«Φουλ τις μηχανές» για να προχωρήσει το έργο του βιολογικού των νοτιόχωρων της Μυτιλήνης, βάζει τώρα η ΔΕΥΑΜ μετά την προχθεσινή έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο Μυτιλήνης, για την επιλογή της θέσης (Κατσουκίδη) όπου θα κατασκευαστεί η μονάδα του βιολογικού.
Στο «πνεύμα των ημερών» το προχθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο Μυτιλήνης, με ομόφωνες αποφάσεις και χωρίς συγκρούσεις
«Φουλ τις μηχανές» για να προχωρήσει το έργο του βιολογικού των νοτιόχωρων της Μυτιλήνης, βάζει τώρα η ΔΕΥΑΜ μετά την προχθεσινή έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο Μυτιλήνης, για την επιλογή της θέσης (Κατσουκίδη) όπου θα κατασκευαστεί η μονάδα του βιολογικού. Μετά από πολλά χρόνια καθυστερήσεων και «αφού “πάθαμε και μάθαμε” -από τις διαφωνίες που δημιούργησαν παλινωδίες», όπως χαρακτηριστικά παρατήρησε ο επικεφαλής της ΔΑΣ, Βαγγέλης Χριστοδούλου, το Συμβούλιο κατέληξε σε μια απόφαση για τη θέση και ξεκινούν άμεσα οι προσπάθειες για να υλοποιηθεί το έργο. Επηρεασμένο από το κλίμα των ημερών, το προχθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο χαρακτηρίστηκε από ένα ασυνήθιστα ήπιο κλίμα, όπου παρότι δεν έλλειψε η κριτική και οι εκατέρωθεν αιχμές, διατηρήθηκαν χαμηλοί τόνοι και μάλιστα υπήρξαν και πολλές ομόφωνες αποφάσεις.
Την ανάγκη να υλοποιηθεί το συντομότερο, το έργο του βιολογικού καθαρισμού στο νότιο τμήμα της Μυτιλήνης, αναγνώρισαν όλοι κατά την προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς, όπως τονίστηκε, η πόλη επεκτείνεται με γρήγορους ρυθμούς και δεν μπορεί να συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση με πολλές αποχετεύσεις να καταλήγουν στη θάλασσα ρυπαίνοντας και υποβαθμίζοντας τις μοναδικές παραλίες στην περιοχή της Κρατήγου αλλά και γενικά βλάπτοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Έκκληση Χατζηκομνηνού…
Ο επικεφαλής της «Επόμενης Μέρας», Άρης Χατζηκομνηνός, και ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξής του, πρώην Πρόεδρος της ΔΕΥΑΜ, Γιώργος Παλαιολόγος, υποστήριξαν σθεναρά την άποψη που από την αρχή έχουν εκφράσει, να ενωθούν τα δίκτυα της περιοχής με τον Καρά Τεπέ και να μη γίνει νέα μονάδα βιολογικού. Όμως διατήρησαν στις τοποθετήσεις τους, χαμηλούς τόνους και όταν σε κάποιο σημείο ασκήθηκε κριτική με έντονο ύφος από την πλευρά του Δημάρχου Νάσου Γιακαλή γιατί η προηγούμενη δημοτική αρχή επί τέσσερα χρόνια, δεν είχε κάνει την παραμικρή ενέργεια για το έργο, ο κ. Χατζηκομνηνός εξέπληξε τους πάντες λέγοντας: «Ας μην ανεβάζουμε τους τόνους. Κάνει κακό και σε εμάς και σε εσάς. Έχουμε μια διαφορετική άποψη. Είναι άδικο να λες ότι δεν κάναμε τίποτα. Η όποια διαφορετική ψήφος μας, δεν θα επηρεάσει την απόφασή σας, δεν θα σας δημιουργήσουμε πρόβλημα». Βέβαια στην τοποθέτησή του, ο πρώην Δήμαρχος Άρης Χατζηκομνηνός παραδέχθηκε ότι επί θητείας του, είχε «παραμελήσει» το συγκεκριμένο έργο, δίνοντας βάρος στα δίκτυα των Λουτρών και των βορειόχωρων της πόλης.
Αισιόδοξος ο Πρόεδρος
Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΜ, Κώστας Κατσαρός, στην τοποθέτησή του, εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι από τη στιγμή που το Δημοτικό Συμβούλιο επέλεξε τη θέση, μπορεί να προχωρήσει ο μελετητής για την οριστική μελέτη. Ήδη έχει κατατεθεί προκαταρκτική μελέτη για έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, για έγκριση περιβαλλοντικών όρων, ενώ προέβλεψε ότι το πολύ σε τρεις μήνες θα παραδοθεί πλέον και η οριστική μελέτη, η οποία επίσης εκπονείται. Το έργο έχει ήδη πάρει προένταξη για το Ειδικό Πρόγραμμα Αειφόρου Ανάπτυξης του ΕΣΠΑ, ενώ υπολογίζεται ότι θα κοστίσει συνολικά 25 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά το θέμα της επιλογής της σύνδεσης με τον Καρά Τεπέ, τονίστηκε πολλές φορές από τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΜ αλλά και από τον Δήμαρχο Μυτιλήνης, Νάσο Γιακαλή, και τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Παντελή Πατερέλλη, ότι η λύση αυτή είναι απαγορευτική, σύμφωνα με τους μελετητές. Και αυτό γιατί θα πρέπει να γίνει επέκταση του υπάρχοντος ΒΙΟΚΑ στον Καρά Τεπέ, για να δεχθεί και αυτό το τμήμα της πόλης, και μαζί με ένα αντλιοστάσιο που θα χρειαστεί να κατασκευαστεί, θα φθάσει το κόστος 7,4 εκατ. ευρώ. Αν κριθεί μάλιστα ότι θα πρέπει να γίνει νέος αγωγός που θα συνδέσει την περιοχή με τον Καρά Τεπέ, τότε το κόστος υπερδιπλασιάζεται, ενώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και το γεγονός ότι το 25% της Μυτιλήνης, δεν έχει ακόμη συνδεθεί με τη μονάδα του βιολογικού, οπότε θα χρειαστεί και επιπλέον επέκταση. Με τα σημερινά δεδομένα, η δημιουργία νέας μονάδας στη θέση Κουτσουκίδη, θα κοστίσει 8,8 εκατ. ευρώ περίπου (μόνο η μονάδα χωρίς τα δίκτυα, αντλιοστάσια κλπ).
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Προέδρου της ΔΕΥΑΜ, το έργο μπορεί να ενταχθεί το 2011 στο ΕΣΠΑ και να ολοκληρωθεί μέχρι το 2013- 2014.
«Να μη χαθεί άλλος χρόνος»
Οι επικεφαλής των παρατάξεων «Σύμπραξη τώρα» και ΔΑΣ, Γιάννης Ζερδελής και Βαγγέλης Χριστοδούλου, τόνισαν ότι «η υπάρχουσα κατάσταση στο νότιο τμήμα της πόλης, δεν μπορεί να συνεχιστεί και είναι ανάγκη να πάρουμε γρήγορες αποφάσεις, για να υλοποιηθεί το έργο λαμβάνοντας υπόψη, τη μεγάλη ανάπτυξη που παρουσιάζει αυτό το τμήμα της πόλης. «Χάθηκε πολύτιμος χρόνος από τις διαφωνίες μας για τη θέση. Να αναγνωρίζουμε τα λάθη μας και να παίρνουμε διδάγματα από αυτά. Είναι καιρός να προχωρήσουμε», τόνισε ο Βαγγέλης Χριστοδούλου σε μια τοποθέτηση που συζητήθηκε.
Η δημοτική σύμβουλος, πρώην Αντιδήμαρχος Λένα Πετρέλλη, στην τοποθέτησή της, κάλεσε όλους ν’ αφήσουν πίσω τις όποιες διαφωνίες και να στηρίξουν την απόφαση για την επιλογή της θέσης ώστε να προχωρήσει το έργο. Ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο με τέσσερις λευκές ψήφους (Χατζηκομνηνός, Παλαιολόγος, Αντωνιάδης, Παπαπαναγιώτου) επέλεξε τη θέση Κουτσουκίδη ΙΙ, για το σημείο όπου θα γίνει η μονάδα λυμάτων. Επίσης ενέκρινε την τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου στη θέση αυτή. Αξίζει να σημειωθεί ότι την εισήγηση της δημοτικής αρχής, υπερψήφισαν οι δημοτικοί σύμβουλοι της «Επόμενης Μέρας», Βαγγέλης Μάκρας, Στρατής Κύτελης και Βασίλης Κουνέλλης.
Συμφωνία για τους οδηγούς ταξί
Το θέμα της σύναψης σύμβασης με το αστικό ΚΤΕΛ για τη συνέχιση του έργου των δημοτικών συγκοινωνιών, απασχόλησε μεγάλο μέρος της προχθεσινής συνεδρίασης, παρουσία εκπροσώπων των οδηγών ταξί, οι οποίοι ήταν έτοιμοι να ξεκινήσουν κινητοποιήσεις σε περίπτωση που αποφασιζόταν η επέκταση των δημοτικών συγκοινωνιών και σε άλλες περιοχές, πέρα από αυτές όπου ήδη υλοποιείται το πρόγραμμα. Μπροστά στις πιέσεις των οδηγών ταξί, η δημοτική αρχή υποχώρησε και απέσυρε τελικά την πρόταση που είχε ετοιμάσει για τη συνεδρίαση, για επέκταση των δρομολογίων και σε άλλες δυο περιοχές.
Η συνάντηση που είχε ο Δήμαρχος Νάσος Γιακαλής προχθές το μεσημέρι, λίγες ώρες πριν τη συνεδρίαση, φαίνεται ότι έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εισήγηση που ο ίδιος ο Δήμαρχος κατέθεσε στο Συμβούλιο για το θέμα. Συγκεκριμένα, πρότεινε μετά τη λήξη του προγράμματος «Συν-Κοινωνία» που υλοποιούσε η ΚΕΔΚΕ, να συνεχίσει ο δήμος το πρόγραμμα με τα ΚΤΕΛ, παραχωρώντας τους τα δυο mini bus που διαθέτει, για χρήση, χωρίς να επιβαρυνθεί οικονομικά (πέρα ίσως από 100 ή 200 ευρώ το μήνα) για τη συνεργασία. Το ΚΤΕΛ θα συνεχίσει τα δρομολόγια σε Χρυσομαλλούσα, Συνοικισμό, Λαγκάδα, διατηρώντας την τιμή εισιτηρίου στα 50 λεπτά καθώς και τις δωρεάν κάρτες (πάσο) για ορισμένες κατηγορίες συμπολιτών.
Ο κ. Γιακαλής τόνισε ότι λαμβάνοντας υπόψη τις διαμαρτυρίες που εξέφρασαν οι οδηγοί ταξί για την αρνητική επίδραση που θα έχει στη δουλειά τους, η επέκταση των δρομολογίων και σε άλλες περιοχές (Χάλικες, Καλλιθέα) προς το παρόν προτείνει να διατηρηθούν τα ήδη υπάρχοντα δρομολόγια και μελλοντικά να επανεξετάσει το θέμα.
Ο εκπρόσωπος των οδηγών ταξί, κ. Παναγιώτης Σπανός, στην τοποθέτησή του, τόνισε ότι ήδη οι οδηγοί ταξί βλέπουν το εισόδημά τους να συρρικνώνεται και ενδεχόμενη επέκταση των δρομολογίων, θα είναι καταστροφική για εκείνους. «Σίγουρα είναι στην επιλογή του δημότη να επιλέξει με ποιο τρόπο θέλει να μετακινηθεί, όμως αν μπουν και άλλα δρομολόγια, 170 οικογένειες και άνθρωποι που επένδυσαν για να πάρουν ένα αυτοκίνητο, θα καταστραφούν. Πρέπει και εκείνοι να ζήσουν. Η δουλειά μας θα περιοριστεί και θα καταλήξουμε να δουλεύουμε μόνο στις πιάτσες».
Ο επικεφαλής της ΔΑΣ, Βαγγέλης Χριστοδούλου, εξέφρασε πάντως την επιφύλαξή του αφενός για το ενδεχόμενο να κληθεί αργότερα ο δήμος κάποια στιγμή να επιβαρυνθεί οικονομικά για τη στήριξη του προγράμματος και αφετέρου για το γεγονός ότι με την απόφαση να μην ξεκινήσουν νέες γραμμές, χωρίζονται σε κατηγορίες οι πολίτες της Μυτιλήνης και στερείται σε κάποιους το δικαίωμα των φθηνών συγκοινωνιών. Ιδιαίτερα τη δεύτερη άποψή του, συμμερίστηκαν και άλλοι σύμβουλοι, γι’ αυτό και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Παντελής Πατερέλλης είπε πολλές φορές ότι το θέμα μελλοντικά μπορεί να ξαναέρθει στο συμβούλιο.
Πάντως, όπως τόνισε ο Δήμαρχος Νάσος Γιακαλής, το θέμα της συνέχισης του προγράμματος «Συν-Κοινωνία», έχει τεθεί και στην ΚΕΔΚΕ και εξετάζεται η δυνατότητα συνέχισής του. Η απόφαση για τη συνέχιση της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ, χωρίς τα επιπλέον δρομολόγια, ήταν ομόφωνη.
|
Εκτός ημερησίας
Σε επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δεσμεύθηκε ο Πρόεδρος Σταύρος Δημηρούδης να βάλει δυο θέματα που τέθηκαν από συμβούλους της «Επόμενης Μέρας». Συγκεκριμένα, το πρόβλημα με το τουρκικό δεξαμενόπλοιο στη Σκάλα Λουτρών, που τέθηκε από το Γιώργο Παλαιολόγο, και το θέμα της χωροταξικής κατανομής των μαθητών στα Γυμνάσια Μόριας και Παμφίλων, που τέθηκε από τον επικεφαλής της παράταξης, Άρη Χατζηκομνηνό, παραπέμφθηκαν για συζήτηση σε επόμενη συνεδρίαση παρουσία όλων των εμπλεκομένων πλευρών. |