Από τις 10 Αυγούστου σταμάτησαν οι εργασίες στο «Αίολος Κεντέρης»

Μισοτελειωμένη η μετασκευή, απλήρωτοι οι ναυτικοί

13/10/2016 - 13:55

Δύο ναυτικοί, ο ύπαρχος του πλοίου και ο τρίτος μηχανικός, είναι τα μόνα άτομα που βρίσκονται στο «Αίολος Κεντέρης» από τις 10 Αυγούστου και μετά. Εδώ και ενάμιση μήνα, οι δύο ναυτικοί είναι απλήρωτοι και κανείς δεν τους λέει αν θα ολοκληρωθεί η μετασκευή του πλοίου και πότε. Τα μόνα πράγματα που λειτουργούν κανονικά είναι η τροφοδοσία και διαμονή των δύο ναυτικών σε ξενοδοχείο.

 

Δύο ναυτικοί, ο ύπαρχος του πλοίου και ο τρίτος μηχανικός, είναι τα μόνα άτομα που βρίσκονται στο «Αίολος Κεντέρης» από τις 10 Αυγούστου και μετά. Εδώ και ενάμιση μήνα, οι δύο ναυτικοί είναι απλήρωτοι και κανείς δεν τους λέει αν θα ολοκληρωθεί η μετασκευή του πλοίου και πότε. Τα μόνα πράγματα που λειτουργούν κανονικά είναι η τροφοδοσία και διαμονή των δύο ναυτικών σε ξενοδοχείο.

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι οι ναυτικοί του πλοίου πληρώνονται από το ναυλωτή, κι όχι από τη ΝΕΛ.

Στις 10 Αυγούστου σταμάτησαν οι εργασίες μετασκευής του πλοίου για να κάνουν τις καλοκαιρινές διακοπές τους οι εργαζόμενοι του ναυπηγείου. Σύμφωνα με τον τότε σχεδιασμό, οι εργασίες θα ξεκινούσαν την 1η Σεπτεμβρίου και προβλέπονταν να ολοκληρωθούν ως τα μέσα του ίδιου μήνα.

Ωστόσο η αντιπαράθεση της ΝΕΛ με το ναυλωτή του «Αίολος Κεντέρης», πάγωσε τη διαδικασία της μετασκευής. Είναι χαρακτηριστικό, όπως μάθαμε, ότι στο πάνω κατάστρωμα του πλοίου, στη διακεκριμένη θέση, έχουν ξηλωθεί όλα τα καθίσματα. Ο χώρος αυτός, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, επρόκειτο να διαμορφωθεί σε καζίνο.

Όπως έχει γράψει το «Ε» σε προηγούμενο ρεπορτάζ, ο πιθανότερος λόγος της αντιπαράθεσης μεταξύ της ΝΕΛ και του ναυλωτή του πλοίου, είναι το κόστος της μετασκευής. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ως τώρα πληροφόρηση, η πλευρά της ΝΕΛ επιδιώκει να γίνει επισκευή της Gas tourbine, ενώ ο ναυλωτής θεωρεί αναγκαία την αντικατάσταση της.

Αν η ΝΕΛ και ο ναυλωτής δεν καταλήξουν σε συμφωνία για το ζήτημα αυτό, δεν πρόκειται να προχωρήσει η μετασκευή. Κι όπως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις, όταν στο βάλτο τσακώνονται τα βουβάλια, την πληρώνουν τα βατράχια. Στην περίπτωση μας, τα βατράχια είναι οι δύο ναυτικοί που έχουν μείνει στο πλοίο απλήρωτοι και χωρίς ενημέρωση για το εργασιακό τους μέλλον.

 

Θα σπάσει ή όχι η ναύλωση;

Τις προηγούμενες ημέρες γράφαμε ότι η ΝΕΛ θέλει να σπάσει τη ναύλωση του «Αίολος Κεντέρης» με το επιχείρημα ότι ο ναυλωτής δεν πληρώνει τα μισθώματα ως οφείλει. Ο κ. Αβραντίνης ως ικανότατος διαπραγματευτής που είναι, έχει κάθε λόγο να διαρρέει ότι θέλει να σπάσει τη ναύλωση προκειμένου να πιέσει το ναυλωτή να υποχωρήσει στις δικές του πιέσεις.

Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως πράγματι η ΝΕΛ θέλει να σπάσει τη ναύλωση. Πρώτα από όλα γιατί το σπάσιμο της συμφωνίας θα σημαίνει πως η εταιρεία θα επιστρέψει στην κατάσταση που βρισκόταν πριν από τα τέλη του περασμένου Ιουνίου. Δηλαδή δεν θα έχει καμία πηγή εσόδων.

Επιπρόσθετα θα μπει σε νέες περιπέτειες και δικαστικές διαμάχες. Ήδη η εταιρεία έχει να αντιμετωπίσει περίπου 980 δικαστικές υποθέσεις πάσης φύσεως και άρα δεν έχει κανένα λόγο να ανοίξει καινούργιες.

Επιπλέον με το σπάσιμο της συμφωνίας, ο ναυλωτής θα ζητήσει να αποζημιωθεί για τις εργασίες που έγιναν στο πλοίο ως τώρα. Κι επειδή δεν υπάρχει άλλος τρόπος να αποζημιωθεί, θα προσπαθήσει να δεσμεύσει το πλοίο. Αυτό σημαίνει ότι το «Αίολος Κεντέρης» θα μείνει παροπλισμένο στο λιμάνι της Αγκούστα (Σικελία) για μεγάλο χρονικό διάστημα και η διοίκηση του λιμανιού θα διεκδικήσει αποζημίωση από τη ΝΕΛ για τον παροπλισμό του πλοίου.

Ακόμη κι αν τίποτα από τα παραπάνω δεν συμβεί, το πλοίο για να επιστρέψει στον Πειραιά, θα απαιτηθεί να ρυμουλκηθεί καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η μετασκευή του. Το κόστος της ρυμούλκησης δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο.

Όλα τα παραπάνω σίγουρα είναι σε γνώση της διοίκησης της ΝΕΛ, που θα τα σταθμίσει και ανάλογα θα πράξει.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey