
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Μεταφέρει την πίεση στο Υπουργείο και την Τράπεζα Πειραιώς
Απειλεί με παραίτηση ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης, καθώς βλέπει να αυξάνεται καθημερινά η πίεση που δέχεται ο ακτοπλοϊκός όμιλος από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και την Τράπεζα Πειραιώς.
Απειλεί με παραίτηση ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης, καθώς βλέπει να αυξάνεται καθημερινά η πίεση που δέχεται ο ακτοπλοϊκός όμιλος από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και την Τράπεζα Πειραιώς, κι ενώ εδώ και μήνες δεν εφαρμόζεται η συμφωνία εξυγίανσης της ΝΕΛ, η οποία μετά την απόφαση του Εφετείου Βορείου Αιγαίου είναι υποχρεωτική για όλες τις πλευρές.
Η απειλή της παραίτησης από την πλευρά του κ. Αβραντίνη μπήκε στο τραπέζι στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας. Χθες Δευτέρα, επρόκειτο να συνεχιστεί η συνεδρίαση του Δ.Σ. τής ΝΕΛ, όπου ο κ. Αβραντίνης μίλησε για παραίτησή του.
Αν ο κ. Αβραντίνης πραγματοποιήσει την απειλή του, πιθανότατα θα σημάνει το τέλος τής ΝΕΛ και της θυγατρικής της, C-Link Ferries. Διότι, κατά την εκτίμησή μας, πολύ δύσκολα θα βρεθεί άνθρωπος που θα αναλάβει τη διοίκηση του ομίλου στις παρούσες συνθήκες.
Μια κατάρρευση της ΝΕΛ θα δώσει τη δυνατότητα σε άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες να καλύψουν το κενό που θα δημιουργηθεί και να αυξήσουν τον τζίρο τους.
Όμως είναι άγνωστο τι θα γίνει με τις άγονες γραμμές που εξυπηρετεί η ΝΕΛ, μια και ενδεχόμενη αποχώρησή της σημαίνει το τέλος των πολυετών συμβάσεων που έχουν συναφθεί με το Ελληνικό Δημόσιο. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, το Υπουργείο έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση των γραμμών προκειμένου άμεσα να καλυφθούν οι ανάγκες. Όμως σύντομα θα πρέπει να προχωρήσει στη διεξαγωγή διαγωνισμού για να «γεμίσει» το κενό.
Ναι, αλλά...
Στην περίπτωση αυτή, είναι αμφίβολο αν θα βρεθεί εταιρεία που θα αναλάβει τα ίδια δρομολόγια με τα ίδια μισθώματα. Το πιθανότερο είναι πως ο διαγωνισμός θα αφορά άλλες γραμμές. Για παράδειγμα, η άγονη γραμμή που ξεκινάει από Καβάλα και φθάνει έως την Ικαρία, θα σταματάει στη Χίο.
Επίσης, κατά πάσα πιθανότητα, η γραμμή που συνδέει το Λαύριο με τα Ψαρά και τα Μεστά της Χίου, θα καταργηθεί και οι συνδέσεις του Λαυρίου με τον Άι-Στράτη και της Λήμνου θα γίνουν πιο αραιές.
Τα παραπάνω τα γνωρίζει πολύ καλά ο κ. Αβραντίνης, γι' αυτό και στην τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) είχε προτείνει στο Υπουργείο να δώσει τα δρομολόγια των άγονων γραμμών σε όποια εταιρεία θέλει να τα αναλάβει.
Η απειλή παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου τής ΝΕΛ είναι συνέχεια της πρότασης-πρόκλησης που είχε καταθέσει στο ΣΑΣ κι έχει ως στόχο να μεταφέρει την πίεση που δέχεται η ΝΕΛ, στο Υπουργείο και την Τράπεζα Πειραιώς.