Απορίες και απαντήσεις για το στήσιμο e-shop επιχειρήσεων

05/05/2023 - 13:00

Με το ηλεκτρονικό εμπόριο να γνωρίζει πραγματικά ημέρες δόξας, καθώς οι ψηφιακές πωλήσεις παγκοσμίως αναμένεται να φτάσουν τα 6 τρισεκατομμύρια το 2024 και εκατομμύρια ηλεκτρονικά καταστήματα δημιουργούνται καθημερινά ανά την υφήλιο, αξίζει να δούμε αυτό το φαινόμενο της επιχειρηματικότητας όχι μόνο από την πλευρά του πελάτη, αλλά και από την πλευρά του δυνητικά ασχολούμενου με αυτό.

Αλήθεια, τι είναι αυτό που θα πρέπει να έχει κατά νου κάποιος που θέλει να στήσει μια επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου, ή να προβεί στην δημιουργία ενός e-shop όπως θα το λέγαμε πιο απλά; Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να καταλήξει στο τι θέλει να εμπορευθεί, μια επιλογή που θα υπαγορευθεί τόσο από τις δικές του επιθυμίες και γνώσεις σχετικά με το αντικείμενο όσο και από το τι ζητάει η αγορά. Παρ’ όλο που στο εμπόριο δεν υπάρχει παρθενογένεση, η σχετικά μικρή ιστορία του ψηφιακού εμπορίου αλλά και η εξειδίκευση που διακρίνει την εποχή μας είναι δύο βασικά στοιχεία που θα βοηθήσουν τον επίδοξο έμπορο να προσφέρει κάτι που κανείς άλλος δεν έχει σκεφτεί ή απλώς δεν έχει τύχει να προσφέρει μέχρι σήμερα.

Μια στοιχειώδης έρευνα αγοράς, ακόμη και μεταξύ του στενού συγγενικού και φιλικού του περιβάλλοντος, μπορεί να βοηθήσει τον επιχειρηματία να πάρει μια τεκμηριωμένη απόφαση για το τι λείπει από την αγορά και θα μπορούσε ο ίδιος να το εμπορευθεί σε λογικές τιμές. Μόλις λάβει αυτήν την απόφαση, ο «ψηφιακός» έμπορος θα έχει να αντιμετωπίσει κάποια πιο πρακτικά προβλήματα, όπως η εξασφάλιση ενός αρχικού κεφαλαίου για τις πρώτες παραγγελίες και τα έξοδα κίνησης της επιχείρησης, η κατασκευή μιας ιστοσελίδας που θα συστήσει την εταιρεία του στο κοινό, η εξεύρεση ενός αποθηκευτικού χώρου όπου θα τοποθετηθούν τα προϊόντα, αλλά και το πώς θα ξεχωρίσει από τον σωρό των δεκάδων ή και εκατοντάδων ομοειδών ηλεκτρονικών καταστημάτων που θα πρέπει να ανταγωνιστεί.

Τα χρήματα, πάντως, που χρειάζονται για το στήσιμο ενός e-shopείναι πολύ λιγότερα από εκείνα που απαιτούν τα φυσικά καταστήματα, γιατί εκ φύσεως το οργανόγραμμα και η δομή των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι πολύ πιο απλά. Πιο μεγάλη σημασία θα πρέπει να δώσει στην αποθήκευση και φύλαξη των προϊόντων στις κατάλληλες συνθήκες, ανάλογα με το είδος τους (ρούχα, φαγώσιμα, είδη τεχνολογίας κτλ.), καθώς και στην ταχύτητα παράδοσης των παραγγελιών στους πελάτες, μέσω ενός αξιόπιστου και αποτελεσματικού μεταφορικού δικτύου.

Όσο για την προβολή του ηλεκτρονικού καταστήματος, ο επιχειρηματίας δεν έχει παρά να ακολουθήσει τα ήθη της εποχής και να αξιοποιήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να απευθυνθεί σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μερίδα του κοινού. Ειδικά το TikTokαυτήν την περίοδο απασχολεί τους πάντες και είναι ένα πραγματικό… χρυσωρυχείο για όσους ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ κάθε νέο μέσο που θα έρχεται στην επιφάνεια θα προσθέτει νέα όπλα στη φαρέτρα των διαφημιζόμενων.

Όσοι, πάλι, είναι διατεθειμένοι να βάλουν το χέρι πιο βαθιά στην τσέπη μπορούν να καταφύγουν στις υπηρεσίες SEO (searchengineoptimization) για να δουν το κατάστημά τους να φτάνει πρώτο στις σελίδες των χρηστών που αναζητούν κάποιο σχετικό προϊόν. Γενικά πάντως το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένας κλάδος που πέρα από τα χρήματα βασίζεται κυρίως στις έξυπνες ιδέες, στη διορατικότητα και στην ικανότητα του επιχειρηματία να συμβαδίζει με την εποχή του.

Για περισσότερες πληροφορίες: https://www.aboutnet.gr

 

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey