Λίγο μετά την έναρξη των δημοτικών συγκοινωνιών, το αίτημα των ΚΤΕΛ για να δημιουργήσουν στάση μέσα στο χώρο του λιμανιού ήταν το «κερασάκι στην τούρτα» για τους ταξιτζήδες.
«Μήλον της έριδος» έχουν γίνει οι συγκοινωνίες στο κέντρο της Μυτιλήνης μεταξύ οδηγών ταξί και αστικών λεωφορείων. Λίγο μετά την έναρξη των δημοτικών συγκοινωνιών, το αίτημα των ΚΤΕΛ για να δημιουργήσουν στάση μέσα στο χώρο του λιμανιού ήταν το «κερασάκι στην τούρτα» για τους ταξιτζήδες, που απειλούν με κινητοποιήσεις σε περίπτωση που το αίτημα των ΚΤΕΛ γίνει δεκτό. Το αίτημα εξετάσθηκε μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα από τη Λιμενική Επιτροπή και κλήθηκαν οι δύο πλευρές να καταθέσουν τις απόψεις τους, όμως απόφαση ακόμη δεν έχει βγει.
«Και πριν από δυο χρόνια περίπου είχαμε υποβάλει σχετικό αίτημα και τότε η Λιμενική Επιτροπή είχε απαντήσει αρνητικά, με το αιτιολογικό ότι θα επιβαρυνθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο λιμάνι. Μα το λεωφορείο θα λύσει το πρόβλημα, αφού θα περιορίσει τ’ αυτοκίνητα», λέει στο «Ε» ο αντιπρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ, Παρασκευάς Μολυβιάτης. Ο ίδιος τονίζει ότι ήδη τα ταξί, αλλά και τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, έχουν παρουσία στο λιμάνι και μόνο τα αστικά ΚΤΕΛ έχουν αποκλειστεί. «Ο καθένας θέλει να κάνει τη δουλειά του και να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό. Σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, που τα έσοδα μειώνονται συνεχώς, προσπαθούμε να βρούμε λύσεις για να μεταφέρουμε τον κόσμο. Εμείς δε θέλουμε να πάρουμε τη δουλειά κανενός, θέλουμε να δημιουργήσουμε επιλογές στους επιβάτες για να μετακινηθούν με όποιο μέσο επιθυμούν. Στο κάτω-κάτω, το καλοκαίρι, όταν η κίνηση είναι αυξημένη με πολλούς προσκυνητές προς Άγιο Ραφαήλ, τα ταξί δεν αρκούν για να εξυπηρετήσουν τόσο κόσμο», συμπλήρωσε ο ίδιος.
«Και άλλο “πλήγμα” για τα ταξί»
Από την άλλη μεριά, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξί Μυτιλήνης, κ. Παναγιώτης Σπανός, θεωρεί αυτό το αίτημα των Αστικών ΚΤΕΛ ως άλλο ένα πλήγμα στο εισόδημά του, που βάλλεται συνεχώς. «Δεν υπάρχει άλλο λιμάνι στην Ελλάδα, πλην του Πειραιά όπου γίνονται δωρεάν μετακινήσεις από λεωφορεία του ΟΛΠ, που να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Με αυτή την οικονομική δυσπραγία που υπάρχει, αν συμβεί αυτό στο λιμάνι, τότε εμείς θα καταστραφούμε. 170 οικογένειες της Μυτιλήνης ζουν από το ταξί, δεν έχουμε κανένα φορέα να μας υποστηρίξει, όλοι βάλλουν εναντίον μας. Περιμένουμε την απόφαση της Λιμενικής Επιτροπής. Αν επιτρέψει τη δημιουργία στάσης στο λιμάνι, θα ξεκινήσουμε κινητοποιήσεις, δεν πρόκειται να το αφήσουμε έτσι», δήλωσε στο «Ε» ο κ. Σπανός.
Άδεια και στα υπεραστικά
Τα υπεραστικά ΚΤΕΛ πάντως, ουσιαστικά λειτουργούν ένα στέγαστρο στο λιμάνι, όπου δίνονται πληροφορίες στους επιβάτες για τα δρομολόγια, ενώ μόνο τα λεωφορεία που κατευθύνονται προς Μανταμάδο, και γενικά σε αυτή την πλευρά του νησιού, περνούν μέσα από το λιμάνι, όχι όμως τις ώρες που φθάνει λιμάνι στο πλοίο. Στην ουσία δηλαδή, όσοι θέλουν να πάρουν λεωφορείο για αυτές τις περιοχές θα πρέπει να περιμένουν στο χώρο του λιμανιού να περάσει το επόμενο προγραμματισμένο δρομολόγιο. Οι άλλες περιοχές του νησιού (μέσω Παγανής) δεν εξυπηρετούνται. Μια πρόταση που κάνουν τα Αστικά ΚΤΕΛ είναι να μεταφέρονται με αστικά λεωφορεία οι επιβάτες στην πιάτσα των υπεραστικών, για να εξυπηρετούνται οι ταξιδιώτες προς κάθε κατεύθυνση.
«Εμείς έχουμε ένα πολύ πυκνό δίκτυο δρομολογίων και με 340 μετακινήσεις ημερησίως. Αν γίνει δεκτό το αίτημά μας, να δημιουργηθεί μια στάση στο χώρο του λιμανιού, ακόμη και αν χαθεί ένα λεωφορείο την ώρα που φθάνει το πλοίο στο λιμάνι, αν περιμένουν πέντε λεπτά θα μπορούν να πάρουν το επόμενο», λέει ο αντιπρόεδρος των Αστικών ΚΤΕΛ.
Στη Χίο και τη Ρόδο
Στη γειτονική Χίο οι κόντρες Ταξί και Αστικών ΚΤΕΛ είναι επίσης σύνηθες φαινόμενο. Μάλιστα οι διαμαρτυρίες των Ταξί έχουν αποτρέψει τέτοιου τύπου πρωτοβουλίες «δημοτικών συγκοινωνιών», γι’ αυτό και οι γειτονιές της πόλης δεν εξυπηρετούνται από αστικό ΚΤΕΛ. Ειδικότερα όμως το λιμάνι κι αυτό λόγω του ότι βρίσκεται κοντά στις πιάτσες των ταξί, αλλά και στα λεωφορεία, κι έτσι δεν υπάρχει στάση λεωφορείων ώστε να δημιουργηθεί ανάλογο θέμα. Από την άλλη όμως, τα λεωφορεία δεν έχουν δρομολόγια τις ώρες που φθάνει το πλοίο στο λιμάνι και έτσι ουσιαστικά οι επιβάτες εξυπηρετούνται κατά κύριο λόγο από τα ταξί.
Στη Ρόδο πάλι, τις αστικές συγκοινωνίες τις εκμεταλλεύεται ο δήμος. Στο λιμάνι δεν υπάρχει πιάτσα ταξί, ούτε στάση λεωφορείων. Λόγω του ότι το λιμάνι απέχει πολύ από αυτές, υπάρχει ένα λεωφορείο στο οποίο επιβιβάζονται οι επιβάτες των πλοίων και μεταφέρονται σε σημείο όπου είναι κοντά, είτε τα ταξί είτε οι στάσεις των λεωφορείων.