Λίγο, αν όχι καθόλου, κινδυνεύουν τα αεροπλάνα από τους κεραυνούς

01/07/2012 - 05:56
Το μέσο επιβατικό τζετ πλήττεται από κεραυνό μια φορά κάθε 1.000 ώρες, ωστόσο οι ξαφνικές ηλεκτρικές εκκενώσεις δεν μπορούν από μόνες τους να οδηγήσουν σε συντριβή.
Παρίσι: Το μέσο επιβατικό τζετ πλήττεται από κεραυνό μια φορά κάθε 1.000 ώρες, ωστόσο οι ξαφνικές ηλεκτρικές εκκενώσεις δεν μπορούν από μόνες τους να οδηγήσουν σε συντριβή, εκτιμούν ειδικοί έπειτα από την εξαφάνιση του γαλλικού Αirbus στον Ατλαντικό.
Οι κεραυνοί «θα μπορούσαν να προκαλέσουν διάφορες βλάβες, λιγότερο ή περισσότερο σοβαρές, όμως από ό,τι γνωρίζω δεν έχουν αναφερθεί περιστατικά με αεροπλάνα που να ανατινάχθηκαν», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ιβ Ντεσαγιέ της Ένωσης Γάλλων Πιλότων.
Οι εκκενώσεις «θα μπορούσαν να προκαλέσουν μηχανικό πρόβλημα, θα μπορούσαν να τρυπήσουν το αεροσκάφος, συνήθως όμως μπορεί να συνεχίσει να πετά», συμφώνησε ο Βινσέν Φαβ, εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων.
Ο κίνδυνος είναι μικρός επειδή τα σημερινά αεροπλάνα διαθέτουν εφεδρικά ηλεκτρονικά συστήματα, ορισμένα από αυτά μονωμένα, και επειδή αποτελούνται εξωτερικά από αλουμίνιο, ένα αγώγιμο υλικό που δρα ως κλωβός Φάραντεϊ, εμποδίζοντας την εκκένωση να διαπεράσει εγκάρσια την άτρακτο.
Στα αεροπορικά χρονικά έχουν καταγραφεί δυστυχήματα στα οποία οι κεραυνοί έπαιξαν πιθανώς σημαντικό ρόλο: Στις 22 Ιουνίου 2000, το αεροπλάνο Yun 7 της κινεζικής Wuhan Airlines παρέσυρε στο θάνατο 49 άτομα όταν χτυπήθηκε από αστραπή, σύμφωνα τουλάχιστον με το πόρισμα των Κινεζικών Αρχών. Στις 5 Μαΐου 2007, ένα Boeing 737-800 της Kenyan Airways συνετρίβη ενώ πετούσε προς το Καμερούν και χτυπήθηκε από κεραυνό εν μέσω θύελλας.

Air France: «Αλλεπάλληλα τεχνικά προβλήματα»
Όσον αφορά την εξαφάνιση του A300-200 και των 228 επιβαινόντων του την 1η Ιουνίου, η Air France ανακοίνωσε ότι το τζετ χτυπήθηκε πιθανώς από κεραυνό, χωρίς όμως να είναι σαφές αν αυτή ήταν η αιτία των πολλαπλών τεχνικών προβλημάτων.
«Μια διαδοχή 12 τεχνικών μηνυμάτων», τα οποία μετέδωσε το αεροπλάνο πριν χαθεί έξω από τις ακτές τις Βραζιλίας, δείχνει ότι «αρκετά ηλεκτρικά συστήματα βρίσκονταν εκτός λειτουργίας», προκαλώντας «μια εντελώς πρωτοφανή κατάσταση στο αεροπλάνο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Air France, Πιέρ - Ανρί Γλουρζόν.
Άλλοι ειδικοί επεσήμαναν ότι το Αirbus χρειάστηκε να πετάξει μέσα από μια θύελλα που έφτανε σε ύψος τα 50.000 πόδια, ψηλότερα απ’ ό,τι μπορούν να πετάξουν τα επιβατηγά τζετ.
Σύμφωνα με το γαλλικό Εθνικό Γραφείο Αεροδιαστημικής Έρευνας (ONERA), τα αεροπλάνα πλήττονται από κεραυνούς κάθε 1.000 ώρες κατά μέσο όρο.
Οι κεραυνοί μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα επικίνδυνοι, η εμπειρία μπορεί πάντως να είναι τρομακτική για τους επιβάτες: «Συχνά είναι εντυπωσιακό, κάνει μεγάλο θόρυβο και συνήθως το ηλεκτρικό ρεύμα κόβεται, αλλά, όπως συμβαίνει και στο σπίτι, η ασφάλεια πέφτει και μόλις την ανεβάσεις όλα λειτουργούν και πάλι», εξηγεί ο Φρανσουά Γκρανζιέ, ένας άλλος εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων.
Ορισμένα νεώτερα αεροπλάνα, όπως το 787 Dreamliner της Boeing, αποτελούνται εξωτερικά από σύνθετα υλικά άνθρακα αντί από αλουμίνιο, γι’ αυτό και η άτρακτος έχει ενισχυθεί με ένα εσωτερικό μεταλλικό πλέγμα που εμποδίζει την εκκένωση να τη διαπεράσει.

Πηγή: www.pathfinder.gr


 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey