Πυκνώνουν τα δρομολόγια ακτοπλοϊκής σύνδεσης στο βόρειο Αιγαίο

Πιο κοντά τα νησιά με τα τουρκικά παράλια

11/07/2016 - 15:02

Παρά το ότι ο αριθμός των Τούρκων επισκεπτών του Μπαϊραμιού φέτος στη Λέσβο δεν ήταν ο αναμενόμενος, αυξάνεται ωστόσο το ενδιαφέρον των τουρκικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών με τα απέναντι τουρκικά παράλια. Το ερώτημα είναι κατά πόσο η ένταση του ανταγωνισμού μεσομακροπρόθεσμα θα αποβεί σε όφελος των καταναλωτών (Ελλήνων και Τούρκων) ή θα οδηγήσει σε μονοπωλιακές καταστάσεις, εξέλιξη που θα είναι καταστροφική για τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, καθώς η Τουρκία είναι μια πολύ σημαντική τουριστική αγορά γι’ αυτά.

Παρά το ότι ο αριθμός των Τούρκων επισκεπτών του Μπαϊραμιού φέτος στη Λέσβο δεν ήταν ο αναμενόμενος, αυξάνεται ωστόσο το ενδιαφέρον των τουρκικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών με τα απέναντι τουρκικά παράλια. Το ερώτημα είναι κατά πόσο η ένταση του ανταγωνισμού μεσομακροπρόθεσμα θα αποβεί σε όφελος των καταναλωτών (Ελλήνων και Τούρκων) ή θα οδηγήσει σε μονοπωλιακές καταστάσεις, εξέλιξη που θα είναι καταστροφική για τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, καθώς η Τουρκία είναι μια πολύ σημαντική τουριστική αγορά γι’ αυτά.

Στη Μυτιλήνη ο ανταγωνισμός έριξε τις τιμές των εισιτηρίων. Η «Jale Lines» έχει μειώσει την τιμή του εισιτηρίου μετ’ επιστροφής στα έξι ευρώ για όλες τις μέρες της εβδομάδας στα δρομολόγια του συμβατικού σκάφους.

Η τιμή του εισιτηρίου για το Καταμαράν διαμορφώθηκε στα 15 ευρώ. Παράλληλα, ετοιμάζεται να μπει σε λίγες ημέρες στη γραμμή και τρίτο νεότευκτο πλοιάριο, το «Aysengul», της εταιρείας «Jale».

Ακολουθώντας από απόσταση αυτόν τον ανταγωνισμό, η «Turyol» μειώνει την τιμή του εισιτηρίου στα οκτώ ευρώ μόνο για τις Πέμπτες, δηλαδή τις ημέρες που στο Αϊβαλί υπάρχει παζάρι που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον πολλών κατοίκων της Λέσβου. Τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας η τιμή του εισιτηρίου είναι 15 ευρώ.

«Είναι συνηθισμένο, όταν μειώνεται η κίνηση, οι εταιρείες να προχωρούν σε μεγάλες προσφορές. Στην ουσία έχουμε έναν ανταγωνισμό που στόχο έχει να φύγει ένας από τους δύο ανταγωνιστές που βρίσκονται στη γραμμή Μυτιλήνης-Αϊβαλί.

Αν συνεχιστεί αυτή η τάση, είναι βέβαιο πως εκείνος που είναι πιο αδύναμος θα αναγκαστεί να φύγει», δηλώνει τουριστικός πράκτορας της Μυτιλήνης, που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του.

 

Στα άλλα νησιά

Στη Χίο, αυτήν την περίοδο δραστηριοποιούνται δύο πλοία της «Turyol», δύο πλοία της «Erturk», ένα πλοίο της εταιρείας «Sunrise» και αναμένονται να μπουν στη γραμμή ακόμα δύο πλοία του Δήμου Σμύρνης. Συνεπώς, δεν υπάρχει χώρος για να δέσουν όλα τα πλοία στο λιμάνι.

Ήδη υπάρχει πρόβλημα χώρου ελλιμενισμού τους, αφού η πρόταση των τελωνειακών αρχών για διαφορά μισής ώρας στις αφίξεις και αναχωρήσεις τους απορρίφθηκε απ’ τους Τούρκους πράκτορες, που επικαλέστηκαν λόγους ανταγωνισμού.

Στη Σάμο, απ’ την περασμένη Παρασκευή ξεκίνησαν για όλο το καλοκαίρι δρομολόγια που συνδέουν το λιμάνι του Sigacik (νότια της Σμύρνης) με το Καρλόβασι. Τα δρομολόγια εκτελεί το σύγχρονο και μεγάλης μεταφορικής ικανότητας πλοίο «Debetas» σε καθημερινή σχεδόν βάση.

Το πλοίο αναχωρεί κάθε μέρα στις 08.00 απ’ το Sigacik και θα φτάνει στις 09.45 στο Καρλόβασι, από όπου επιστρέφει στις 19.00 στην Τουρκία. Έτσι τελεσφόρησαν οι προσπάθειες για πύλη εισόδου και στο Καρλόβασι, που ικανοποίησε ιδιαίτερα τους κατοίκους της δυτικής Σάμου.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις συνδέσεις με τα τουρκικά παράλια, σε αυτήν τη φάση δεν φαίνονται διατεθειμένες να ρισκάρουν το άνοιγμα νέων γραμμών. Έτσι δεν υπάρχει καμία συζήτηση αυτήν την περίοδο για ακτοπλοϊκή σύνδεση της Μυτιλήνης με τη Σμύρνη.

Πρόκειται για έναν διακαή πόθο των τουριστικών επιχειρήσεων της Λέσβου, που αν εκπληρωθεί εκτιμάται ότι θα δώσει μεγάλη ώθηση στην τουριστική κίνηση του νησιού.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey