Περικοπή κατά 10% στον ήδη μειωμένο εδώ και μερικούς μήνες προϋπολογισμό για τη μεταφορά μαθητών του νομού Λέσβου, ζητά το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο των γενικότερου σχεδιασμού μείωσης των δημόσιων δαπανών.
Περικοπή κατά 10% στον ήδη μειωμένο εδώ και μερικούς μήνες προϋπολογισμό για τη μεταφορά μαθητών του νομού Λέσβου, ζητά το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο των γενικότερου σχεδιασμού μείωσης των δημόσιων δαπανών. Με δεδομένη, όμως, την «οικονομία» που από πέρυσι αποφάσισε η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Λέσβου κόβοντας δρομολόγια που χαρακτήρισε περιττά, σε ένα γενικότερο «νοικοκύρεμα» της κατάστασης, το κόστος της μεταφοράς των μαθητών συμπιέζεται από 1,7 σε 1,08 εκατ. ευρώ.
«Μόνο αν ήμασταν μάγοι και ξέραμε μαγικά κόλπα θα μπορούσαμε να αντεπεξέλθουμε σε αυτά που μας ζητάνε», σχολίασε ο αρμόδιος αντινομάρχης Σταύρος Ψαρρόπουλος, που χθες έδωσε εντολή στις υπηρεσίες να διαμορφώσουν τις νέες συμβάσεις για τις γραμμές μεταφοράς των μαθητών του επόμενου σχολικού έτους, οι οποίες και θα δημοπρατηθούν πολύ σύντομα.
Μετά από αποφάσεις της νομαρχιακής επιτροπής Οικονομικών, θυμίζουμε ότι το κονδύλι για τη μεταφορά των μαθητών είχε περιοριστεί από το 1,7 εκατ. ευρώ σε 1,2 εκατ. ευρώ. Τώρα, με τη μείωση του 10%, οι υπηρεσίες θα διαμορφώσουν την προκήρυξη για την περίοδο 2010 - 2011 σε 1,08 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα, όμως, τόνισε ο αντινομάρχης «μας ζητά το υπουργείο να μειώσουμε κατά 10% και τις τρέχουσες συμβάσεις, κάτι που θεωρώ έως και αδύνατο να τα καταφέρουμε, γιατί πιστεύω ότι δε θα το αποδεχθούν αυτό οι μεταφορείς. Σε κάθε περίπτωση θα περιμένω και τις ερμηνευτικές εγκυκλίους, για να δω πώς θα καταφέρουμε να αλλάξουμε ό,τι έχει ήδη συμφωνηθεί.».
Μεταβατικό… χάος
Τις επόμενες μέρες ο κ. Ψαρρόπουλος ανέφερε πως θα καλέσει σε συνάντηση τις διοικήσεις των ΚΤΕΛ, προκειμένου να συζητήσει μαζί τους τα νέα δεδομένα. «Προς το παρόν», κατέληξε, «είπα στα υπηρεσιακά στελέχη να εφαρμόσουν σε όλες τις γραμμές μεταφοράς τον ισχύοντα τύπο του υπουργείου για τον υπολογισμό του κόστους της κάθε γραμμής, είτε με ΚΤΕΛ είτε με ταξί, και να κάνουν τη μείωση του 10%.»
Στην επόμενη συνεδρίαση της επιτροπής θα αποφασιστεί το πότε θα γίνει και η δημοπράτηση των γραμμών για το επόμενο έτος, που θα περιλαμβάνει και το πρώτο εξάμηνο του μεταβατικού σταδίου κατά το οποίο η μεταφορά των μαθητών θα περάσει ως αρμοδιότητα απ’ τις νομαρχίες στους δήμους. Οπότε, αν δεν υπάρχουν υπογεγραμμένες συμβάσεις, θα προκληθεί κυριολεκτικά χάος με το ποιος πληρώνει ποιον, από ποια χρηματοδότηση, για ποιες γραμμές.