Λεσβιακό βιβλίο 20-04-24

21/04/2024 - 14:00 Ενημερώθηκε 22/04/2024 - 09:52

 

Σάκης Κεχαγιόγλου: Η αθώωση. Χονγκ Κονγκ 2019, Εκδόσεις Φερενίκη, Αθήνα 2024, σελ 148 

«Ένα μεσημέρι του Φεβρουαρίου του 2024, επιστρέφοντας από το γραφείο μου στο σπίτι και ενώ ανέμενα το ασανσέρ, ένας ευπρεπής κύριος, γύρω στα σαράντα πέντε με πενήντα έτη, τον οποίο δεν γνώριζα, κατέβαινε τα σκαλιά. Κοντοστάθηκε, όταν με αναγνώρισε, και μου συστήθηκε. Μου είπε επί λέξει: «Ήθελα πολλά χρόνια να σας γνωρίσω και να σας συγχαρώ. Και για την καριέρα σας την οποία παρακολουθώ, αλλά κυρίως για την υπόθεση της κοπέλας που αθωώσατε στο Χονγκ Κονγκ. Σώσατε μια ζωή, είχαμε τότε συγκινηθεί όλοι οι Έλληνες». Έχουν περάσει πέντε χρόνια από την αθώωση της Ειρήνης και μου κάνει εντύπωση ότι, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό, όταν ταξιδεύω, το πρώτο θέμα που μου αναφέρουν είναι η συγκεκριμένη υπόθεση. Εάν κάποιος διερωτηθεί λοιπόν, για ποιο λόγο προχώρησα στο εγχείρημα της συγγραφής αυτού του βιβλίου, η απάντηση είναι απλή. Στα τριάντα τρία χρόνια που διακονώ το λειτούργημα του δικηγόρου δεν έχω ξαναζήσει τέτοιο ενδιαφέρον της κοινής γνώμης και τέτοια ταύτιση με κατηγορούμενο. Κάθε ελληνική οικογένεια στο πρόσωπο της Ειρήνης, σιδηροδέσμιας με μια κουκούλα στο κεφάλι, στο αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ, είδε το παιδί της. Ταυτίστηκε με την οδυνηρή έκπληξη και την αγωνία των γονέων της, όπως και με τη θλίψη για τη σχεδόν βέβαιη καταδίκη της και την καταστροφή της ζωής και του μέλλοντός της. Η απρόσμενη και ανέλπιστη αθώωση της τη 13η Μαρτίου 2019 στο Χονγκ Κονγκ ολοκληρώθηκε με την εκ νέου αθώωση της την 29η Μαρτίου 2023 από την Ελληνική Δικαιοσύνη». 

Η τεράστια περιπέτεια της νεαρής συμπατριώτισσας μας Ειρήνης Μελισσαροπούλου και η εμπλοκή της με τις αστυνομικές και δικαστικές αρχές του Χονγκ Κονγκ το 2028 και το 2019 σ’ ένα βιβλίο γραμμένο από το δικηγόρο υπεράσπισής της, τον Σάκη Κεχαγιόγλου. 

Δημήτρης Χατζηχαραλάμπους: Φόνος στο υπόγειο της Βουλής, (αυτοέκδοση), Μυτιλήνη 2024, σελ. 429 

Ο Δημήτρης Χατζηχαραλάμπους γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Μυτιλήνη. Είναι απόστρατος Ταξίαρχος με μεταπτυχιακές σπουδές στην Κλινική Ψυχολογία, τη Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων και την Εκπαιδευτική Πολιτική. Έχει διακριθεί σε αρκετούς λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, αρθρογραφεί σε ιστοσελίδες με σκωπτικό ύφος για θέματα επικαιρότητας, γράφει χρονογραφήματα και παρουσιάζει καθημερινή ραδιοφωνική εκπομπή στην ιστοσελίδα και ραδιόφωνο «ΣΤΟ ΝΗΣΙ». 

Πριν λίγο καιρό κυκλοφόρησε το πρώτο του βιβλίο, ένα αστυνομικό μυθιστόρημα για την υπόθεση του οποίου διαβάζουμε στο οπισθόφυλλο:«Στο υπόγειο παρκινγκ του Κοινοβουλίου, έναν καλά φυλασσόμενο χώρο, ανακαλύπτεται το πτώμα του βουλευτή Μπουρνάκη. Οι αμφιβολίες για τα αίτια και τους αυτουργούς του θανάτου του καλλιεργούν πλήθος σεναρίων: ήταν δολοφονία, ατύχημα, τρομοκρατική ενέργεια ή κάτι άλλο; Ο αστυνόμος Παπαδόπουλος αντιμετωπίζει διλήμματα, αλλά και απροσδόκητες δυσκολίες στην έρευνά του. 

Ένα αστυνομικό - κοινωνικό μυθιστόρημα στην Ελλάδα του σήμερα, της οικονομικής, πολιτικής, κοινωνικής και πολύ περισσότερο ηθικής κρίσης. Χαρακτήρες βουτηγμένοι στα πάθη τους, την πολιτική διαφθορά και το κυνήγι της εξουσίας, χαρακτήρες εντελώς διαφορετικοί από τη δημόσια εικόνα τους. Άραγε ποιος είναι ο δολοφόνος και τι ακριβώς έχει συμβεί;» 

 

Ένα νέο έργο εμπνευσμένο απ' τη ζωή του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ 

«Θεόφιλος Sold» σε σκηνοθεσία της Όλιας Λαζαρίδου 

 

Η Όλια Λαζαρίδου σκηνοθετεί την παράσταση «Θεόφιλος Sold", σε κείμενο του Σαμσών Ρακά, για 9 μόνο παραστάσεις στο θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, Ξεκίνησαν το Σάββατο, 13 και θα ολοκληρωθούν την Κυριακή, 28 Απριλίου 2024. Το έργο είναι εμπνευσμένο από τη ζωή του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ, του αυτοδίδακτου ζωγράφου και αγιογράφου, που μετέπειτα αναγνωρίστηκε ως πρωτοπόρος της λαϊκής τέχνης. H παράσταση δανειζόμενη στοιχεία λαϊκού θεάματος και τσίρκου, είναι προσιτή σε κοινό κάθε ηλικίας. Ερμηνεύουν δύο νέες χαρισματικές ηθοποιοί, η ΑιμιλιανήΣταυριανίδου και η Αριάδνη Κωσταντακοπούλου. 

Ο Θεόφιλος, ο ταπεινός και περιπλανώμενος αυτός λαϊκός ζωγράφος (που στα μάτια του κόσμου που τον έβλεπε να λέει και να κάνει παράξενα πράγματα ήταν ένας σαλός) αποτελεί σπάνιο παράδειγμα αστείρευτης δημιουργικότητας. Δεν απελπίστηκε, δεν δείλιασε, δεν εγκατέλειψε τη ζωγραφική ποτέ. Αντιμετώπιζε τη χλεύη και τις ειρωνείες ζωγραφίζοντας ακατάπαυστα και αφήνοντας το έργο του να μιλήσει γι αυτόν. Η ζωγραφική ήταν το μυστικό του όπλο - όπως λέει και στο έργο κάποια στιγμή.Ο Τεριάντ, ο Ελύτης, ο Εμπειρίκος, ο Σεφέρης, άνθρωποι που πρωτοστάτησαν στο φανέρωμα των έργων του Θεόφιλου, εκπροσωπούσαν τη νεότερη Ελλάδα, την κοσμοπολίτικη, την μορφωμένη στα ευρωπαϊκά κέντρα. Σε αυτή την Ελλάδα ο Θεόφιλος δεν μπορούσε να ενταχθεί. Η μόρφωσή του ήταν η βιωμένη αγραμματοσύνη του, σαν του Μακρυγιάννη. Δεν αντιλαμβανόταν την ευρωπαϊκή παιδεία.Η ευρωπαϊκή παιδεία, όμως, αντιλήφθηκε το μεγαλείο του. Βρήκε το αιώνιο, σε εκείνον που ζωγράφιζε σε υλικά εφήμερα και χαλασμένα. Βρήκε το αυθεντικό, σε εκείνον που το ζούσε χωρίς να το ξέρει. Αυτές οι πολιτισμικές αντιφάσεις είναι μέρος της ιστορίας μας.Στο τέλος του έργου μας ο Θεόφιλος, όταν αντιλαμβάνεται πως οι πίνακές του, αυτές οι χρωματιστές προσευχές του ετοιμάζονται να δοξαστούν, να ταξιδέψουν να μπουν στον κόσμο του εμπορίου, θρηνεί. Είναι επειδή νιώθει την παιδικότητά του - την πατρίδα του δηλαδή - να απειλείται. Και βέβαια, για την ακραία εμπορευματοποίηση που θα επικρατήσει στο μέλλον σε ό,τι ζει και δημιουργεί με αθωότητα. Αυτός που ζωγράφιζε τους πίνακές του για ένα πιάτο φαί. Αποχωρεί απ' τη ζωή και κλαίει για την προσωπική του Ελλάδα. 

ΛΕΣΒΙΑΚΑ ΕΝΤΥΠΑ - ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ 

- ΑΙΟΛΙΔΑ (περιοδικό του Πολιτιστικού Συλλόγου «Λεσβιακή Παρουκία»), αρ. τεύχους 90/ Ιανουάριος - Μάρτιος 2024 

- ΠΑΛΜΟΙ ΤΗΣ ΒΑΤΟΥΣΑΣ (περιοδικό του Πολιτιστικού Συλλόγου των Απανταχού Βατουσαίων Λέσβου), αρ τεύχους 105/ Ιανουάριος - Μάρτιος 2024 

- ΑΓΙΑΣΟΣ (περιοδικό του Φιλοπροόδου ΣυλλόγουΑγιασωτών Αθήνας), αρ. τεύχους 259 

/ Ιανουάριος - Μάρτιος 2024 

- ΣΚΑΜΙΑ ( εφημερίδα του Συλλόγου Σκαμιωτών Λέσβου), αρ. φύλλου 208/Ιανουάριος - Μάρτιος 2024 

 

 

 

 

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey