Επικυρώθηκε η συμφωνία εξυγίανσης από το Εφετείο Βορείου Αιγαίου

«Ανάσταση» για τη ΝΕΛ

13/12/2013 - 15:06

«Η ΝΕΛ συμπλήρωσε 41 χρόνια και όλα δείχνουν ότι θα συνεχίσει να υπάρχει για άλλα τόσα. Εγώ μπορεί να μην υπάρχω, αλλά ο Όμιλος θα συνεχίσει να υπάρχει και να λειτουργεί», δήλωσε στο «Ε» χθες το απόγευμα ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης. 

«Η ΝΕΛ συμπλήρωσε 41 χρόνια και όλα δείχνουν ότι θα συνεχίσει να υπάρχει για άλλα τόσα. Εγώ μπορεί να μην υπάρχω, αλλά ο Όμιλος θα συνεχίσει να υπάρχει και να λειτουργεί», δήλωσε στο «Ε» χθες το απόγευμα ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης. Η παραπάνω δήλωση εκφράζει την πλήρη ικανοποίηση του ίδιου και του Δ.Σ. για την απόφαση του Εφετείου Βορείου Αιγαίου που επικύρωσε τη συμφωνία εξυγίανσης του Ομίλου.

Πρόκειται για μια πολύ σημαντική απόφαση, τόσο για τη ΝΕΛ όσο και συνολικά για τον ακτοπλοϊκό κλάδο, καθώς αλλάζει ριζικά τις ισορροπίες που είχαν διαμορφωθεί τις προηγούμενες δεκαετίες. Η επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης καθιστά τη ΝΕΛ τον πιο οικονομικά υγιή ακτοπλοϊκό όμιλο στον ελλαδικό χώρο, καθώς διαγράφει χρέη προς τράπεζες, άλλους πιστωτές και προμηθευτές, που προσεγγίζουν τα 140 εκατ. ευρώ κατά τις εκτιμήσεις μας, ο οποίος ταυτόχρονα λαμβάνει μισθώματα 20 εκατ. ευρώ ετησίως για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών.

Η συμφωνία εξυγίανσης, πέρα από τη διαγραφή των χρεών, θα επιφέρει και μεγάλη μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους του Ομίλου. Συγκεκριμένα οι τόκοι που θα πληρώνει ετησίως ο Όμιλος, θα μειωθούν κατά πέντε εκατομμύρια ευρώ!

Η πορεία εξυγίανσης της ΝΕΛ δεν τελειώνει εδώ. Είναι πολλά αυτά που μένει να γίνουν προκειμένου ο Όμιλος να ορθοποδήσει πλήρως. Θυμίζουμε ότι στις αρχές του χρόνου επρόκειτο να γίνει αύξηση κεφαλαίου, η οποία ματαιώθηκε επειδή δεν είχε εγκριθεί η συμφωνία εξυγίανσης.

Οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι που ανταγωνίζονται τη ΝΕΛ αυτήν τη στιγμή, είναι φορτωμένοι με υπέρογκα δάνεια, τα οποία είτε δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν, είτε τα εξυπηρετούν με δυσκολία. Οι πλέον υγιείς από αυτούς προχωρούν σε αυξήσεις κεφαλαίου (π.χ. «Μινωικές Γραμμές»), ενώ άλλοι αναγκάζονται να πουλήσουν πλοία για να μειώσουν τον τραπεζικό δανεισμό και να βρουν κεφάλαια κίνησης.

Το ιστορικό

Η με αριθμό 124 απόφαση του 2013 του Εφετείου Βορείου Αιγαίου θα μπει σε περίοπτη θέση στο αρχείο τής ΝΕΛ, τόσο γιατί επικυρώνει τη συμφωνία εξυγίανσης του Ομίλου, όσο και γιατί είναι αποτέλεσμα μιας αδυσώπητης δικαστικής διαμάχης, που κράτησε περίπου ενάμιση χρόνο.

Οι νομικοί σύμβουλοι της ΝΕΛ το καλοκαίρι τού 2012 είχαν σχεδιάσει και είχαν καταρτίσει μια συμφωνία που ικανοποιούσε όλες τις προϋποθέσεις του νόμου. Όμως σε κανένα στάδιο της διαδικασίας δεν μπορούσαν με βεβαιότητα να υποστηρίξουν πως το αίτημα θα γινόταν δεκτό από το δικαστήριο. Από τον Οκτώβριο του 2012, όταν εκδικάσθηκε η υπόθεση σε πρώτο βαθμό, απέναντι στη ΝΕΛ βρέθηκε ένας από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας. Ο Όμιλος Attica, που ανήκει στον Όμιλο MIG, είχε κάνει πρόσθετη παρέμβαση κατά της συμφωνίας εξυγίανσης, η οποία κρίθηκε απαράδεκτη από το Εφετείο. Την ίδια τύχη είχαν και οι άλλες πρόσθετες παρεμβάσεις ενάντια στη συμφωνία εξυγίανσης.

Οι παρεμβάσεις των ανταγωνιστών είχαν ως αποτέλεσμα να απορριφθεί πρωτοδίκως το αίτημα εξυγίανσης. Στο Εφετείο έγιναν δύο ακροαματικές διαδικασίες, μία το καλοκαίρι και μία συμπληρωματική το φθινόπωρο.

Το νομικό επιτελείο της ΝΕΛ σε όλες τις περιπτώσεις κατάφερε να απαντήσει με επάρκεια στα επιχειρήματα των αντιδίκων.

Ο Μυτιληνιός δικηγόρος τής ΝΕΛ Γιάννης Πετρέλλης έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή έκβαση της υπόθεσης. Σε δήλωσή του στο «Ε», τονίζει: «Η απόφαση του δικαστηρίου είναι μια θετική εξέλιξη για τη ΝΕΛ, για την ακτοπλοΐα, αλλά και για τα νησιά που εξυπηρετούνται από τα πλοία της εταιρείας. Η εξυγίανση του Ομίλου διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας όσων εργάζονται σε αυτόν και αναμένουμε να οδηγήσει σε αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των νησιών μας. Είναι γνωστά σε όλους μας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά μας αυτή την περίοδο.»

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey