Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Τι αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι Συκάς, Ηλιόπουλος, Γκίκα και Περδικούρη;
Η πλειοψηφία του Διοικητικού Συμβουλίου ΕΛΜΕ Λέσβου, με ανακοίνωσή της, δηλώνει την αντίθεσή της στο θεσμό του «Σύμβουλου Σχολικής Ζωής», γιατί όπως σημειώνει κινείται μέσα σε ένα αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο και υποκαθιστά, μεταξύ άλλων, αρκετές αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων.
Μάλιστα το ΔΣ καλεί τους εκπαιδευτικούς να μην αναλάβουν έναν τέτοιο ρόλο, και τους ΣΔ να μη γνωμοδοτήσουν και να μη γίνουν συμμέτοχοι σε μια τέτοια αναχρονιστική και αντιδραστική εξέλιξη.
Ακόμη σημειώνεται πως το διεκδικητικό πλαίσιο περιλαμβάνει:
Η ανακοίνωση
Με την Y.A. Αριθμ. 129431/ΓΔ4 (ΦΕΚ Τεύχος B’ 4183/28.09.2020) το υπουργείο παιδείας προχώρησε στην καθιέρωση του θεσμού του «Σύμβουλου Σχολικής Ζωής» και βέβαια πριν στεγνώσει το μελάνι από το ΦΕΚ και πριν καλά- καλά το καταλάβουμε, ένας τουλάχιστο εκπαιδευτικός ανάλογα τη δύναμη του Σχολείου χρίζεται με τον παραπάνω τίτλο «τιμής».
Οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα του «συμβούλου σχολικής ζωής» ανάμεσα σε άλλα είναι «… να καθοδηγεί και να ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας».
Οι τελευταίες κινητοποιήσεις των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών ανέδειξαν, πως η κυβέρνηση και το υπουργείο όταν αναφέρονται σε «κρίσεις» στην εκπαιδευτική κοινότητα και σε «ακραίες» και «αντικοινωνικές» συμπεριφορές μαθητών, εννοούν κυρίως τις αποχές, τις καταλήψεις, τις παραστάσεις διαμαρτυρίας και την ζωντανή, ουσιαστική αγωνιστική δράση τους. Η οργανωμένη δράση των μαθητών και οι μορφές πάλης που επιλέγουν κάθε φόρα μέσα από συλλογικές διαδικασίες για τα σοβαρά ζητήματα που τους απασχολούν αποτελούν υγιή, παιδαγωγική και υπεύθυνη κοινωνική στάση. Από την άλλη όμως οι «αθώοι» κατά τ’ άλλα θεσμοί είναι αυτοί που κάτω από ορισμένες συνθήκες και συγκυρίες λειτουργούν ως μηχανισμοί καθοδήγησης συμπεριφορών, διαθέσεων και ιδεολογικού παρεμβατισμού, μηχανισμοί καταστολής κόντρα και έξω από τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των νέων συνολικά.
Ο «Σύμβουλος Σχολικής Ζωής» κινείται μέσα σε ένα αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο. Υποκαθιστά αρκετές αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων. Παρεμβαίνει σε όλα τα επίπεδα της εκπαιδευτικής κοινότητας κατηγοριοποιώντας απ’ τη μια μαθητές , οικογένειες - γονείς , εκπαιδευτικούς και σχολεία ενώ ταυτόχρονα απ’ την άλλη ενοχοποιώντας τους, αφήνει στο απυρόβλητο τη γενικότερη αντιλαϊκή κι αντιεκπαιδευτική πολιτική. Αποφασίζει και δρα χωρίς τον έλεγχο του ΣΔ και προφανώς δε λογοδοτεί στο ΣΔ. Λειτουργεί και υλοποιεί σε άμεση σχέση με τους μηχανισμούς της Διοίκησης. Αποτελεί τον συνδετικό κρίκο της Διοίκησης με την εκπαιδευτική κοινότητα με αυξημένο καθοδηγητικό και αποφασιστικό ρόλο, δρώντας σαν άμεσο και ευέλικτο πολυεργαλείο για την προπαγάνδιση, προώθηση και υλοποίηση της εκάστοτε αντιδραστικής εκπαιδευτικής πολιτικής.
Το Υπουργείο βάζοντας για άλλη μια φορά στην μέγγενη του οικονομικού εξορθολογισμού την συμβουλευτική, υποστηρικτική απαίτηση και ανάγκη μαθητών, γονιών και σχολικής κοινότητας γενικά, εξομοιώνει με επικίνδυνο, ανορθολογικό και αντιεπιστημονικό τρόπο διακριτά επιστημονικά πεδία με σεμινάρια αμφιβόλου ύλης και προέλευσης.
Ήδη πριν καλά καλά δημιουργηθεί ο νέος θεσμός πλήθος σεμινάρια, μοριοδοτούμενα και από τον ΑΣΕΠ, ξεφύτρωσαν και καλούν τους εκπαιδευτικούς και τους υποψηφίους εκπαιδευτικούς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για την αγορά προσόντων είτε για υπηρεσιακή εξέλιξη είτε για πρόσληψη.
Το καθηκοντολόγιο, ο καθορισμός νέων ρόλων και θεσμών σε εκπαιδευτικούς και σε ομάδες εργασίας μέσα στους Συλλόγους Διδασκόντων, αποτέλεσαν σπουδή των υπουργών παιδείας όλων των κυβερνήσεων μέχρι σήμερα. Συμπληρώνουν και δένουν με δείκτες που είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την αντιδραστική αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, με την αυτονομία της σχολικής μονάδας και την παραπέρα εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης και της παιδείας γενικότερα.
Καλούμε τους συναδέλφους να μην αναλάβουν έναν τέτοιο ρόλο, και τους ΣΔ να μη γνωμοδοτήσουν και να μη γίνουν συμμέτοχοι σε μια τέτοια αναχρονιστική και αντιδραστική εξέλιξη.
Παλεύουμε για:
Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου
Συκάς Γιάννης Ηλιόπουλος Μαρίνος Γκίκα Έφη Περδικούρη Μαρία