Για το λιμάνι και τις ακτές της Μυτιλήνης

Κίνδυνος ρύπανσης από το «Amargi»

29/01/2016 - 22:57

Μεγάλη απειλή για ρύπανση του λιμανιού και των ακτών της Μυτιλήνης αποτελεί η ποσότητα του πετρελαίου που βρίσκεται στο κατασχεμένο δεξαμενόπλοιο «Amargi», που βρίσκεται πλαγιοδετημένο στο εμπορικό λιμάνι της Μυτιλήνης εδώ και μέρες. Η ποσότητα των καυσίμων που μεταφέρει το πλοίο εκτιμάται σε αρκετές εκατοντάδες τόνους. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η συνολική χωρητικότητά του είναι 800 τόνοι.

Μεγάλη απειλή για ρύπανση του λιμανιού και των ακτών της Μυτιλήνης αποτελεί η ποσότητα του πετρελαίου που βρίσκεται στο κατασχεμένο δεξαμενόπλοιο «Amargi», που βρίσκεται πλαγιοδετημένο στο εμπορικό λιμάνι της Μυτιλήνης εδώ και μέρες. Η ποσότητα των καυσίμων που μεταφέρει το πλοίο εκτιμάται σε αρκετές εκατοντάδες τόνους. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η συνολική χωρητικότητά του είναι 800 τόνοι.

Το πλοίο, όπως δείχνει η εξωτερική του εικόνα, είναι σε άθλια κατάσταση και είναι ζήτημα χρόνου να ξεκινήσει η διαρροή των καυσίμων. Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου Σωτήρης Ζαμτράκης δηλώνει στο «Ε» πως τις επόμενες ημέρες θα στείλει επιστολή στον Εισαγγελέα Μυτιλήνης αλλά και στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα, ζητώντας την παρέμβασή τους για να απομακρυνθεί το πλοίο από το εμπορικό λιμάνι, πριν ξεκινήσει η διαρροή των καυσίμων.

Ανήσυχος για τυχόν διαρροή
Ο κ. Ζαμτράκης δηλώνει στο «Ε» ότι είναι εξαιρετικά ανήσυχος, κυρίως γιατί γνωρίζει τις εξαιρετικά αργές διαδικασίες με τις οποίες πραγματοποιείται η μετακίνηση πλοίου που έχει κατασχεθεί από τις λιμενικές αρχές. Η αλήθεια είναι ότι η μεταφορά πλοίων, σε τέτοιες περιπτώσεις, μπορεί να γίνει ακόμη και μετά από χρόνια. Γι’ αυτό και ο κίνδυνος διαρροής των καυσίμων είναι πραγματικός.

Τo «Amargi» κατασχέθηκε ως ύποπτο για διακίνηση λαθραίων καυσίμων. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, όταν του έγινε έλεγχος, διαπιστώθηκε ότι δεν είχε τα αναγκαία έγγραφα που να πιστοποιούν από πού παραλήφθηκε το φορτίο του και ποιος ήταν ο προορισμός των καυσίμων που μετέφερε.
Το πλοίο είναι κατασκευασμένο το 1974 και φέρει σημαία της Σιέρα Λεόνε. Είναι μικρού μεγέθους δεξαμενόπλοιο, καθώς έχει μήκος 62 μέτρα και το βύθισμά του είναι 10 μέτρα.

Την ευθύνη για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης που μπορεί να προκληθεί έχει το Λιμενικό Ταμείο. Το κόστος μιας τέτοιας προσπάθειας είναι πολύ μεγάλο, δεδομένου ότι και ο όγκος των καυσίμων που θα πέσουν στη θάλασσα είναι μεγάλος.

Επιπλέον, θα χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα για να αντιμετωπισθεί η μεγάλης έκτασης ρύπανση που θα προκληθεί από μια τόσο μεγάλη ποσότητα καυσίμων.

Η ρύπανση πέρα από το λιμάνι θα φθάσει και στις ακτές που βρίσκονται νότια της πόλης, αφού εκεί θα οδηγηθούν τα καύσιμα από τη φυσική ροή των θαλάσσιων ρευμάτων. Πολύ πιθανή είναι η ρύπανση των βόρειων ακτών της Μυτιλήνης στην περίπτωση που κατά την περίοδο διαρροής των καυσίμων επικρατήσουν νοτιάδες.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey