Ζήτησε σύνδεση με Θεσσαλονίκη η Καλογήρου

Προκηρύσσεται η άγονη του Βορείου Αιγαίου

12/12/2014 - 15:04

Χθες, την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, αναμενόταν να γνωμοδοτήσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών υπέρ της προκήρυξης διαγωνισμού για την άγονη γραμμή του Βορείου Αιγαίου.

Χθες, την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, αναμενόταν να γνωμοδοτήσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών υπέρ της προκήρυξης διαγωνισμού για την άγονη γραμμή του Βορείου Αιγαίου.

Η προκήρυξη θα προβλέπει την εκτέλεση δύο δρομολογίων τη χειμερινή περίοδο και τριών τη θερινή. Αφετηρία θα είναι το λιμάνι της Καβάλας, όπως δήλωσε στο «Ε» ο γενικός γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής, Νίκος Ζωίδης, και πιθανότατα ένα από τα δρομολόγια, πέρα από τη σύνδεση της Καβάλας με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, θα προεκτείνεται έως την Πάτμο.

Στην ίδια συνεδρίαση συμμετείχε η περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Χριστιάνα Καλογήρου, εκπροσωπώντας την Ένωση Περιφερειών Ελλάδας.

Η περιφερειάρχης ζήτησε στη συγκεκριμένη άγονη γραμμή να προστεθεί ένα ακόμη δρομολόγιο, το οποίο θα συνδέει τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη. Επίσης ζήτησε η θερινή περίοδος να επεκταθεί, από τις 13, στις 16 εβδομάδες το χρόνο και το πλοίο της άγονης γραμμής να προσεγγίζει μία φορά το λιμάνι του Αγίου Κηρύκου και μία του Ευδήλου στην Ικαρία.

Οι παραπάνω προτάσεις υποστηρίχθηκαν από το γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Νίκο Ζωίδη, τον εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και τον εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας και περιλήφθηκαν στην πρόταση που θα λάβει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Αιτιολογώντας την παραπάνω θέση, η κ. Καλογήρου σημείωσε πως η σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη είναι αίτημα που το θέτουν τόσο τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, όσο και η βόρειος Ελλάδα, υπογραμμίζοντας τη στήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Όποια εταιρεία κερδίσει τη συγκεκριμένη άγονη γραμμή, θα την εξυπηρετεί για τρία χρόνια.

Σύμφωνα με τα δεδομένα που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή, το δρομολόγιο θα έχει ως εξής: Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ ή Καρλόβασι Σάμου - Άγιος Κήρυκος ή Εύδηλος και επιστροφή, δύο φορές την εβδομάδα το χειμώνα και τρεις φορές το καλοκαίρι.

Πιθανή είναι η προέκταση του δρομολογίου έως την Πάτμο κι ίσως να προστεθεί ένα επιπλέον δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη.

Στα τέλη του Νοεμβρίου, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου είχε δώσει στη δημοσιότητα πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη σύναψη συμβάσεων αποκλειστικής εκμετάλλευσης γραμμών του Βορείου Αιγαίου.

Δηλαδή για άγονες γραμμές τις οποίες θα τις εκμεταλλεύεται αποκλειστικά η εταιρεία η οποία θα συμβληθεί, χωρίς όμως να δοθεί μίσθωμα. Μεταξύ των δρομολογιακών γραμμών που προσφέρονταν ήταν η α) Καβάλα ή Θεσσαλονίκη ή Βόλος - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ ή Καρλόβασι Σάμου και επιστροφή, δύο φορές την εβδομάδα, και η β) Καβάλα ή Θεσσαλονίκη ή Βόλος - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ ή Καρλόβασι Σάμου - Άγιος Κήρυκος ή Εύδηλος - Πάτμος και επιστροφή, δύο φορές την εβδομάδα.

Τα πλοία που ζητούνταν για τις παραπάνω γραμμές, θα έπρεπε να έχουν τη δυνατότητα μεταφοράς 300 επιβατών το χειμώνα και 450 το καλοκαίρι, να διαθέτουν 100 κλίνες και ολικό μήκος 100 μέτρων. Επίσης θα έπρεπε διαθέτουν τη δυνατότητα φόρτωσης παντός τύπου οχημάτων 600 τ.μ., εκ των οποίων τα 400 τ.μ. για φόρτωση φορτηγών.

Η προκήρυξη του διαγωνισμού σημαίνει πως η πρόσκληση δεν τελεσφόρησε.

Τροποποιήσεις
Τα ίδια ελάχιστα χαρακτηριστικά αναμένεται να απαιτηθούν και για τα πλοία που θα διεκδικήσουν την άγονη γραμμή του Βορείου Αιγαίου.

Στην ημερήσια διάταξη της χθεσινής συνεδρίασης, προβλεπόταν να συζητηθούν οι τροποποιήσεις των δρομολογίων των πλοίων τής Blue Star Ferries, του Ro-Ro «Τάλως» για τη γραμμή Πειραιάς - Κυκλάδες - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος και του «Αριάδνη» για τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey