
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Κακός χαμός για την πλαζ «Τσαμάκια»
Δεν είναι ούτε μία, ούτε δύο οι φορές που έχουμε καταγράψει από αυτήν εδώ τη στήλη παράπονα λουόμενων που κάνουν χρήση των υπηρεσιών της πλαζ στα «Τσαμάκια», αλλά και καταγγελίες για δολιοφθορές στον εξοπλισμό των επιχειρηματιών.
Είναι πρόσφατη μάλιστα και η δυναμική κόντρα του παραιτηθέντος πια δημοτικού συμβούλου Νίκου Κουρτζή με την πρόεδρο της ΑΔΕΛ Ταξιαρχούλα Πνακά, με καταγγελία για «παράλειψη του οικονομικού όρου για την καταβολή εκ μέρους του ιδιώτη που ανέλαβε την εκμετάλλευση της πλαζ Τσαμάκια», αξιολογώντας καταγγελίες άλλων επιχειρηματιών.
Αλλά και γενικά γύρω από την πλαζ «Τσαμάκια» διαφαίνεται μία απροσδιόριστη κόντρα και σύγκρουση συμφερόντων και θα λέγαμε μια παραπάνω ευαισθησία σχετικά με τη λειτουργία της. Όμως το προχθεσινό συμβάν με αγνώστους να ξηλώνουν τις σημαδούρες που οριοθετούν τα νερά της πλαζ, μία ημέρα πριν από την επίσκεψη των Επιθεωρητών της «Γαλάζιας Σημαίας», ξεπερνά κάθε προηγούμενο και δημιουργεί πια εύλογους προβληματισμούς.
Είναι μια δολιοφθορά που συνδέεται άμεσα με το σύμβολο ποιότητας στη μοναδική οργανωμένη πλαζ της Μυτιλήνης και προκαλεί αίσθηση. Κυρίως διότι για να ξηλωθούν οι σημαδούρες, απαιτούσε οργανωμένη προσπάθεια με τη συνδρομή πλωτού μέσου. Δεν ήταν απλά μια ζημιά που μπορεί να έκανε για πλάκα μια παρέα πιτσιρικάδων δηλαδή…
Α.Ω
Έρευνα για τη δακοκτονία
Ξεκινά πρόγραμμα συγκριτικών πειραματικών εργασιών καταπολέμησης του δάκου της ελιάς για το 2016 με την αξιοποίηση καινοτόμων τεχνολογιών. Στο πλαίσιο του προγράμματος, θα χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία των γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών GIS και GPS στη διαχείριση των από εδάφους δολωματικών ψεκασμών για την καταπολέμηση του δάκου της ελιάς σε τουλάχιστον 20.000 στρέμματα σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Πολύ καλά κάνει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και εφαρμόζει τέτοια προγράμματα. Όμως το ζήτημα είναι πως στην πράξη η καταπολέμηση του δάκου δεν έχει καμία σχέση με τις μεθόδους που εφαρμόζονται σε πειραματικό επίπεδο.
Κι αυτός είναι ο λόγος που το τελικό αποτέλεσμα απέχει πολύ από το προσδοκώμενο.
Ν.Μ.
Υπάρχουν κι άλλες επιλογές
Φέτος για ακόμη μια φορά η καταπολέμηση του δάκου γίνεται με την ίδια μέθοδο που γίνεται εδώ και δεκαετίες. Ψεκαστήρες πλάτης, συνεργεία ολιγάριθμων ψεκαστών που ζήτημα είναι να δουλεύουν τέσσερις ώρες την ημέρα. Από πέρυσι είχαμε προτείνει να αλλάξει ο τρόπος που γίνεται η δακοκτονία.
Να δοθεί η δυνατότητα στους ελαιοπαραγωγούς να κάνουν οι ίδιοι τους ψεκασμούς στα χωράφια τους, τουλάχιστον όσοι το επιθυμούν, ακολουθώντας τις οδηγίες των αρμόδιων γεωπόνων. Επίσης, είχαμε προτείνει να χρησιμοποιούνται ψεκαστικά μηχανήματα στα πεδινά ελαιοκτήματα και σε εκείνα όπου είναι εύκολη η πρόσβαση οχημάτων.
Θα εξετάσει τις προτάσεις αυτές η Περιφέρεια ή θα συνεχίσει να ακολουθεί την πεπατημένη, που είναι παραπάνω από βέβαιο ότι είναι αναποτελεσματική για το σκοπό που γίνεται;
Ν.Μ.
Τι κάνουν στη Χίο (1)
Σίγουρα είναι διαφορετικά τα δεδομένα των δύο πόλεων και κατ’ επέκταση των δύο προκυμαίων, αλλά έχει ενδιαφέρον να καταγραφεί η διαφορά λογικής των φορέων, των κατοίκων και των επαγγελματιών της Μυτιλήνης και της πόλης της Χίου.
Στη Χίο λοιπόν το εκεί Λιμεναρχείο αποφάσισε να επιτρέψει για πρώτη φορά, όπως σημειώνεται σε δημοσίευμα της συναδέλφου εφημερίδας «Πολίτης», η ελεύθερη διέλευση αυτοκινήτων και δικύκλων στην προκυμαία για ολόκληρη την καλοκαιρινή περίοδο.
Κι αυτό γιατί φέτος έχει παρατηρηθεί… μειωμένη κίνηση πεζών, κάνοντας το Λιμεναρχείο να σκεφτεί να επιτρέψει τη διέλευση στα οχήματα και τις απογευματινές-νυχτερινές ώρες στην προκυμαία της πόλης.
Οι κάτοικοι όμως και οι επαγγελματίες αντιδρούν μπροστά σε αυτήν την προοπτική συντεταγμένα, θέλοντας να διαφυλάξουν τον… «πεζόδρομο» στην προκυμαία που λειτουργεί το καλοκαίρι.
Τι κάνουν στη Χίο (2)
Την ίδια ώρα, εμείς στη Μυτιλήνη, εκτός του ότι είναι γνωστό πως σχεδιάζαμε (και πολύ θα θέλαμε κάποτε) η προκυμαία να μπαζωθεί και να γίνει ακόμα και με δύο λωρίδες για τα αυτοκίνητά μας, δεν έχουμε πραγματικά ιδέα του τι θέλουμε για την πόλη μας. Και δη την πρόσοψή της. Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε παραδείγματα, είναι γνωστά.
Ενώ για να πεζοδρομήσουμε το ιστορικό μας κέντρο, κάνουμε διαβουλεύσεις επί διαβουλεύσεων, το προσπαθούμε 20 χρόνια, αρνούμενοι όμως να θυσιάσουμε και την παραμικρή ευκολία μας στις μετακινήσεις μας, αλλά και το προσωπικό μας (μικρο)συμφέρον έναντι του κοινού καλού για την πόλη μας.
Ασφαλώς βέβαια -θα πει κανείς- πως η προκυμαία της Μυτιλήνης είναι βασικός οδικός άξονας σύνδεσης του λιμανιού με την πόλη και δεν μοιάζει με την προκυμαία της Χίου, ωστόσο, με βάση τα δικά μας δεδομένα, προκαλεί αίσθηση που οι γείτονές μας Χιώτες πρωτοστατούν στο να παραμείνει ένα μέτρο πεζοδρόμησης!
Αφού έχουμε συνηθίσει στα μέρη μας να καταγράφουμε προσπάθειες παράκαμψης στο οτιδήποτε κυκλοφοριακό μας παρουσιάζεται… Ας θυμηθεί μόνο κανείς τις αντιδράσεις και επωνύμων προσωπικοτήτων όταν η δημοτική αρχή Γιακαλή αποφάσισε επί αντιδημαρχίας Πατερέλλη να βάλει ένα τέλος στην αηδία με τα παρκαρισμένα οχήματα σε Καβέτσου και Οδυσσέα Ελύτη. Ως τις πεζοδρομήσεις σήμερα των Πίτσιου-Καρασάββα…
Μ.ΟΡΦ
82 εκ. ευρώ για… παρηγοριά;
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διέθεσε στην Ελλάδα άλλα 82,6 εκατ. ευρώ επιπλέον ως χρηματοδότηση έκτακτης ανάγκης μέσω των Ταμείων Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (ΤΑΜΕ) και Εσωτερικής Ασφάλειας (ΤΕΑ).
Μέσω του ΤΑΜΕ, δίδεται χρηματοδότηση έκτακτης ανάγκης ύψους 24,2 εκατ. ευρώ στο Υπουργείο Υγείας της Ελλάδας, προκειμένου να αυξήσει την ικανότητα παροχής πρωτοβάθμιας περίθαλψης σε μετανάστες και πρόσφυγες, ενώ επιπλέον 58,4 εκ. ευρώ χορηγούνται στο Υπουργείο Άμυνας της Ελλάδας για να παράσχει στους μετανάστες έκτακτη βοήθεια με τη μορφή καταλυμάτων, στέγης, σίτισης, υγειονομικής περίθαλψης και μεταφορών.
Για τις δραστηριότητες αυτές στην ηπειρωτική Ελλάδα θα δοθεί χρηματοδότηση ύψους 52,2 εκατ. ευρώ από το ΤΑΜΕ, ενώ 6,2 εκατ. ευρώ θα χορηγηθούν για την παροχή στήριξης στα κέντρα υποδοχής και ταυτοποίησης, μέσω του Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας (ΤΕΑ).
Εμείς αναρωτιόμαστε τώρα αν αυτά τα χρήματα που δίδονται σαφώς στα Υπουργεία Υγείας και Άμυνας είναι μια χείρα βοηθείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς την ελληνική κυβέρνηση, που βρέθηκε πρόσφατα στο μάτι του κυκλώνα παραδεχόμενη πως τα μεγάλα ποσά του προσφυγικού η Ευρώπη τα έδωσε κυρίως στις ΜΚΟ και χωρίς τη δυνατότητα κανενός ελέγχου από το ελληνικό κράτος.
Α.Ω
Μεγάλη η απόσταση
Το ερώτημα που θέσαμε σε συνομιλητή μας, που γνωρίζει καλά την κατάσταση της ΕΑΣ Λέσβου, ήταν πόσο κοντά βρίσκεται η ΕΑΣ Λέσβου σε συμφωνία για την ενοικίαση του πυρηνελαιουργείου με το φερόμενο ως ενδιαφερόμενο επιχειρηματία.
Εκείνος μάς απάντησε ότι είναι τόσο κοντά όσο εκείνος που θέλει να γίνει αστροναύτης σε σχέση με εκείνον που βρίσκεται στο διάστημα σε αποστολή με διαστημόπλοιο.
Δυστυχώς, αυτή είναι η πραγματικότητα, την οποία κάποιοι εξακολουθούν να μη θέλουν να τη βλέπουν, αν και δεν έχουν χρόνο για τέτοιες... ελαφρότητες!
Ν.Μ.
Κύριε Διευθυντά,
Χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με ανακοίνωσή της διέψευδε ότι αυξήθηκαν μετά το πραξικόπημα στην Τουρκία οι αφίξεις προσφύγων και μεταναστών από τις τουρκικές ακτές. Πριν ο αλέκτωρ λαλήσει τρεις όμως, κατέφθασαν χθες καραβιές με 100 τουλάχιστον πρόσφυγες μόνο στη Μυτιλήνη…
Διαπορών Μυτιληνιός