
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Συνάντηση για τη δακοκτονία
Στη γειτονική Χίο θα γίνει φέτος η Πανελλήνια Συνάντηση των γεωτεχνικών που ασχολούνται με τη δακοκτονία. Πρόκειται για ένα επιστημονικό συνέδριο που διοργανώνει κάθε χρόνο το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης προκειμένου να ενημερώνονται για τις τελευταίες επιστημονικές εξελίξεις οι γεωπόνοι που υπηρετούν στις διευθύνσεις Αγροτικών Οικονομίας. Ευχόμαστε να είναι ένα γόνιμο συνέδριο, καθώς ευελπιστούμε ότι και η νέα χρονιά θα δώσει μεγάλη παραγωγή ελαιοκάρπου.
Ν.Μ.
100 χιλ. ευρώ για ενημέρωση
Το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 100.000 ευρώ θα εισπράξει η ΠΑΣΕΓΕΣ από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να ενημερώσει τους Έλληνες αγρότες για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική. Η ΠΑΣΕΓΕΣ ήδη λαμβάνει σημαντικά κονδύλια για τις υπηρεσίες που προσφέρει στη διαδικασία κατάρτισης των αιτήσεων Ενιαίας Ενίσχυσης των αγροτών. Επιπροσθέτως, λαμβάνει κάθε χρόνο επιχορήγηση από τον ΕΛΓΑ, για να καλύπτει τις βασικές λειτουργικές ανάγκες της. Το ύψος της επιχορήγησης εξαρτάται από το ύψος των εσόδων του οργανισμού. Η ΠΑΣΕΓΕΣ είναι ιδεολογικό όργανο, σύμφωνα με το καταστατικό της, των αγροτικών συνεταιρισμών και των αγροτών της χώρας.
Ν.Μ.
Ελαιόλαδο κατά Αλτσχάιμερ
Η ελαιοκανθάλη είναι μία ουσία που προστατεύει τα νευρικά κύτταρα από το σχηματισμό αμυλοειδών πλακών. Αυτό έδειξε έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο της Λουιζιάνα. Η ελαιοκανθάλη είναι μια από τις ουσίες που περιέχονται στο ελαιόλαδο. Έτσι, άλλη μια έρευνα επιβεβαιώνει ότι το ελαιόλαδο είναι ένα εξαιρετικά ευεργετικό τρόφιμο για τον άνθρωπο.
Ν.Μ.
Μηνύματα προς τη ΝΕΛ
Οι δηλώσεις και οι πληροφορίες που είδαν τις τελευταίες ημέρες τη δημοσιότητα για τις άγονες γραμμές της Λήμνου, αποτελούν σαφέστατο μήνυμα προς τη ΝΕΛ. Επί της ουσίας το Υπουργείο Ναυτιλίας διαμηνύει στην εταιρεία πως είναι έτοιμο να σπάσει τη σύμβαση και να αναθέσει σε άλλη ναυτιλιακή τις άγονες γραμμές της Λήμνου. Μένει να δούμε αν οι απειλές θα υλοποιηθούν ή όχι.
Ν.Μ.
Μόλις έξι
Σε μόλις έξι σημεία της Λέσβου θα μπορούν οι ασφαλισμένοι τού ΟΑΕΕ να πληρώνουν τις εισφορές τους από τούδε και στο εξής. Μέχρι προσφάτως τα σημεία εξυπηρέτησής τους ήταν 70, σύμφωνα με ό,τι αναφέρουν στελέχη του Επιμελητηρίου Λέσβου. Δηλαδή, δε φθάνει που πληρώνουν τα μαλλιά της κεφαλής τους οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι έμποροι και οι βιοτέχνες της υπαίθρου, θα πρέπει να υφίστανται και πρόσθετη ταλαιπωρία. Χωρίς αμφιβολία πρόκειται για σαδιστικό σχεδιασμό.
Ν.Μ.
Νέες σημαίες…
Δαπάνη 180 ευρώ ενέκρινε η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου για την αγορά νέων σημαιών, ελληνικών και Ευρωπαϊκής Ένωσης, για το κεντρικό κτήριό της στην προκυμαία Μυτιλήνης.
Μικρή, αλλά αναγκαία δαπάνη, για να μην επαναληφθεί η πανάθλια εικόνα των κουρελιασμένων πανιών που κρέμονται στους ιστούς του ιστορικού κτηρίου-«προμετωπίδα» της Λέσβου.
ΜΑΡ.ΠΛ.
Χωρίς τοπικό ενδιαφέρον
«Το παιχνίδι ήταν εξ αρχής στημένο, για να κοπούν οι φιλοδοξίες ντόπιων στελεχών», σχολίαζε κομματικός παράγοντας σε σχέση με την απόφαση να ισχύσει αποκλεισμός λόγω εντοπιότητας στην επιλογή του διοικητή των περιφερειακών νοσοκομείων. Ερμηνεύοντας τα του «στημένου», εξηγούσε πως στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά κι όπου υπάρχουν πανεπιστημιακά νοσοκομεία, δεν έχει εφαρμογή ο ίδιος περιορισμός, οπότε και θα «τακτοποιηθούν» οι κατά τόπους εκλεκτοί.
Εδώ θέλησαν, σύμφωνα με την ίδια άποψη, να αποτρέψουν το τοπικό δυναμικό να ασχοληθεί με το Βοστάνειο, για αυτό και τώρα ελάχιστοι νοιάζονται για το ποιος θα αναλάβει στο Νοσοκομείο Μυτιλήνης. Αν και, ανεξαρτήτως προσώπου, θα έπρεπε όλοι ανεξαιρέτως να νοιαζόμαστε για τις «προδιαγραφές» και τα προσόντα του.
ΜΑΡ.ΠΛ.
Στα όρια του ρατσισμού…
Δοκιμάζει τις αντιλήψεις, τις νοοτροπίες, τη δημοκρατικότητα του καθένα μας το θέμα «ταμπού» που θα συζητήσει ξανά το Δημοτικό Συμβούλιο για τα εκδιδόμενα επ’ αμοιβή πρόσωπα, ώστε να αποφασίσει και το πού πρέπει να εγκαθίστανται.
Και δοκιμάζονται όλα αυτά γιατί μπορεί όπου ανοίγει ένα «σπίτι» να επικρατεί η άποψη (αλήθεια, είναι ή όχι πλέον παρωχημένη;) πως αυτομάτως υποβαθμίζεται η περιοχή, αλλά είναι και εξόχως ρατσιστικό να εντάσσεις το αρχαιότερο επάγγελμα του κόσμου στις «οχλούσες» δραστηριότητες και να το εξοστρακίζεις εκτός κατοικημένων περιοχών.
Αυτά, μαζί με το ερώτημα «τι θα έκανα αν δινόταν άδεια για “σπίτι” στη γειτονιά μου», προς προσωπικό προβληματισμό του καθένα μας.
… και της υπερβολής
Πάντως θα ήταν άδικο να μη σημειώσουμε ότι πρώτος τους ενδοιασμούς και τα σχόλια περί εξόχως ρατσιστικής απόφασης τους διατύπωσε ο καθ’ ύλην αρμόδιος για το θέμα, Γιάννης Βατός, που καλείται και να το διαχειριστεί.
Άλλωστε, όπως μας είπαν δημοτικοί υπάλληλοι, συχνά - πυκνά εμφανίζονται στο Δημαρχείο ενδιαφερόμενοι για τις άδειες, ζητώντας πληροφορίες. Μάλιστα προσφάτως υπήρξε κυρία αλλοδαπής καταγωγής που ρωτούσε να μάθει αν μπορεί να πάρει προς εκμετάλλευση και τις έξι άδειες στο νησί.
ΜΑΡ.ΠΛ.
Πανικός στο Χάλικα…
Αναγνώστης μας απ’ το Χάλικα, σε συνέχεια του χθεσινού μας σχολίου για την ανάγκη να υπάρξει συντονισμός-πρωτοβουλία για το κλάδεμα των δημοτικών δέντρων, επεσήμανε ότι χρειάζεται να εξεταστεί και το θέμα του κλαδέματος των ιδιωτικών δέντρων. Γιατί δεν είναι λίγοι εκείνοι που κόβουν τα κλαδιά των δέντρων στους κήπους τους και τα βγάζουν έξω από κάδους, όταν είναι γνωστό πως ο Δήμος δε συγκεντρώνει κλαδιά παρά μόνο σε συνεννόηση με την αρμόδια Υπηρεσία Καθαριότητας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί, όπως μας είπε, σωρός από κλαδιά που κοσμεί εδώ και μέρες μία στροφή, δημιουργώντας κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος. Στην καλύτερη περίπτωση δε, μόλις φυσήξει, τα κλαδιά θα σκορπίσουν. Και ποιος θα μαζέψει μετά.
ΜΑΡ.ΠΛ.
Και ένα απαραίτητο «κούρεμα»
Τα αλμυρίκια στον παραλιακό δρόμο Μυτιλήνης - αεροδρομίου έχουν μεγαλώσει υπερβολικά, τόσο μάλιστα, που σε πολλά σημεία, ιδιαίτερα απ’ το ύψος της στροφής Πληγωνίου και κάτω, τα κλαδιά τους εκτείνονται πάνω απ’ το οδόστρωμα, με κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος. Κι αυτό γιατί εμποδίζουν πεζούς και αυτοκίνητα, στην περίπτωση δε λεωφορείων, φτάνουν ν’ ακουμπούν στα παρμπρίζ τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Τώρα λοιπόν που η τουριστική περίοδος πλησιάζει και η περιοχή αποτελεί «βιτρίνα» για τους επισκέπτες μας, ας φροντίσουν οι αρμόδιοι να τα κλαδέψουν.
Τα πιο επικίνδυνα σημεία είναι στο ύψος τής ΕΚΟ και προς το αεροδρόμιο, στα «Κοχύλια», απέναντι απ’ τις ταβέρνες στο τέλος του αεροδρομίου, στο τέλος της πρώτης καντίνας κ.α..
Α.Ω.