«Δεν υπάρχει λόγος συνέχισης της 24ωρης λειτουργίας» έκρινε υπηρεσιακό στέλεχος, ενώ 80% των περιστατικών είναι πρόσφυγες!

Ξανά σε αμφισβήτηση το επιβαρυμένο ΠΕΔΥ

19/12/2017 - 12:11

Ενώ το 80% των προσερχόμενων ασθενών που παρακολουθεί το ΠΕΔΥ (πλέον Κέντρο Υγείας Μυτιλήνης) στην Επάνω Σκάλα είναι πρόσφυγες, κι ενώ εδώ και δύο χρόνια αποσυμφορεί με τη λειτουργία του το μοναδικό νοσοκομείο του νησιού μας, η 24ωρη λειτουργία του ΠΕΔΥ Μυτιλήνης τίθεται ξανά σε αμφισβήτηση και μάλιστα από συντοπίτη μας σύμβουλο στο υπουργείο Υγείας. Για το θέμα μίλησε στο «Ε», αλλά και στην σελίδα για θέματα υγείας «http://www.ygeia360.gr» ο διευθυντής του Κέντρου Υγείας Μυτιλήνης, Μιχάλης Χατζηγιάννης. Μάλιστα στην εφημερίδα μας εξήγησε ότι το 80% των περιστατικών είναι πρόσφυγες, ενώ το 90% των περιστατικών που παρακολουθεί ο γυναικολόγος του Κέντρου Υγείας είναι επίσης πρόσφυγες και μετανάστριες. Και το παραπάνω γεγονός έρχεται να συνδυαστεί με την επιβάρυνση που γνωρίζει το Νοσοκομείο Μυτιλήνης από το προσφυγικό και την έλλειψη προσφυγικού, αλλά και με την έκκληση των «Γιατρών χωρίς Σύνορα» να αναλάβουν και άλλοι φορείς και οργανισμοί την υγεία των προσφύγων.

«Το υπουργείο Υγείας, επισήμως, γνωρίζει τα πάντα για τις δράσεις μας, καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Πέρυσι μας επισκέφθηκε ο υπουργός Υγείας, ο κ. Ξανθός, ο οποίος είναι πλήρως ενήμερος για τα πάντα. Είμαστε, εξάλλου, η μοναδική δομή Υγείας, την οποία επισκέφθηκε και ο Ευρωπαίος Επίτροπος Υγείας, όταν ήρθε στο νησί μας συνοδευόμενος από τον γενικό γραμματέα Υγείας, τον κ. Γιάννη Μπασκόζο, εν μέσω της μεγάλης κρίσης» ανέφερε αρχικά ο κ. Χατζηγιάννης.

«Έχει επιλυθεί το προσφυγικό»;

Ο ίδιος σχολίασε αρνητικά την επίσημη τοποθέτηση της συμβούλου του υπουργού, κατά τη σύσκεψη που έγινε πριν από περίπου ένα μήνα στα γραφεία της 2ης ΥΠΕ, υπό την διοικήτρια, κ. Ιορδανίδου, μεταξύ όλων των επικεφαλής των δημόσιων δομών Υγείας της Λέσβου: «Η σύμβουλος, καταγόμενη μάλιστα από κωμόπολη της Λέσβου, διατύπωσε στη σύσκεψη αυτή την, προσωπική ελπίζω, αν και μίλησε εκ μέρους του υπουργείου, άποψη ότι πρέπει να σταματήσουμε να λειτουργούμε 24ωρο μιας και τώρα το προσφυγικό - μεταναστευτικό πρόβλημα έχει επιλυθεί και δεν είναι σε έξαρση!» 

Θυμίζουμε ότι η 24ωρη λειτουργία του Κέντρου Υγείας Μυτιλήνης, τότε ΠΕΔΥ, υπεγράφη κατά υπηρεσιακή κυβέρνηση, με υπουργό Υγείας, τον Θάνο Δημόπουλο. Μάλιστα ήταν το πρώτο πανελλαδικά και ξεκίνησε στις 7 Σεπτεμβρίου 2015. «Αυτό είναι το «ευχαριστώ» για όσα προσφέρουμε και το τόλμημα, που κάναμε με δική μας ευθύνη, και τις λύσεις που αναζητήσαμε, με δική μας πρωτοβουλία, με δωρεές ιατρικών συσκευών και ξενοδοχειακού υλικού, και προσωπική δουλειά εκτός ωραρίου για να στήσουμε αυτή τη δομή Υγείας - πρότυπο!  Εναλλακτικά, προτάθηκε από τη διοικήτρια της 2ης ΥΠΕ η αντικατάσταση ενός ειδικευμένου εφημερεύοντος με αγροτικό γιατρό για να σταλούν οι ειδικευμένοι να εφημερεύουν στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών του νοσοκομείου» προσέθεσε.

«Ένας γιατρός δεν μπορεί στο ωράριό του να ολοκληρώσει την παρακολούθηση των περιστατικό. Σε 24ωρη βάση υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης πολύ περισσότερων και καλύπτονται οι παθογένειες του πρωινού ωραρίου. Προφανώς τη νύχτα είναι χαμηλότερη η προσέλευση, αλλά τα απογεύματα πάλι υπάρχει προσέλευση έως τις 9 το βράδυ. Επίσης τα Σαββατοκύριακα είναι σημαντικό να είναι ανοιχτό το Κέντρο Υγείας Μυτιλήνης» εξηγεί ο κ. Χατζηγιάννης.

Έλλειψη συστήματος

Το χειρότερο γεγονός που παρατηρεί ο κ. Χατζηγιάννης είναι η έλλειψη συστήματος καταγραφείς. Όταν πηγαίνει ο οποιοσδήποτε ασθενής για εξετάσεις, δίνει το ΑΜΚΑ του και καταγράφεται έτσι το ιστορικό του, αλλά και οι εξετάσεις του. Οι πρόσφυγες και οι μετανάστες όμως δεν έχουν, με αποτέλεσμα, όπως λέει, πολύ συχνά το ίδιο άτομο να κάνει τις ίδιες εξετάσεις μέσα σε 5 μέρες δύο φορές. «Μπορεί ο ίδιος άνθρωπος να έρθει τρεις φορές την εβδομάδα, να κάνει τις ίδιες εξετάσεις με διαφορετικό γιατρό, αφού δεν θα δει τον ίδιο στα Επείγοντα, και να έχει πάει και άλλες τέσσερις φορές στο Νοσοκομείο! Δεν είναι ότι φταίει ο ίδιος, αλλά δεν υπάρχει σύστημα. Καταρχήν άντε να συνεννοηθείς μαζί του. Μετά ο ίδιος επειδή συνεχίζει να πονάει, νομίζει ότι χρειάζεται ξανά εξετάσεις. Πρέπει να τον θυμάται ο γιατρός κι αυτό είναι πολύ δύσκολο» εξηγεί.

Επίσης προσθέτει ότι δεν προσέρχονται με διερμηνέα οι πρόσφυγες κι αυτό δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο των γιατρών. «Καταρχήν πρέπει να επισημάνουμε ότι κανένας δεν είναι σε προτεραιότητα, ούτε ο Έλληνας ούτε ο μετανάστης. Δεν γίνεται διαλογή. Απλώς οι μετανάστες έρχονται κατά κύματα, τους βλέπουν οι ντόπιοι και θεωρούν ότι δεν θα εξυπηρετηθούν ποτέ και απογοητεύονται», εξηγεί.

Φωτο ΠΕΔΥ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Κέντρο Υγείας Μυτιλήνης: «Το 80% των περιστατικών είναι πρόσφυγες» είπε ο κ. Χατζηγιάννης

 

 

Ενώ θα μειωθεί κι άλλο το προσωπικό

Δύο μήνες αναμονής για ραντεβού!


Ο πρόεδρος συνταξιούχων ΝΑΤ, Στρ. Κόπανος.

 

Απηυδισμένος γιατί πρέπει να περιμένει δύο μήνες για να δει τον παθολόγο που τον εξυπηρετεί σε τακτική βάση, τόσο εκείνος όσο και άλλοι συνταξιούχοι είναι ο Στρατής Κόπανος, πρόεδρος της Ένωσης Συνταξιούχων ΝΑΤ Λέσβου και Γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συνταξιούχων Εμπορικού Ναυτικού. Ο κ. Κόπανος εξηγεί ότι η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, ενώ κρούει το καμπανάκι για το ότι το προσωπικό στο Κέντρο Υγείας Μυτιλήνης πρόκειται να λιγοστέψει κι άλλο και να προστεθούν και νέα προβλήματα στα ήδη υπάρχοντα. «Παλιότερα όλα δούλευαν ρολόι, μέσα σε μια εβδομάδα είχαμε το ραντεβού μας, τώρα περιμένουμε δύο μήνες!» αναφέρει.

«Και δεν είναι μόνο οι συνταξιούχοι, όλοι οι πολίτες περιμένουν. Δεν αντέχουμε και νομίζω ότι κανείς δεν μας ακούει», πρόσθεσε στο «Ε».

Επειδή τα έκτακτα περιστατικά έχουν αυξηθεί κατακόρυφα λόγω προσφυγικού, στο Τμήμα των Επείγοντων έχουν τοποθετηθεί δύο γιατροί. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μειώνονται οι γιατροί που παρακολουθούν τα προγραμματισμένα ραντεβού. «Δίκιο έχει ο κ. Κόπανος. Κλείνει ραντεβού στη γιατρό που τον παρακολουθεί. Η συγκεκριμένη όμως είναι άλλες φορές στα επείγοντα, οπότε τα ραντεβού της είναι το πολύ δύο την εβδομάδα. Οπότε εφόσον έχουν κλείσει οι προηγούμενες μέρες ο κ. Κόπανος θα πρέπει να περιμένει» εξηγεί  στο «Ε» ο προϊστάμενος του Κέντρου Υγείας, Μιχάλης Χατζηγιάννης. Σε αυτή την περίπτωση, προσθέτει, συνήθως οι γιατροί εξυπηρετούν την ημέρα που εφημερεύουν.

Το προσωπικό

Το ΚΥ Μυτιλήνης έχει τους πέντε γιατρούς (πρώην ΙΚΑ): Πνευμονολόγο, Γυναικολόγο, Οδοντίατρο, Μικροβιολόγο και Κυτταρολόγο. Σε μόνιμη βάση εργάζεται, επίσης, ένας Επιμελητής Β Γενικής Ιατρικής, μία Παθολόγος, μία επικουρική Παθολόγος. Επίσης έρχονται από μία φορά την εβδομάδα τέσσερις γιατροί Γενικής Ιατρικής, τα ραντεβού των οποίων έχουν κλείσει δύο μήνες πριν. «Αυτό που μας σώζουν είναι οι εφημερίες», επανέλαβε.

Στο μεταξύ μία γιατρός (η επικουρική παθολόγος) αναμένεται να μεταφερθεί τον επόμενο μήνα στο Νοσοκομείο Μυτιλήνης, όπου έχει προκηρυχθεί μόνιμη θέση, καθώς -και αυτό έχει σημασία- έμεινε απλήρωτη επί δύο μήνες ως επικουρική από τη μία και από την άλλη δεν προκηρύσσονται μόνιμες θέσεις στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey