Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ο Αντισθένης ο Κυνικός είχε πει, μεταξύ πολλών άλλων σπουδαίων, ότι «αρχή παιδεύσεως η των ονομάτων επίσκεψις», που σημαίνει «μια καλή εκπαίδευση αρχίζει με την εξέταση και την εξιχνίαση των λέξεων».
Βλέπουμε ότι ο Αντισθένης δεν εγκαθίδρυσε μόνο ίδιον φιλοσοφικό σύστημα (πολλοί βέβαια το απεκάλεσαν «αίρεσιν βίου» και«τρόπο ζωής») τον λεγόμενο «κυνισμό», αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με τις (πρώιμες) αρχές της γλωσσολογίας.
Έχουμε άρα και εμείς, ως επίδοξοι συνεχιστές και αυτού αλλά και του Πλάτωνα, υποχρέωση να μελετάμε τις λέξεις και την καταγωγή τους γιατί έτσι ξεδιπλώνεται μπροστά μας όλη η ιστορία, η λαογραφία και η απαρχή κάθε επιστήμης.
Και για να αφήσουμε τον πρόλογο, αναρωτήθηκα πρόσφατα πόθεν και γιατί η λέξη «pride» που τιτλοφορεί τις δημόσιες εκδηλώσεις των ομοφυλοφίλων, εκδηλώσεις που στεφανώνονται και από τα χρώματα του ουράνιου τόξου.
Τώρα το τι σχέση με το φαινόμενο μπορεί να έχουν τα επτά (και για την ακρίβεια τα έξι) χρώματα του ηλιακού φάσματος δεν το ανακάλυψα, βρήκα όμως ψάχνοντας τη σημασία του pride.
Τα επίσημα λεξικά το εξηγούν ως υπερηφάνεια, καύχημα, σέμνωμα και φιλοτιμία.
Πολύ γενικό και κάπως άσχετο.
Γιατί να υπερηφανευτεί ένας ομοφυλόφιλος; Έκανε κάτι σπουδαίο και θα πρέπει κι αυτός να επαίρεται αλλά και μεις οι άλλοι να του το αναγνωρίζουμε και να τον τιμούμε;
Προφανώς όχι.
Ψάχνοντας παρακάτω όμως βρίσκουμε μια αρχαία αγγλική σημασία του pride πολύ αποκαλυπτική: «ερωτικός οργασμός του θήλεος ζώου»!
Βλέπουμε λοιπόν ότι οι ονοματοδότες αυτής της κίνησης, και σαφείς υπήρξαν όσον αφορά την απόδοση της έννοιας, αλλά και θρασείς και αναίσχυντοι με το να ομολογούν και να υπερηφανεύονται με τον εν τίτλω οργασμό.
Αυτόματα και συνειρμικά θυμήθηκα τι λέμε γι’ αυτόν τον οργασμό εμείς κυρίως στις επαρχίες που έχουμε την τύχη να συνυπάρχουμε ακόμα με ελάχιστα εναπομείναντα ζώα.
Στη Σάμο, για παράδειγμα, όταν έρθει η εποχή του οίστρου και της σφοδρής ερωτικής επιθυμίας ενός μεγάλου ζώου (αλόγου, γαϊδουριού κλπ) λέμε ότι το ζωντανό «ζ’τάει» δηλαδή «ζητάει ερωτική επαφή».
Τότε πράγματι κάνει πηδηματάκια και περίεργες κινήσεις και ανοιγοκλείνει δυνατά και επιδεικτικά το στόμα του.
Να θυμίσουμε βέβαια ότι αυτό το pride που κάνει παρά φύσιν και χάριν παιδιάς και επίδειξης ο άνθρωπος, τα ζώα, πιστά και απαράβατα στους νόμους της φύσης, το κάνουν μόνο στις εποχές της αναπαραγωγής τους, και ευτυχώς, σκέφτομαι, που δεν έχουν ακόμα διδαχτεί από τον άνθρωπο (!), τον άνθρωπο που εκδικείται με απερίσκεπτο τρόπο τη φύση και έχει βαφτίσει κάθε εκτροπή, εκσυγχρονισμό και πρόοδο.
Ανατρέχω για άλλη μια φορά στα μεγάλα λεξικά έτσι για να είμαι σίγουρος αλλά και για να αμυνθώ στοιχειωδώς απέναντι σε μια ανελέητη διεθνή προπαγάνδα:
«Ομοφυλοφιλία είναι διαστροφή του γενετησίου αισθήματος».
«Ομοφυλόφιλος είναι ο ασελγαίνων επί ατόμου του αυτού φύλου».
Ισχύουν οι ορισμοί της Εγκυκλοπαίδειας του Ελευθερουδάκη, ή μήπως πρέπει να την πετάξω ως ψευδή και αναχρονιστική; ….