εξελίξεις χωρίς να είχε πάρει θέση.

Γιατί συγχώνευση

Ο τουριστικός πράκτορας Γιάννης Σαμιώτης, όταν του ζητήσαμε να σχολιάσει την επικείμενη συγχώνευση, μας προέτρεψε να δούμε τι συμβαίνει αυτήν τη στιγμή στην ευρωπαϊκή αεροπορική αγορά, όπου συγχωνεύονται πολύ μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, όπως είναι η Alitalia, η Lufthansa, προκειμένου να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη και να αντέξουν στο διεθνή ανταγωνισμό που από μέρα σε μέρα γίνεται όλο και πιο έντονος. Ο ίδιος λέει: «Πάντα έλεγα ότι δύο αεροπορικές εταιρείες για την Ελλάδα είναι πολλές και μία είναι λίγη.» Θεωρεί δηλαδή ότι πολύ δύσκολα μπορούν να σταθούν στην ελληνική αγορά δύο αεροπορικές εταιρείες, παρά το ότι απαιτούνται για να υπάρχει ανταγωνισμός που θα μειώνει τις τιμές των ναύλων.
Η συγχώνευση των δύο εταιρειών εκ των πραγμάτων θα οδηγήσει σε επανασχεδιασμό των πτήσεών τους, θα μειώσει τις πτήσεις που πραγματοποιούνται και σίγουρα θα αυξήσει τις πληρότητες των αεροσκαφών.
Επίσης θα υπάρξουν οφέλη από τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, τη μείωση του αναγκαίου προσωπικού και τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας.

Ο ανταγωνισμός
Η δημιουργία ενός μεγάλου ιδιωτικού μονοπωλίου φοβίζει. Γι’ αυτό και ο κ. Σαμιώτης τονίζει ότι τα οφέλη που θα δημιουργηθούν από τη συγχώνευση θα πρέπει να τα νιώσει το επιβατικό κοινό. Κι αυτό συνεπάγεται μη αύξηση των τιμών των εισιτηρίων.
Τον ίδιο προβληματισμό εκφράζει και ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου, Παρασκευάς Φραντζέσκος, ο οποίος μας λέει: «Εμείς θέλουμε τον ανταγωνισμό. Κι αν συγχωνευθούν οι εταιρείες είναι βέβαιο ότι θα μειωθεί ο ανταγωνισμός.»
Είναι αλήθεια, οι προσφορές και τα φθηνά εισιτήρια που δίνουν οι τρεις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις αεροπορικές συνδέσεις της Λέσβου με την ηπειρωτική Ελλάδα (υπάρχει και η Athens) έχουν αλλάξει το σκηνικό. Το αεροπλάνο έχει γίνει πολύ πιο φιλικό, γεγονός που επιβεβαιώθηκε από τα στοιχεία του αεροδρομίου Μυτιλήνης για τον Ιανουάριο, που δείχνουν αύξηση κατά 25% της επιβατικής κίνησης, παρά την οικονομική κρίση.
Πέρα από τις χαμηλές τιμές των εισιτηρίων, η δημιουργία μονοπωλίου ανοίγει το δρόμο για τη μείωση διαθέσιμων θέσεων μεταφοράς επιβατών, αφού αναμένεται να μειωθούν τα αεροσκάφη που προσεγγίζουν τα αεροδρόμιο της Μυτιλήνης και της Λήμνου. Κι αυτό εκ των πραγμάτων θα έχει αρνητικές συνέπειες στην τουριστική κίνηση.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey