Ανακοίνωση ΕΛΜΕ για την επίσκεψη Πιερρακάκη, τους αναπληρωτές και την παραίτηση εκπαιδευτικού

Με μπαλώματα η λειτουργία των σχολείων της Λέσβου

16/11/2023 - 11:07

Με αφορμή την δημοσίευση της εγκυκλίου του υπουργείου παιδείας για έναρξη της «απαράδεκτης και προσβλητικής» όπως χαρακτηρίζει το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου την διαδικασία της «ατομικής αξιολόγησης» και την επίσκεψη του Υπουργού Παιδείας στη Λέσβο σημειώνει: 

1) Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν ευκαιρούσε να συναντηθεί με την Ομοσπονδία για τα επείγοντά μας με αποτέλεσμα να προχωρήσει σε στάση εργασίας και παραστάσεις διαμαρτυρίας των ΕΛΜΕ σε όλη τη χώρα σε κατά τόπους ΔΔΕ και ΠΔΕ.

2) Ο υπουργός Παιδείας επισκέφθηκε ως πολιτικός παράγοντας το νησί μας προς συνδρομή τοπικού κυβερνητικού υποψηφίου και παρόλους τους παραπλανητικούς τίτλους των ΜΜΕ για συνάντηση γενικά με εκπαιδευτικούς, στην πραγματικότητα έγινε συνάντηση με στελέχη της εκπαίδευσης και σίγουρα όχι με το σωματείο και εκπαιδευτικούς της τάξης. Τονίζεται το παραπάνω, διότι η ΕΛΜΕ έχει αποταθεί στο Υπουργείο Παιδείας για σοβαρότατες καταγγελίες σχετικά με την διαδικασία επιλογής Διευθυντών με έγγραφο της, με Αρ. Πρωτοκόλλου ΥΠΑΙΘ : 42456 Ημ/νια Πρωτοκόλλου: 10/04/2023 ακόμα και πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας, θέμα για την εξέλιξη του οποίου έχει γίνει ερώτηση στη Βουλή που ακόμη δεν έχει απαντηθεί.

3) Λίγες μέρες μετά την επίσκεψή του και αφού αποτυπώθηκε η δυναμική της αντίστασης του κλάδου στο κυβερνητικό αφήγημα της αριστείας και της αξιολόγησης στη γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ, ο νέος Υπουργός έσπευσε να ακολουθήσει τον αυταρχικό κατήφορο της προκατόχου του αμφισβητώντας το δικαίωμά μας στην απεργία-αποχή δια της δικαστικής οδού.

Οι αναπληρωτές στη γαλέρα της εκπαίδευσης

Στο ίδιο πλαίσιο αναγκαζόμαστε να επανέλθουμε στο θέμα της τοποθέτησης των αναπληρωτών συναδέλφων/ισσών. Δυστυχώς τόσο το ΥΠΑΙΘΑ όσο η διοίκηση της ΔΔΕ και το ΠΥΣΔΕ Λέσβου συνεχίζουν να μετακυλύουν όλο το βάρος του αδιεξόδου που δημιουργεί η πρόσληψη αναπληρωτών «με το σταγονόμετρο» για την κάλυψη δεκάδων κενών στις πλάτες των αναπληρωτών/τριών. Έτσι, εμφανίζονται τόσο από το ΥΠΑΙΘΑ, όσο και από τη διοίκηση ως αναπόφευκτη κατάσταση στην οποία όλοι πρέπει να «βάλουμε πλάτη» :

1) Οι μετακινήσεις σε 3 ,4 ή και 5 σχολεία ακόμα και οι μετακινήσεις σε 2 σχολεία την ίδια μέρα.

2) Οι β και γ αναθέσεις σε πολλά σχολεία για την κάλυψη του ωραρίου.

3) Η περικοπή ωρών διδασκαλίας (δίωρα και τρίωρα μαθήματα γίνονται μόνο μια ώρα την εβδομάδα για να κάνουν όλες οι τάξεις τουλάχιστον μια ώρα λόγω των ακάλυπτων κενών) μέχρι σήμερα 4 Νοεμβρίου!

4) Οι άτυπες, προφορικές αναθέσεις μαθημάτων (πολλές φορές στις παρυφές του νόμου, για παράδειγμα ακόμα και σε συναδέλφους ειδικής αγωγής να ανατίθενται μαθήματα γενικής ή ότι -νομότυπα βέβαια- οι γ’ αναθέσεις «πάνε σύννεφο») σε όποιον θέλει και μπορεί για να βγει ο μήνας και να μην υπάρχουν αντιδράσεις από τη σχολική κοινότητα για τα κενά που συνεχίζουν να υπάρχουν.

Η κυβέρνηση βρίσκει εύφορο έδαφος για να εφαρμόσει αυτή την αντιπαιδαγωγική πολιτική κυρίως στις πλάτες των αναπληρωτών/τριών συναδέλφων/φισσών που ουσιαστικά καλούνται να καλύψουν όπως όπως και με προσωπικό κόστος όσα περισσότερα κενά γίνεται. Εντείνει με αυτόν τον τρόπο και κυρίως με την ποινή που επιβάλλει σε όσους/ες δε συμμορφώνονται το καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας και ομηρίας σε αυτή τη μορφή των εργασιακών σχέσεων.

Κανένα παιδαγωγικό σκεπτικό και καμία αξιοπρεπής εργασιακή σχέση δεν μπορεί να «επενδύσει» αυτές τις επιλογές του ΥΠΑΙΘΑ που αντανακλούν τις τραγικές ανεπάρκειες που προκαλούν οι εκπτώσεις (σε χρήματα και περιεχόμενο) στην παιδεία.

Συνάδελφος αναπληρωτής ωθείται σε παραίτηση

Ύστερα από κοινοποίηση της επιστολής αναπληρωτή συναδέλφου ειδικότητας ΠΕ04 σχετικά με την τοποθέτησή του σε σχολεία της Λέσβου, το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου ενημερώθηκε ότι αυτός τοποθετήθηκε σε 4 σχολεία εκτός Μυτιλήνης (1 Γυμνάσιο, 2 Λύκεια και 1 ΕΠΑΛ) με 11 διαφορετικά μαθήματα, (κάποια μονόωρα, κάποια κατευθύνσεις, κάποια α, β, ακόμα και γ αναθέσεις) καθώς και μετακίνηση την ίδια μέρα σε δυο σχολεία. Η εξοντωτική αυτή τοποθέτηση σε κενό (που περιλαμβάνει και σχολείο εκτός ομάδας σχολείων), έρχεται να προστεθεί σε άλλες αντιπαιδαγωγικές αποφάσεις της Διοίκησης. Πρόκειται φυσικά για εντολές και υποδείξεις του ίδιου του Υπουργείου και της κυβερνητικής πολιτικής της μιζέριας στην εκπαίδευση, που θυσιάζουν την ποιότητα της παρεχόμενης μόρφωσης στους μαθητές/τριές μας, και εξωθούν τους συναδέλφους σε εργασιακή εξόντωση ή και -όπως αποδείχθηκε- σε παραίτηση.

Δυστυχώς η Διοίκηση όχι μόνο δεν έλαβε υπόψη τα όσα καταγγέλθηκαν από το ΔΣ της ΕΛΜΕ στην παράσταση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησε σχετικά με αυτό το θέμα των κενών και της αντιμετώπισης των συναδέλφων αναπληρωτών (βλ. σχετική ανακοίνωση ΕΛΜΕ 9/10/2023) αλλά αντίθετα προχώρησε σε αποφάσεις χωρίς κανένα παιδαγωγικό σκεπτικό και χωρίς κανέναν σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων.

Αντιφατικός προφανώς και ο ρόλος της συμβούλου της σχετικής ειδικότητας που ως αξιολογήτρια καλείται να κρίνει την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια των νεοδιόριστων συναδέλφων, αλλά σε καμία περίπτωση δεν τολμά –ή δεν δικαιούται- να ασκήσει δημόσια κριτική στη διοίκηση, ακόμα και αν δηλώνει ότι συμφωνεί στο παιδαγωγικό σκεπτικό της διαμαρτυρίας της ΕΛΜΕ και του συναδέλφου.

Σε κάθε περίπτωση, το πλαίσιο στο οποίο καλούνται να δουλέψουν οι συνάδελφοι αναπληρωτές είναι απαράδεκτο. Από την -παγιωμένη πια- ομηρία των ολιγόμηνων συμβάσεων, στη διαιώνιση της αντιμετώπισής τους από τη διοίκηση ως συνάδελφους δεύτερης κατηγορίας και μέχρι την απαράδεκτη, εξοντωτική και σαφέστατα εκδικητική ποινή του διετούς αποκλεισμού σε περίπτωση μη αποδοχής ή παραίτησης.

Κάθε φορά που ένας/μια συνάδελφος/ισσα αντιστέκεται στον αντιπαιδαγωγικό και αυταρχικό κατήφορο των εντολών του Υπουργείου Παιδείας και των εντολοαποδόχων του γεννιέται η ελπίδα ότι αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα για τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριές μας μπορούμε ενωμένοι να την ανατρέψουμε. Κανένας μόνος/καμία μόνη στον εργασιακό μεσαίωνα της αριστείας.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey