Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Βόμβα πολλών μεγατόνων έριξε στη χθεσινή σύσκεψη για την ακτοπλοΐα ο βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Τέρενς Κουίκ, ο οποίος ανέφερε ότι έχει την πληροφορία πως το Υπουργείο Ναυτιλίας περιμένει να χρεωκοπήσει η ΝΕΛ προκειμένου να αποδεσμευτούν 10 εκατ. ευρώ από τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών. Με το ποσό αυτό, θα χρηματοδοτηθεί η εταιρεία που θα δρομολογήσει πλοίο στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα ή Θεσσαλονίκη. Ο κ. Κουίκ διευκρίνισε ότι η χρεωκοπία τής ΝΕΛ θα επέλθει στην περίπτωση που το δικαστήριο δεν κάνει δεκτό το αίτημα εξυγίανσης της εταιρείας. Θυμίζουμε ότι αναμένεται η απόφαση του Εφετείου Βορείου Αιγαίου επί του αιτήματος εξυγίανσης του ομίλου τής ΝΕΛ.
Οι τόνοι ανέβηκαν όταν ο περιφερειακός σύμβουλος Βασίλης Τεντόμας κατηγόρησε τον περιφερειάρχη Νάσο Γιακαλή πως δεν έχει δείξει το απαιτούμενο ενδιαφέρον για την υπόθεση, για να εισπράξει την ανταπάντηση του κ. Γιακαλή: «Φαίνεται ότι έχει προσωπικό πρόβλημα μαζί μου». Στο στόχαστρο του κ. Τεντόμα μπήκαν και οι βουλευτές τής Ν.Δ., αλλά και οι του ΠΑΣΟΚ, που απουσίαζαν από τη σύσκεψη.
Η σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, αφορούσε στο σύνολο των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου στις ακτοπλοϊκές τους συνδέσεις. Ωστόσο, η συζήτηση επικεντρώθηκε στην πρόσφατη αποδρομολόγηση του «Blue Star Patmos» από τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.
Ο κ. Γιακαλής, ανοίγοντας τη συζήτηση, έκανε μια επισκόπηση όλων των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Αναφερόμενος στη σύσκεψη που έγινε στην Αθήνα την προηγούμενη εβδομάδα, είπε πως ήταν εξοργιστικός ο τρόπος που παρουσίασε την κατάσταση ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, διότι ούτε λίγο ούτε πολύ, κατά τον υπουργό, οι κάτοικοι των νησιών μας πρέπει να συμβιβαστούν με την υπάρχουσα κατάσταση. Ο περιφερειάρχης, τονίζοντας πως η κατάσταση έχει φθάσει στο απροχώρητο, αρκετές φορές ο υπογράμμισε ότι όποια απόφαση ληφθεί, θα πρέπει να υποστηριχθεί από όλους τους φορείς.
Παρεμβάσεις
Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και η τοποθέτηση του δημάρχου Λέσβου, Δημήτρη Βουνάτσου, ο οποίος σημείωσε ότι «δεν πάει άλλο», αναφερόμενος στις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις που έχει η μείωση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων που συνδέουν τα νησιά μας με τον Πειραιά. Μεταξύ άλλων, ο κ. Βουνάτσος πρότεινε να αξιοποιηθεί η επικείμενη επίσκεψη στη Λέσβο του πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά, για να του τεθεί το ζήτημα.
Ο δήμαρχος Χίου και πρόεδρος της ΠΕΔ Βορείου Αιγαίου, Πολύδωρος Λαμπρινούδης, τόνισε ότι το ζήτημα είναι πολιτικό και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπισθεί. Υπογράμμισε πως το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει και το πεπόνι και το μαχαίρι, και αυτό οφείλει να δώσει λύση στο ζήτημα. Κι αν είναι αναγκαίο, να χρηματοδοτηθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών για τους χειμερινούς μήνες ώστε να μη διακόπτονται τα δρομολόγια.
Ο βουλευτής τού ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Ζερδελής παρουσίασε τις θέσεις του κόμματός του για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, υπογραμμίζοντας ιδιαίτερα αυτήν που μιλάει για δημιουργία δημόσιου φορέα για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με τη συμμετοχή της αυτοδιοίκησης. Επίσης μίλησε για την ανάγκη επανεξέτασης του θεσμικού πλαισίου για τις άγονες γραμμές.
Ο βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Τέρενς Κουίκ, μεταξύ άλλων, πρότεινε τη χορήγηση πλήρως αφορολόγητου πετρελαίου στα πλοία τις ακτοπλοΐας, την κάλυψη από το κράτος των ασφαλιστικών εισφορών των ναυτικών και την καθημερινή δρομολόγηση πλοίου (στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη), όπως και να υπάρχουν δύο δρομολόγια την ημέρα όποτε απαιτείται.
Ο περιφερειακός σύμβουλος Στρατής Κόρακας είπε πως θα πρέπει να σταματήσει να χρησιμοποιείται η «καραμέλα» της νησιωτικότητας και ότι τάχα δεν ξέρουν οι κυβερνήσεις την κατάσταση που επικρατεί στα νησιά. Ακόμη υπογράμμισε ότι ο ίδιος δεν πρόκειται να συνηγορήσει σε μια διαδικασία αγωνιστικής εκτόνωσης, ενώ αντιθέτως θα συμβάλει σε έναν ουσιαστικό και μαχητικό αγώνα. Παράλληλα σημείωσε πως η θέση τού Κ.Κ.Ε. για αποκλειστικά δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι η μόνη που μπορεί να λύσει το πρόβλημα.
Ο περιφερειακός σύμβουλος Βασίλης Τεντόμας τόνισε πως η απεργία της 6ης Νοεμβρίου είναι μια καλή ευκαιρία για να πραγματοποιηθεί μια μεγάλη κινητοποίηση για το ακτοπλοϊκό ζήτημα. Επίσης ανέφερε πως θα πρέπει να κηρυχθεί ανεπιθύμητος στη Λέσβο ο πρωθυπουργός αν δε λυθεί το πρόβλημα.
Συγκροτήθηκε Επιτροπή Αγώνα για το ακτοπλοϊκό
Μετά από μια μαραθώνια συνεδρίαση που κράτησε περίπου πέντε ώρες, αποφασίστηκε να συγκροτηθεί Επιτροπή Αγώνα για τα ακτοπλοϊκά προβλήματα των νησιών του Βορείου Αιγαίου. Τις επόμενες ημέρες η Επιτροπή θα διαμορφώσει το διεκδικητικό πλαίσιο το οποίο θα ζητάει λύσεις για το σύνολο των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα νησιά της Περιφέρειας. Στη συνέχεια, θα επιδιωχθεί συνάντηση με τον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, και τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, από τους οποίους θα ζητηθεί η ικανοποίηση των αιτημάτων.
Στην Επιτροπή Αγώνα συμμετέχουν ο περιφερειάρχης Νάσος Γιακαλής, ο πρόεδρος της ΠΕΔ Βορείου Αιγαίου, Πολύδωρος Λαμπρινούδης, οι δήμαρχοι των νησιών, οι γεωγραφικοί αντιπεριφερειάρχες και ο πρόεδρος του ΕΟΑΕΝ και πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου, Θράσος Καλογρίδης.
Στη σύσκεψη δε λήφθηκε απόφαση αν θα πραγματοποιηθεί κινητοποίηση για το ακτοπλοϊκό ζήτημα στις 6 Νοεμβρίου, όπως πρότεινε ο κ. Τεντόμας.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο αντιδήμαρχος Λήμνου Παναγιώτης Τσανταρλιώτης, ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος για θέματα Λήμνου Σάββας Βαρελτζής και ο περιφερειακός σύμβουλος Βαγγέλης Γιαρμαδούρος περιέγραψαν τις δραματικές καταστάσεις που βιώνουν οι κάτοικοι της Λήμνου και η οικονομία νησιού. Μεταξύ άλλων, ανέφεραν ότι κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού υπήρξαν ομαδικές ακυρώσεις κρατήσεων, από τουρίστες που δεν μπορούσαν να φθάσουν στο νησί.
Ο κ. Τσανταρλιώτης ανέφερε ότι θα γίνει προσφυγή στη Δικαιοσύνη για την περίπτωση του πλοίου «Aqua Maria». Ακόμη είπε πως τέλος Οκτωβρίου τελειώνει η ετήσια ακινησία τού «Ταξιάρχης» και θα έπρεπε να επιστρέψει στα δρομολόγιά του, αντ’ αυτού όμως το πλοίο θα βγει εκ νέου σε ετήσια ακινησία για τη νέα χρονιά.
Εκτενής παρουσίαση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν η Χίος, η Σάμος, η Ικαρία και οι Φούρνοι, έγινε από τους αντιπεριφερειάρχες Κώστα Γανιάρη και Θεμιστοκλή Παπαθεοφάνους.
Τέλος, ο πρόεδρος του ΕΟΑΕΝ, Θράσος Καλογρίδης, μετέφερε στη σύσκεψη την πρόταση του Ομίλου να επεκταθεί η επιδοτούμενη γραμμή Λαύριο - Μεστά - Ψαρά, σε Λέσβο, Λήμνο και Αλεξανδρούπολη.