Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων αναμένεται να εγκρίνει το ΣΑΣ την προσεχή Τρίτη για τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Συγκεκριμένα, όπως έγινε πέρυσι, έτσι και φέτος τα δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη θα μειωθούν σε τρία από την 1η Νοεμβρίου, έναντι έξι που είναι σήμερα.
To «Blue Star Patmos» και το «Αριάδνη» θα φύγουν από τη γραμμή με το πέρας του Οκτωβρίου. Το πρώτο θα αντικατασταθεί από το «Blue Star 1», ενώ το δεύτερο θα πραγματοποιήσει την ετήσια ακινησία του έως τις 11 Ιανουαρίου. Η αντικατάσταση του «Blue Star Patmos» από το «Blue Star 1» γίνεται διότι το τελευταίο έχει μεγαλύτερο γκαράζ και μπορεί να μεταφέρει περισσότερα φορτηγά.
Επίσης το «Blue Star 1» θα εκτελεί το πρόγραμμα δρομολογίων τού «Αριάδνη». Αυτό σημαίνει πως το πλοίο θα αναχωρεί κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή από τον Πειραιά και κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή από τη Μυτιλήνη. Να σημειωθεί πως το «Blue Star Patmos» έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 430 οχήματα και έχει μήκος 146 μέτρα, ενώ του «Blue Star 1» μεταφέρει 641 οχήματα και έχει μήκος 171 μέτρα.
Από τις 12 Ιανουαρίου αναμένεται να επιστρέψει στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη το «Αριάδνη» και να αποχωρήσει το «Βlue Star 1». Το «Blue Star Patmos» αναμένεται να επιστρέψει στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου τον Απρίλιο του 2015.
Η δεύτερη σημαντική αλλαγή που αναμένεται να εγκριθεί από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, αφορά στα δρομολόγια του «Νήσος Μύκονος» στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Ικαρία - Σάμος. Ζητείται το πλοίο να εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή αυτή από την 1η Νοεμβρίου 2014 έως τις 31 Οκτωβρίου 2015.
Στην ουσία ζητείται η προσωρινή δρομολόγηση του πλοίου να μετατραπεί σε ετήσια, που παράλληλα θα συνδυάζεται με την άγονη γραμμή Βαθύ Σάμου - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα.
Ως εκπρόθεσμο θα εξετασθεί το αίτημα της ΝΕΛ για ελεύθερη δρομολόγηση του «Μυτιλήνη» στη γραμμή Καβάλα - Μύρινα Λήμνου - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου - Ικαρία. Πρόκειται για αίτημα που αφορά σε ετήσια δρομολόγηση του πλοίου. Τις προηγούμενες ημέρες, ο υπουργός είχε δηλώσει πως αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη να μην εγκριθεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο και για αυτό αναμένεται να υπάρξει μεγάλη ένταση στη συνεδρίαση του ΣΑΣ.
Στη Θεσσαλονίκη το «Πελαγίτης»
Θετικά αντιμετωπίζεται, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, το αίτημα για ετήσια δρομολόγηση του «Πελαγίτης» στη γραμμή Μυτιλήνη - Λήμνος - Θεσσαλονίκη. Το πλοίο η εταιρείας «Αειναύτης Ν.Ε.» εδώ και δύο εβδομάδες προσεγγίζει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και όχι της Καβάλας, καθώς οι εκτιμήσεις της εταιρείας είναι πως εκεί έχει μεγαλύτερο μεταφορικό έργο.
Το αίτημα που θα εξεταστεί στο ΣΑΣ, προβλέπει πως το πλοίο θα εκτελεί δρομολόγια κάθε Σάββατο κι όχι κάθε δεύτερο Σάββατο. όπως συνέβαινε μέχρι τώρα. Το πλοίο θα αναχωρεί στις 2 μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό τη Μύρινα, τη Μυτιλήνη και τη Χίο.
Με την επιλογή αυτή, αποφεύγεται ο ανταγωνισμός με το «Νήσος Μύκονος» που επίσης αναχωρεί κάθε Σάββατο από το λιμάνι της Καβάλας. Επιπροσθέτως, ήδη έχει διαφανεί πως πολλές μεταφορικές εταιρείες, αλλά και εμπορικές επιχειρήσεις, προτιμούν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επειδή εκεί βρίσκονται τα εργοστάσια από τα οποία φορτώνουν τα προϊόντα που φέρνουν στα νησιά.
Πέραν αυτού, το «Πελαγίτης», λόγω του χαμηλού κόστους του, παίρνει φορτηγά από τη Θεσσαλονίκη που έχουν προορισμό το λεκανοπέδιο της Αττικής και την Κρήτη.
Το κόστος μεταφοράς των φορτηγών στην Αττική και την Κρήτη με αυτό το πλοίο είναι μικρότερο ή ίσο με το κόστος μεταφοράς τους οδικώς. Τα φορτηγά θα είναι στον Πειραιά τη Δευτέρα και στην Κρήτη, την Τρίτη.