Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Μένουν στα ευχολόγια και στις διαπιστώσεις!
Οι αφίξεις προσφύγων και μεταναστών από τα απέναντι παράλια, το Σαββατοκύριακο ξεπέρασαν τους 500, καθιστώντας την κατάσταση στη Μόρια εκρηκτική. Δεν χωρεί καμιά αμφιβολία ότι με αυτά τα δεδομένα η διαχείριση του προβλήματος γίνεται πολύ δύσκολη και πάντως δεν αντιμετωπίζεται με ευχολόγια και διαπιστώσεις, όταν τα πράγματα έχουν αφεθεί κυριολεκτικά στην τύχη τους! Ακόμα και οι φιλικά διακείμενοι στην κυβέρνηση εκπλήσσονται από την αδράνεια και την... χαλαρότητα των αρμοδίων για το θέμα, ενώ θα έπρεπε εδώ και μήνες να τρέχουν με τα χίλια για να μη βρεθούν φθινοπωριάτικα να μη ξέρουν τι να κάνουν, αν και δεσμεύτηκαν ότι θα αποσυμφορήσουν τη Μόρια. Το βέβαιο είναι ότι αν αφεθεί η υπόθεση στα χέρια των μέχρι τώρα υπευθύνων και με τους ρυθμούς που (δεν) κινούνται, θα έχουμε πολλά παρατράγουδα οδεύοντας προς τον χειμώνα, που δεν θέλουμε να σκεφτόμαστε. Η κυβέρνηση οφείλει να ενεργήσει άμεσα και αποτελεσματικά, μετακινώντας κόσμο από τα νησιά προς την ενδοχώρα, διαφορετικά το νησί θα βιώσει απρόβλεπτες καταστάσεις και θα βρεθεί και πάλι στα... μανταλάκια των διεθνών μέσων, για τις απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης τόσων ανθρώπων, σε άθλιες συνθήκες και με την τοπική κοινωνία στα «κάγκελα» για αυτά που υποχρεώνεται να ζήσει, εξαιτίας της ανεπάρκειας των κρατούντων! Δυστυχώς έχουμε... μπλέξει και κάθε μέρα που περνά γίνεται χειρότερη!
Μα.Μ.
Η σιωπή
«Για τα ακραίως ρατσιστικά συμβαίνοντα στη Λέσβο γράφει, σχεδόν καθημερινά, η «Εφημερίδα των Συντακτών», γράφουν κι άλλες εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας, γράφουν έντυπα του εξωτερικού (π.χ. Der Spiegel). Ο πρώην βουλευτής της ΝΔ και πρώην νομάρχης Λέσβου Παύλος Βογιατζής περίπου κραυγάζει κάτω ο φασισμός. Προηγήθηκε η κίνηση πολιτών «Συνύπαρξη και Επικοινωνία στο Αιγαίο». Και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, πρώτο πνευματικό ίδρυμα στα νησιά, ακόμα σιωπά. Η νέα στο πρυτανικό αξίωμα εκλεκτή συνάδελφος και φίλη Χρυσή Βιτσιλάκη με ακούει; Πρόκειται για θέμα εξόχως θεσμικό», υπογραμμίζει σε παρέμβαση του ο πρώην αντιπρύτανης του ιδρύματος Κ. Ζώρας.
Α. Ω.
Τα μέλη της ΄"Συνύπαρξης και Επικοινωνίας στο Αιγαίο" με φίλους τους από την Ένωση για την Ειρήνη στο Αιγαίο, Δημάρχους Αδραμυτίου, Περγάμου και πρώην Δημάρχους Δικελί, Διδύμων και Τσάνκαγια. Οι οποίοι, θα συναντηθούν σήμερα με το Δήμαρχο Λέσβου για να μεσολαβήσει να βοηθήσουν τους πληγέντες από την πυρκαγιά στο Μάτι. Μέχρι και για την πυρκαγιά στο Μάτι κάνει παρεμβάσεις η "Συνύπαρξη"!
Σε απόγνωση οι νεφροπαθείς
Εδώ και μήνες ο Σύλλογος Νεφροπαθών Λέσβου βρίσκεται σε μια κατάσταση, που ο ίδιος χαρακτηρίζει «δίνη εμπαιγμού και κοροϊδίας από όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες του υπουργείου υγείας και του νοσοκομείου».
Αναλυτικότερα, και για το θέμα μάλιστα έκανε σχετική ερώτηση το ΚΚΕ, η μονάδα τεχνητού νεφρού νοσοκομείου Μυτιλήνης βρίσκεται κυριολεκτικά στα χέρια του Θεού. «Από θαύμα δεν έχει υπάρξει σοβαρό περιστατικό. Ο αριθμός των αιμοκαθαιρόμενων τόσο των μονίμων όσο και των έκτακτων έχει ξεπεράσει κατά πολύ τις δυνατότητες της μονάδας, αλλά και του νοσηλευτικού προσωπικού. Για γιατρό νεφρολόγο δε μιλάμε. Έχουμε έναν και τον έχουν κάνει λάστιχο» επισημαίνει ο Δημήτρης Σαξιώνης, πρόεδρος του Συλλόγου.
Ο Σύλλογος Νεφροπαθών Λέσβου έχει εξαντλήσει κάθε δυνατή προσπάθεια για εξεύρεση λύσης, μα δυστυχώς όλες πέφτουν στο κενό. Άραγε θα λύσει κανείς το πρόβλημα;
Αν. Παζ.
Λύση για την αδυναμία ενημέρωσης
Στο πρόβλημα της αδυναμίας ενημέρωσης των σεισμοπαθών σχετικά με τις πληρωμές τους μέσω του ίντερνετ (ΔΙΑΥΓΕΙΑ), μετά την υποχρεωτική εφαρμογή και στην Ελλάδα σχετικής Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας, αναφέρεται στην καθιερωμένη ηλεκτρονική ενημέρωσή του ο συντονιστής για τα του σεισμού Βασ. Τεντόμας.
«Μετά από επίσκεψή μου στη ΔΑΕΦΚ, σημειώνει στη σχετική ενημέρωση του, συμφωνήθηκε να διαμορφωθεί και να διατεθεί σε κάθε αιτούντα προς ΔΑΕΦΚ ένα έντυπο-δήλωση του κάθε σεισμοπαθούς, που θα καταθέτει στην υπηρεσία (εφόσον βέβαια το επιθυμεί) και θα δηλώνει ότι δεν έχει αντίρρηση να δημοσιοποιηθούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που τον αφορούν». Έτσι προφανώς μπορεί να συνεχιστεί η χρήσιμη ενημέρωση για μια σειρά θέματα, όπως ποιες εγκρίσεις έγιναν για τη χορήγηση της επιδότησης συγκατοίκησης, ή ενοικίου, ή για τις κατεδαφίσεις και ότι άλλο θα προκύψει στα πλαίσια του... γολγοθά για την αποκατάσταση των σεισμοπλήκτων. Ο κ. Τεντόμας δείχνει το... δρόμο και όσοι θέλουν μπορούν να τον αξιοποιήσουν λύνοντας και τα χέρια του ιδίου για ενημέρωση.
Α.Ω.
Νέο πλοίο σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο!
Αλλαγή σκηνικού στις άγονες γραμμές, με το Υπουργείο Ναυτιλίας να απορρίπτει την προσφορά της Hellenic Seaways για τα δρομολόγια α) Λαύριο - Άγ. Ευστράτιος - Λήμνος και β) Λαύριο - Μεστά Χίου - Άγ. Ευστράτιος - Λήμνος, δίνοντας προβάδισμα στην προσφορά της ΚΙΑΡΑ Ναυτικής Εταιρείας. Όπως όλα δείχνουν, στις δύο αυτές γραμμές θα εισέλθει από την 1η Νοεμβρίου 2018 έως και τις 31 Οκτωβρίου 2019 το πλοίο «AQUA BLUE», όπως αναρτήθηκε μεταξύ άλλων στην ιστοσελίδα της Διαύγειας. Από τις πληροφορίες που υπάρχουν σχετικά, η HSW δεν θα εξασκήσει το δικαίωμα ένστασης, πραγματοποιώντας δρομολόγια στις δύο αυτές γραμμές με το «EXPRESS PEGASUS» ως και την καταληκτική ημερομηνία της ισχύουσας σύμβασης, στις 31 Οκτωβρίου. Αλλαγή θα υπάρξει όμως και στο πλοίο που εκτελεί την «μικρή κρουαζιέρα» του Αιγαίου, με στάση και στη Μυτιλήνη. Το «Νήσος Χίος» αντικαθιστά το «Νήσος Μύκονος», που μπήκε χθες για τον ετήσιο δεξαμενισμό του.
Α.Ω.
Έχουν αντίληψη των υποθέσεων; (1)
Προχθές ήταν ο βουλευτής της ΝΔ Χαρ. Αθανασίου ο οποίος δραστηριοποιήθηκε σχετικά και εξέδωσε και δελτίο Τύπου για την προβληματική περίπτωση του έργου του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου, στο οποίο όμως δεν παρείχε καμία ουσιαστική ενημέρωση σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι. Και χθες, σα να ήθελε να τον μιμηθεί (ακριβώς όμως!), το ίδιο έπραξε και ο κυβερνητικός βουλευτής Γιώργος Πάλλης. Ο οποίος σύμφωνα τουλάχιστον με ενημέρωση του φιλοσυριζαικό μπλογκ «mplokia.gr», επισκέφτηκε τον ΓΓ του Υπουργείου Υποδομών Γιώργο Δέδε και συζήτησε μαζί του τόσο για τον σταματημένο από τον Απρίλη οδικό άξονα Καλλονής-Σιγρίου, όσο και για τη Νότια Παράκαμψη. Τι αποκόμισε όμως ο κ. Πάλλης από την ίδια την πηγή ενημέρωσης για τα δύο αυτά σημαντικά έργα και προοπτικές για το νησί; Σύμφωνα με την σχετική του ενημέρωση το ότι «τα συγκεκριμένα έργα βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του Υπουργείου και πως σύντομα θα έχουμε θετικές εξελίξεις σχετικά με τα έργα αυτά»! Μιλάμε για τόσο σοβαρή και αναλυτική ενημέρωση για δύο καυτά ζητήματα που βάσει της κεντρικής ομιλίας του πρωθυπουργού στη Μυτιλήνη στη διάρκεια του Αναπτυξιακού Συνεδρίου τον περασμένο Μάη, είτε λειτουργούν (σ.σ. ο δρόμος Καλλονής-Σιγρίου!), είτε είναι σε φάση ολοκλήρωσης της μελέτης (σ.σ. η Νότια Παράκαμψη).
15/09/2018 Στο δρόμο! Η στάση στο φανάρι, εκεί που κάποτε υπήρχε ένα περίπτερο και δε θα το θυμάται πια κανείς! Ευτυχώς αυτά τα γκράφιτι δίνουν ζωή στο τσιμέντο και γι’ αυτό τα λατρεύω!
Έχουν αντίληψη των υποθέσεων ; (2)
Ο τοπικός τύπος όμως, και ειδικά το «Ε», έχει αναδείξει με πλείστα ρεπορτάζ τις παραμέτρους και τα ζητήματα που καθιστούν προβληματικά και τα δύο αυτά έργα, ζητώντας -ειδικά μετά από εμπεριστατωμένες εξαγγελίες που έγιναν αλλά σύντομα ξεχάστηκαν- συγκεκριμένες απαντήσεις ή διευκρινίσεις σχετικά με τη (μη) πορεία τους. Δεν είναι δυνατόν να μην το έχουν αντιληφθεί οι δύο βουλευτές μας και να αρκούνται να στέλνουν ανακοινώσεις απλά και μόνο για να προλάβει ο ένας τον άλλον να προαναγγείλει τις… θετικές εξελίξεις, χωρίς να δίνουν όμως την αίσθηση ότι έχουν και πράγματι αντίληψη του περιεχομένου των… θετικών εξελίξεων. Για την ιστορία λοιπόν το έργο Καλλονής-Σιγρίου περιμένει την ενεργοποίηση του ΑΚΤΩΡΑ που ανέλαβε το έργο (αντί του «Τοξότη») μέσα στο καλοκαίρι και για λόγους που μόνο το Υπουργείο ξέρει, δεν έχει μπει ακόμα στο έργο, αλλά κανείς από τους δύο βουλευτές που έμαθαν τα «σπουδαία», δεν μας ενημέρωσαν περί του τι είναι τελικά αυτά τα «σπουδαία» που θα εκκινήσουν ξανά το έργο. Ενώ για τη Νότια Παράκαμψη, είχαμε μείνει με μία πανηγυρική προαναγγελία του κ. Πάλλη πριν κάποιους μήνες για την ανακοίνωση «λύσης», η οποία πάντως δεν έτυχε κάποιου follow up. Και έχουμε μείνει έκτοτε να περιμένουμε (αφού σιωπηρά πήρε παράταση η απαγόρευση οικοδομικών αδειών επάνω στη ζώνη διέλευσης του οδικού αυτού άξονα) μία έγκριση για τον 3ο Συγκριτικό Πίνακα από το Συμβούλιο Δημοσίων Έργων, ενέργεια απαραίτητη για να ολοκληρωθούν οι οριστικές τεχνικές μελέτες…
Μ.ΟΡΦ